Fragment Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 hei Jeg har i lengre tid slitt med at pc'en bare helt plutselig slår seg av i tide og utide. Jeg har sjekket (med andre deler) - PSU - RAM - Temp - Men alikevel ble ikke pc'en bedre. Den slår seg av alikevel. Men her en dag mens jeg holdt på å koble til en usb-enhet bak på pc'en (den var på), fikk jeg et lite støt fra kabinettet. "overledning" tenkte jeg, og husket at jeg hadde mistet en skrue inni der for lenge, lenge siden. Siden kabinettet mitt er dårlig designet, hadde skuen kilt seg fast mellom kabinettveggen og bunnplata som festeskruene HK er festet på. Jeg fikk etter mye bannskap fjernet skruen, og har ikke hatt trøbbel på 2 dager nå. Derfor lurer jeg på om overledningen kunne være det som gjorde pc'en min ustabil. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er vel ikke umulig, uten at jeg er ekspert på akkurat det. Det kan jo være at overledningen har kortsluttet av/på bryteren eller noe slikt? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Trådstarter svarer selv på sitt spørsmål PS. Hvis man ikke har peiling på elektronik, statisk elektrisitet og elektrisk strøm - da bør man holde fingrene ute av kabbinettet. Endret 6. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Hvis dere tror jeg er en nybörjare, tar dere feil. men til opplysning kan jeg si at pc'en skrudde seg av igjen nå, og skruen var ikke grunnen. Det blir vel at jeg finner meg et nytt HK, tenker jeg. For det andre fikk jeg strøm på utsiden av kabinettet Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Skruen kan fortsatt være årsaken, både til strømstøtet og til varig ustabilitet. Det å vite at man har mistet en skrue inn i maskinen og la være å plukke den ut igjen kan få oss til å tro at du er nybegynner. Kan det være flere monteringsfeil? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Jeg skjønner at dere kan tro det. Dette skjedde jo for en stund siden, og på en eller annen måte tenkte jeg sikkert at det ikke hadde noe å si, siden den lå under bunnplaten på kabinettet. ikke direkte mot HK'et: Men pc'en har ikke skrudd seg av siden forrige post, så det er jo et godt tegn. Jeg har trippelsjekket alle tilkoblinger, innstillinger, temperaturer...ja...rett og slett alt. Så etterhvert tror jeg det bare blir en ny PC. Er dønn lei denne. Grunnen til at jeg begynte å bruke den, er fordi laptopen min er på rep. Som student må man jo ha en PC å sitte ved Men jeg takker for hjelpa. Endret 8. oktober 2006 av Fragment Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå