Penrin Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hallois. Imårra er det LAN i bygda, og det forrige systemet mitt var ikke helt stabilt, så bytta til et jeg hadde før det, men som fremdeles funker. Det som skjer er at når jeg starter PCen står den bare å loader og det skjer ingenting på skjermen. Lot den stå i en halvtime etter å ha dobbelsjekka alt av ledninger og hardware. Det samme skjedde, er litt fortvila nå, fordi jeg har lyst til at PCen skal funke på LANet. Håper at noen kan hjelpe meg med problemet, på forhånd takk! Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 tenker bestandig at det er det samme problemet som jeg har og det var at cpu vifta ikke sat ordentlig på Kjører alt annet? kommer det apsolut ingen ting på sjermen prøvd biosn? Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) CPU vifta såt helt på, og går, men det skjer ingenting som helst på skjermen! det er det jeg syns er rart, hadde det problemet før, da hadde det knukket to pins på CPUen(Ikke smart) men har sjekka det, og det er ikke noe knukket på den, den er heilt fin. Ellers går alt. Endret 6. oktober 2006 av Stian Kolrud Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 prøvd annet sjerm eller skjermkort? Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Grunnen til at jeg bytta var at skjerkortet var defekt egentlig, har ikke andre som passer, har jo en annen skjerm, som jeg kan gå å teste nå, i'll keep you updated Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 hva med hk et da kan det ike være noe galt med festet til sjermkortet. kan du gi link til hk og sjermkortet Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 men jeg er ikke på nett får i kveld for jeg må til gå. så je kan ikke svare får i kveld Lykke til Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Skjermen er ikke problemet, noen andre forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Du kan jo resete CMOS. Det kan gjøres ved å ta batteriet inn og ut eller å flytte en jumper på hovedkortet. Har også hørt at man kan holde inne "Insert" eller "end" (husker ikke om det i det hele tatt var noen av disse. Det står i HK-manualen) nede under oppstart. Dette skal gjøre akkurat det samme som å fjerne batteri eller skifte plass på jumperen. Denne kan være nyttig å lese Endret 6. oktober 2006 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Har prøvd og ta ut og inn batteriet, men finner ingen jumper på hovedkortet mitt. Er det noen andre som har forslag? Tar gjerne imot! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Har prøvd og ta ut og inn batteriet, men finner ingen jumper på hovedkortet mitt. Er det noen andre som har forslag? Tar gjerne imot! 7014520[/snapback] Hvilket HK har du? Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 MSI K8T Neo F12R tror jeg at det heter Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Fikk et tips om å flytte litt på CMOS jumperen, da jeg gjore det, og skulle starte PCen skjedde det ingenting, Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Prøvde og restette CMOSen og det viste seg og ødelegge hovedkortet, satser bare på en formatering og at alt går bra nå med det gamle systemet Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 hvordan går det med oppsette funker det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Prøvde og restette CMOSen og det viste seg og ødelegge hovedkortet, satser bare på en formatering og at alt går bra nå med det gamle systemet 7016547[/snapback] En CMOS restart skal ikke kunne ødelegge hovedkortet. Da må du ha gjort noe veldig feil. Lenke til kommentar
Tapio Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ingen som nevner Strømforsyning her. En kamerat av meg hadde dette problemet i forigårs. Så byttet han til en annen strømforsyning, og alt funket. Vet det kansje ikke høres logisk ut, men det funket for han, så da er det vel vert en forsøk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ingen som nevner Strømforsyning her. En kamerat av meg hadde dette problemet i forigårs. Så byttet han til en annen strømforsyning, og alt funket.Vet det kansje ikke høres logisk ut, men det funket for han, så da er det vel vert en forsøk 7030432[/snapback] PSUen hans funket på det ene PC-systemet hans. Hvorfor skulle det ikke gjøre det på det andre også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå