Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows stopper etter "loadingbar". *UPDATE #2*

Anbefalte innlegg

Med logmein, så må du vel først installere programmet på pcen som skal betjenes?

Vel, angående mitt problem som angikk det sammme, så tror jeg nå at jeg har funnet kilden.

Kjører et athlon XP Nforce 2 rigg. Kontaktet noen med samme rigg, og de forteller at nyeste hovedkort driver forårsaker nettopp dette.

Så blir enda en format på meg - denne gang med VISTA, og prøver meg på eldre drivere. :)

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. Jeg har hatt problemer med at jeg ikke får bilde rett etter loadingbaren selv, da var dette et skjermkort-driver problem.

7014700[/snapback]

Javel? Jeg bruker Catalyst 6.8 som fulgte med skjermkortet mitt. Jeg synes det er meget merkeligt at dette skulle funke fint i tre uker bare for og så plutselig slutte.

Noen som har en forklaring? I så tilfelle, theck1, hvordan ordnet du problemet?

7014974[/snapback]

Beklager, det viser seg nå i ettertid at dette ikke var problemet. Maskinen har knelt fullstendig nå, så tydelig et hardware problem for min del. Wish me luck :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg prøver og finne en måte og få innstallert nye HK drivere samt Catalyst drivere uten og måtte gå inn i windows. Går dette an fra en USB pinne? I så tilfellet; Hvordan?

7020408[/snapback]

vel, du kan ihvertfall avslutte explorer.exe og heller bruker task manager og bla deg frem til prossessen\programmet som skal startes og installeres

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det har jeg kun to valg hvis jeg vil unngå å måtte ta en total re-innstall windows og assoterte drivere:

1.) Prøve å få startet maskinen i sikkermodus under den forutsetningen at jeg får tilbake skjermbildet. Så vidt jeg vet så skal jeg trykke F8 under oppstart for og få opp sikkermodusmenyen, men da jeg ikke ser noe på skjermen må en eller annen fortelle meg hvilke taster jeg skal trykke på for å få dette til.

2.) Starte opp med XP cd'en i, avbryte reperasjonsinnstallen for og så kunne f.eks kopiere over, eventuellt starte et chipset update program fra en USB minnepinne, men DOS kommandoer er ikke akkurat noe jeg har lekt mye med så hvordan jeg gjør dette er jeg ikke helt sikker på.

Noen som har erfaringer på området?

Endret av xm8
Lenke til kommentar

Whiskey Tango Foxtrot, over.

Nå funker allt helt fint uten tegn til problemer!? :hmm:

Hva F er det som kan ha vært galt da? defekt DVI port? Kan en knekt eller dårlig pinne gjøre noe av dette? Har det vært en PC-Nisse inne i PC'en min?

Lenke til kommentar

Stemmer for nissen.

Ellers, congrats med fungerende PC.

Etter 2. format så fungerer min også. Det var visstnok et kjent problem at nyeste spessifiserte hovedkort-driver til systemet Nforce 2 Athlon XP failet i oppstart.

Så nå sitter jeg med Vista, godt fornøyd. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har samme problem som dere.. svart skjerm etter windowsloading.. og lyden er der i bakgrunnen.. skal prøve litt forskjellig når jeg komemr hjem fra jobb og gi tilbakemelding..

7309049[/snapback]

For meg funka det å gå inn i windows i safemode. Avinstallerte gammel skjerm driver og når jeg nå har restartet funker windows som normalt! bare laste ned ny driver nå så er vi i sving igjen!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Jeg har samme problem,og nesten samme oppsett som deg.

Får svart skjerm jeg også.

Men ikke på min 37" hd-skjerm fra dell.

Må boote pcn på storskjermen, så ta kabeln over til lilleskjermen.

Har prøvd å reinstallere nye drivere. Force den til å bruke 60Hz osv.

Ser på support.ati.com at dette er AGP relatert. Men har jo PCI-e kort.

Har oppdatert BIOS til versjon 7017 ellerno.

Hvordan fiksa du problemet ?

Endret av slempike
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...