Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved boot


Anbefalte innlegg

Hallois. Imårra er det LAN i bygda, og det forrige systemet mitt var ikke helt stabilt, så bytta til et jeg hadde før det, men som fremdeles funker.

Det som skjer er at når jeg starter PCen står den bare å loader og det skjer ingenting på skjermen. Lot den stå i en halvtime etter å ha dobbelsjekka alt av ledninger og hardware. Det samme skjedde, er litt fortvila nå, fordi jeg har lyst til at PCen skal funke på LANet. :dontgetit:

 

Håper at noen kan hjelpe meg med problemet, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU vifta såt helt på, og går, men det skjer ingenting som helst på skjermen! det er det jeg syns er rart, hadde det problemet før, da hadde det knukket to pins på CPUen(Ikke smart) men har sjekka det, og det er ikke noe knukket på den, den er heilt fin. Ellers går alt.

Endret av Stian Kolrud
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Du kan jo resete CMOS. Det kan gjøres ved å ta batteriet inn og ut eller å flytte en jumper på hovedkortet. Har også hørt at man kan holde inne "Insert" eller "end" (husker ikke om det i det hele tatt var noen av disse. Det står i HK-manualen) nede under oppstart. Dette skal gjøre akkurat det samme som å fjerne batteri eller skifte plass på jumperen.

 

Denne kan være nyttig å lese

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Har prøvd og ta ut og inn batteriet, men finner ingen jumper på hovedkortet mitt. Er det noen andre som har forslag? Tar gjerne imot!

7014520[/snapback]

Hvilket HK har du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Prøvde og restette CMOSen og det viste seg og ødelegge hovedkortet, satser bare på en formatering og at alt går bra nå med det gamle systemet :blush:

7016547[/snapback]

En CMOS restart skal ikke kunne ødelegge hovedkortet. Da må du ha gjort noe veldig feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Ingen som nevner Strømforsyning her. En kamerat av meg hadde dette problemet i forigårs. Så byttet han til en annen strømforsyning, og alt funket.

Vet det kansje ikke høres logisk ut, men det funket for han, så da er det vel vert en forsøk :)

7030432[/snapback]

PSUen hans funket på det ene PC-systemet hans. Hvorfor skulle det ikke gjøre det på det andre også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...