xm8 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Specs: Win XP Home SP2. Fortron Source Epsilon 600W PSU. Asus P5W DH Deluxe Hovedkort. BIOS: 0701. Intel C2D E6600 LGA775 CPU. Sapphire Radeon X1950XTX 512MB. Catalyst 6.8. Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2 Harddisk. Samsung SATA2 DVD-Brenner. Corsair TWINX2 PC-6400 2048MB RAM. Så til problemet: Etter at windows "loading-bar" er gjennomført skjer det ikke noe mer. Det kommer et kort blink og så skjer det ikke noe mer i det hele tatt. Jeg mener og huske at når denne sekvensen er over så skal "Velkommen" skjermbildet dukke opp. Det gjør det ikke. Maskinen har funket uten det minste tegn til problemer i 3 uker nå og da jeg startet opp maskinen i dag tidlig skjedde dette. Det var ingen tegn til problemer i går kveld. Alle BIOS innstillingene er slik de skal være, hardware monitor viser at alle volt verdier er slik de skal være, alle kabler er skikkelig inne. Jeg har kjørt checkdisk uten og finne noen feil. Jeg har forsøkt å bruke gjennoppretting på XP cd'en, men da jeg gjør dette så blir jeg spurt om et administrator-passord, men jeg laget ikke noe passord under innstallasjonen av XP så jeg kommer ikke lenger. hvis jeg hadde hatt RAM problemer så skulle vel ikke maskinen ha bootet i det heletatt? Hadde jeg hatt harddisk-problemer så skulle vel checkdisk ha funnet noe? Det virker ikke som om maskinen fryser eller henger seg heller, det skjer bare ikke noe... Noen råd? Endret 8. oktober 2006 av xm8 Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Går det å starte maskinen i sikkermodus? Endret 6. oktober 2006 av stealthy Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Min maskin har også hatt problemer, og jeg ser det er mange som har svarte skjermer rundt omkring. Hos meg skjedde det etter reboot, og forandringene var at jeg måtte: -bruke dvi nummer 2 på skjermkortet (løs kontakt ? bruker syykt lang tid å få bilde når jeg gjør dette) -slå av PSU nummer 2 og dermed fjerne 10 harddisker Nå bootet maskinen inn i windows og jeg kunne: -avinstallere en bluetooth widcomm driver -fjerne WGA notification -foreta en scan av C: med *fix errors automatically* Har ikke prøvd så mye med hdd'ene ennå, for jeg mistenker at den widcomm driveren har gitt meg et seriøst problem. Altså en kombinasjon av siste pirat-sjekken til ms og en bluetooth stick ga meg hodebry et par timer. Å fjerne unødvendig utstyr før man booter, er egentlig det beste rådet jeg kan gi. Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Går det å starte maskinen i sikkermodus? 7013078[/snapback] Nei, maskinen kan ikke startes i sikkermodus. Sikkermodus-skjermen skal dukke opp etter "loadingbaren", men jeg kommer jo ikke dit. Karamell; jeg har en lovlig Home XP, kun en harddisk og kun ett optisk drev. jeg kan ikke fjerne stort annet. Lenke til kommentar
whom Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Utrolig. Jeg har akuratt samme problem, bare med XP-pro. Fra og med en dyster morgen hengte den seg slik du beskriver. Sikkerhetsmodus fungerer heller ikke. Det endte med at jeg formaterte og installerte Windows på nytt, og da kom jeg i Windows. Så installerte jeg virusprogram, hovedkort, skjermdrivere ++ Når jeg så bootet, så satt jeg med samme problem atter en gang! *fortvilt* Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Heh, jeg hadde planer om og re-innstallere windows o.s.v. men etter det du beskriver, whom, så hjelper jo ikke det. Dette er ergeligt. Har brukt 16.000,- på ny maskin og så dette... Endret 6. oktober 2006 av xm8 Lenke til kommentar
EvilB Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Tror jeg har akkurat det samme problemet. men hvor fikk du windowsen din fra? Det kan være at det er sån der OEM ting på den såm gjør at du bare kan ha den på et hovedkort, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har OEM lisens ja. Skulle det ha noe å si da? PC'en er selvbygget så det skulle jo ikke være noe problem. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har samme hovedkort og cpu, hadde akkurat samme problem. Prøvde alt mulig, men det eneste som funka var å formatere. Lenke til kommentar
EvilB Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Viste ikke at jeg hadde OME lisens før jeg bytta hovedkort. Nå kan jeg bare ha windowsen min uten sp2 på det nye hovedkortet. Får en ny windows i posten om noen dager så vist du vil kan jeg si hvordan d går. Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har samme hovedkort og cpu, hadde akkurat samme problem. Prøvde alt mulig, men det eneste som funka var å formatere. 7014335[/snapback] Jaha? Det må da finnes en forklaring på fenomenet. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Har dere tilfeldigvis nvidia skjermkort og bruker de seneste nvidia driverne? Kan dette ha noe med problemet å gjøre? theck1 Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har ATI. Tviler på at dette har noe med skjermkortet og gjør for da skulle jeg vel ikke hatt noe bilde. Driverene blir lastet nå windows er ferdig, altså etter fullendt oppstart. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ok. Jeg har hatt problemer med at jeg ikke får bilde rett etter loadingbaren selv, da var dette et skjermkort-driver problem. Lenke til kommentar
whom Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Har dere tilfeldigvis nvidia skjermkort og bruker de seneste nvidia driverne? Kan dette ha noe med problemet å gjøre? theck1 7014570[/snapback] Sier du det? Godt mulig at jeg har installert noe slikt ja? Har du en link? Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Ok. Jeg har hatt problemer med at jeg ikke får bilde rett etter loadingbaren selv, da var dette et skjermkort-driver problem. 7014700[/snapback] Javel? Jeg bruker Catalyst 6.8 som fulgte med skjermkortet mitt. Jeg synes det er meget merkeligt at dette skulle funke fint i tre uker bare for og så plutselig slutte. Noen som har en forklaring? I så tilfelle, theck1, hvordan ordnet du problemet? Endret 6. oktober 2006 av xm8 Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Ingen som vet noe mer eller har andre erfaringer? Lenke til kommentar
whom Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Går det å starte maskinen i sikkermodus? 7013078[/snapback] Ikke for å stjele tråden din. Men ang. at skjermdrivere kan forårsake stopp i oppstart. Kan ikke denne feilfaktoren elimineres, da systemet ikke klarer å boote opp i sikerhetsmodus heller, og dermed brukes XP sine skjermdrivere. Stemmer ikke det? Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Joda, det at det er svart skjerm etter at windows har begynnt og laste, er et Skjermkort/Driver/XP-problem. Jeg pleier ikke å ha lyden på når jeg starter maskinen, derav hører jeg ikke oppstartlyden når man kommer til desktop, jeg skrudde på høyttalerene og der var den, ergo maskinen booter hele veien til desktop selv om det ser ut til at den har hengt seg. Det er tydeligvis en eller annen tilfeldig feil, uansett skjermkort man har, som gjør at driverene til skjermkortet ikke blir lastet korrekt under oppstart av windows. Så sørsmålet blir da: Hvordan retter jeg på dette, "i blinde" så og si? Fra windows loadingbar og videre så kan jeg ikke se noe på skjermen selv om allt er der... Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Som sagt så er det samme som skjedde med meg. Logget meg inn fra en annen maskin ved hjelp av logmein og alt fungerte fint, bortsett fra at det ikke var noe bilde på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå