iChristian Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Da tror jeg nesten at du ikke fortjener å få stå i kø en gang, eller fortjene å arbeide, du kan ikke være helt riktig da. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ot: Gå in på Vest-Adger og Kristiandsand etter det. Kardemomme by er vist blitt et poststed Synes det er bra at vi har innsikt i sånn, men ser heller ingen veldig gode argumenter mot med tanke på at det er veldig mye feil der (Sjekket min mor og min far og begge var feil) Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Personlig skjønner jeg ikke hvorfor er folk flaue over at de tjener mye. Er det en viss skyldsfølelse på gang eller? Jeg hadde heller vært flau dersom inntekten min var skikkelig lav. Men da hadde det samtidig vært vanskelig å finne ut av om folk jobber svart osv. Nei, jeg ser ikke helt problemet jeg. Du får jo ingen god oversikt uansett etter alle fratrekk osv. er gjort. Ei heller står det hva formue består i osv. med andre ord tror jeg potensialet for missbruk er forholdsvis lite. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133510 "- Ranet etter skatteliste-offentliggjøring (VG Nett) Tyvene brøt seg inn og rundstjal en av Trondheims rikeste menn. - Skattelistenes feil, mener han." Lenke til kommentar
magicus Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Selvfølgelig må vi kunne se hva andre tjener. Det er ett nyttig hjelpemiddel i bevistgjøringen av klasseskiller i landet. Offentliggjøringen er en bra indikator på lønnsnivået og utviklingen. Er så utrolig dumt å høre han der trønderen som legger skylden på skattelisten når han ble ranet. Han burde ta litt ansvar. Minner meg om hun der jenten som klaget over dårlig videoovervåkning i en tunnel og at det var grunnen til at hun ble voldtatt.. Folk må begynne å ta litt ansvar istedet for å skylde på alle andre Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg liker ikke skattelisten, hvorfor? Jeg haater å kommer på skolen, og en eller annen idiot skriver ut "JEG SJEKKA AT FAREN DIN BARE TJENTE *innsert tall her*", eller "Fy faen! Tjente onkelen din sååå mye?". Folk sine inntekter er for faen, private. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Folk sine inntekter er for faen, private. 7051730[/snapback] Nei. Endret 12. oktober 2006 av trøls Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Du mener det blir mindre svart arbeid av at jeg kan slå opp pappas inntekt, eller inntektene til vennene mine? Hvorfor tillegger du folk meninger de ikke har gitt uttrykk for? En moderator burde ta en titt på innlegget ditt... 7015541[/snapback] En moderator har sett på saken og kommet til konklusjon: Det er Pricks som spammer i tråden nå. Neste gang du siterer noen så ta hele settningen med i din quote. Legg merke til spm-tegn (?) og la debatten gå mellom de involverte. Du skaper rett og slett dårlig stemming i tråden og dette kan faktisk belønnes med advarsel, brudd på punkt 1 i retningslinjene. En del poster slettet. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Folk sine inntekter er for faen, private. 7051730[/snapback] Nei. 7058163[/snapback] Nei, ikke i dag Spørsmålet blir jo da om de burde vært det. Personlig synes jeg ikke at andre har noe med å sjekke min inntekt/formue. J@cob sitt innlegg er vel et greit argument for hvorfor skattelistene ikke burde bli offentliggjort. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ikke alt info er relevant. Som sagt arv, underskudd i næring, store fradrag, lottogevinst osv. kan påvirke listene, betydelig for noen. Disse listene "lyver" en del så det så.. Lenke til kommentar
Lykkelita Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Jeg synes ingenting om at skattelistene blir offentliggjort i utgangspunktet. Dersom man imidlertid tar i betraktning at Kapital stadig vekk formidler hvem som er Norges 100 rikeste blir saken anderledes. Hvorfor skal vi kun offentliggjøre de rikestes inntekter og formuer, mens vi skal la Kari og Ola Nordmanns tall være noe som tilhører privatsfæren? Poenget mitt er at så lenge vi offentliggjør de rikestes tall hentet fra skattelistene, bør vi også offentliggjøre mannen i gatas tall. Endret 14. oktober 2006 av Lykkelita Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Når det gjelder hva media publiserer, har vel det litt å gjøre med hva som er i offentlighetens interesse. Rimi-Hagens inntekt er sikkert mer interressant for ola nordmann enn min formue.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Skattelistene kan godt legges ut, men jeg vil selv bestemme om noen skal få tilgang til å se hvor mye jeg tjente/skattet. Denne informasjonen kan lett misbrukes. Endret 18. oktober 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
supern- Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Det bør gjøres mer privat. - Endret 4. november 2006 av supern- Lenke til kommentar
magicus Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det bør gjøres mer privat. Se for deg at en kidnapper får tak i opplysninger om formuen til en rik familiefar og plutselig bestemmer seg for å kidnappe barna for og så kreve løspenger. Riktignok en usansynig teori, men det kan jo skje. 7098549[/snapback] Ett orgel kan plutselig falle ned fra himmelen når du går ut og treffe deg i hodet, men det jammen ikke sannsynlig. Åpenhet er en viktig verdi i den skandinaviske politiske kultur. Denne skattelisten er ett bra middel i å forhindre skattefjusk, bedrageri, underslag osv. Det gir makten tilbake til folket. Eg har enda ikke hørt noen gode argumenter for hvorfor skattelisten ikke skal offentliggjøres.. Noen syns det er ubehagelig at andre vet hva de tjener. Da er de jammen fisefin. Det som eg syns er ubehagelig er disse nye røntgenlignende maskinene de snakker om å innføre på flyplasser som tar bilder av folk nakne, strålene går gjennom klærene og skal brukes til å finne våpen/bomber. Dette er ubehagelig, ikke noen skattelister. Lenke til kommentar
supern- Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Jeg er helt enig i at det også finnes positive ting i dette, men jeg synes fremdeles at din personlige inntekt/formue er en ting du bør ha for deg selv. En PRIVAT sak. Endret 18. oktober 2006 av supern- Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Åpenhet er en viktig verdi i den skandinaviske politiske kultur. Denne skattelisten er ett bra middel i å forhindre skattefjusk, bedrageri, underslag osv. Det gir makten tilbake til folket. Eg har enda ikke hørt noen gode argumenter for hvorfor skattelisten ikke skal offentliggjøres..Noen syns det er ubehagelig at andre vet hva de tjener. Da er de jammen fisefin. Det som eg syns er ubehagelig er disse nye røntgenlignende maskinene de snakker om å innføre på flyplasser som tar bilder av folk nakne, strålene går gjennom klærene og skal brukes til å finne våpen/bomber. Dette er ubehagelig, ikke noen skattelister. 7098743[/snapback] For en gangs skyld er vi enige, det er sjelden, men det hender Lenke til kommentar
supern- Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg liker ikke skattelisten, hvorfor? Jeg haater å kommer på skolen, og en eller annen idiot skriver ut "JEG SJEKKA AT FAREN DIN BARE TJENTE *innsert tall her*", eller "Fy faen! Tjente onkelen din sååå mye?". Folk sine inntekter er for faen, private. 7051730[/snapback] Akkurat hva jeg snakker om. Slikt er PLAGSOMT. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Akkurat hva jeg snakker om. Slikt er PLAGSOMT. 7098835[/snapback] Så du mener det er bedre å ofre gjennomsiktigheten som skattelistene gir fordi du føler det litt plagsomt at folk søker opp foreldrene dine? Lenke til kommentar
supern- Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Uten tvil, ja. For folk med lav inntekt er skattelisten sikkert et bra tiltak for å bekjempe likestillingen mellom rik og fattig, men hvor kjipt er det ikke for de som tjener litt mer enn den gjennomsnittlige årslønnen? Det er jo tross alt en grunn til at de som tjener mest, tjener mest? (hint. utdannelse, kunnskap, dyktighet.) Stort sett disse som blir skjelt ut mest her. Ps. Det med foreldre var kun et eksempel. Tenker generelt på hvem som helst. Endret 18. oktober 2006 av supern- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå