tcz Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Hei! Jeg sliter litt med mye skurring i lyden på TV-kortet mitt, et MediaForte PV-951. Det er koblet via minijack til lydkortet. Lydkortet fungerer bra. Signalene inn i TV-kortet burde også være bra, kabel-tv (Avidi). Bildet er bra på alle kanaler, men på omtrent halvparten av kanalene blir lyden skurrete og jeg får masse "brum". Har prøvd å installere driverne og softwaren på nytt 5 ganger, prøvd med et annet lydkort, prøvd tredjepartsdrivere, prøvd å høre på lyden direkte fra tv-kortet, men alltid samme ulyden. Hovedkortet er et MSI K7T266 PRO, om jeg ikke husker helt feil. Noen som har tips/løsninger/tilsvarende problem? Mottas med veldig stor takk! [ Denne Melding var redigert av: tcz på 2001-12-14 21:40 ] Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg sliter litt med mye skurring i lyden på TV-kortet mitt, et MediaForte PV-951. Det er koblet via minijack til lydkortet. Lydkortet fungerer bra. Signalene inn i TV-kortet burde også være bra, kabel-tv (Avidi). Noen som har tips/løsninger/tilsvarende problem? Mottas med veldig stor takk! Du er ikke den eneste som har hatt dette problemet, se lenger ned. Håper det løser seg, selv om det har gått lang tid. "Lyden hadde vi derimot større problemer med. Flere av stasjonene hadde store forstyrrelser i lyden. Brumming, skraping og en del interessante lyder som vi hittil har assosiert med skrekkfilmscener fra gamle kraftverk. Andre stasjoner hadde klar og fin lyd. " Fra http://www.dinside.no/php/art.php?id=26851&=katnav Jeg hadde det samme selv. Heldigvis var komplett greie og lot meg bytte til et fra Pinnacle. Det har helt fin lyd, på samme PC'en. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 tror ikke han har sjangs til å bytte det nå, da garantitiden utløp for ca. 2 ÅR SIDEN!!! spøkelse: det er ikke morsomt. slutt, eller bli bannet! :x Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Beklager, dobbelposting.... Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 tror ikke han har sjangs til å bytte det nå, da garantitiden utløp for ca. 2 ÅR SIDEN!!! Dette er en produksjonsfeil. Så vidt jeg veit gjelder da kjøpsloven med to(?) års reklamasjonsrett. Garanti er noe som eventuelt kommer i tillegg til de rettigheter kjøpsloven gir. spøkelse: det er ikke morsomt. slutt, eller bli bannet! :x Jeg syns ikke du bidrar til å løse det problemet som denne tråden handler om. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 ikke nok med at man bumper to år gamle tråder, men man dobbelposter it tillegg! Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Kortet bruker BT878 chippen, som en del andre heller ikke har fått til å fungere skikkelig i winnt variantene Driveren til kortet er laget for Win9x og er derfor ikke kompatibel med NTs strømsparefunksjon. Kjør derfor f eks. d2ol i bakgrunnen og lyden blir helt fin. Dette er da min fantastiske teori. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Dersom du har en intern lyd-connector på tv-kortet kan du prøve å koble denne til f.eks. AUX-connectoren på lydkortet ditt. Har hørt at det skal hjelpe for Pinnacle kort blant annet. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Med AUX, mener du da Line In? Er det noen andre måter å sende lyden på da? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Du har vel et lydkort i maskinen din? Enten et PCI-kort eller et integrert på hovedkort. Lydkortet skal uansett ha en AUX-inngang, som er påmontert på selve kortet inne i maskinen. Dersom TV-kortet ditt har tilsvarende utgang, er det bare å koble de sammen. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 AUX er altså den inngangen som en kabel fra CD-rom-en går inn på? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Skjønner ikke hvorfor dere prøver å hjelpe i en 2 år gammel tråd som har nå blitt bumpet to ganger... Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Bumping -> 14/12/2001. Godt gjort, tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg