xindrum Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Nå har jeg et problem hær jeg tror det kan bl vanskelig å løse... Har nemlig brutt garanti merket i boxen, så det tåget er vell gått antar jeg. Åpnet den av ren nyskjerrighet da jeg kjøpte den for 9månder siden, i går begynte den å låse seg. Er det noen som har hatt samme problemet som meg? Får ikke spilt noe som helst nå, å det plager meg ettersåm jeg akkurat har forhondsbestilt PES6. Er det mulig å få "kjøpt" en reparasjon ettersåm garantien gikk i dass, eller blir jeg nødt å kjøpe en til? Hva vil kundeservis si i et tillfelle som dette? Blir kvalm av tanken... Håper noen har et klokt svar. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Der døde min 360 også! 7013038[/snapback] Du får vel bare kjøpe deg en ny eller prøve å sende den inn uten å nevne garanti lappen. Lenke til kommentar
xindrum Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Der døde min 360 også! 7013038[/snapback] Du får vel bare kjøpe deg en ny eller prøve å sende den inn uten å nevne garanti lappen. 7013081[/snapback] hehe. ja har tenkt på de ja... Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Er bare å sende inn og betale for reperasjonen det. Som du måtte ha gjort om garantien hadde gått ut. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er vel nå det svarer seg å kjøpe Core-edition...så det koster deg ikke så mye mer enn 1500, sannsynligvis billigere enn å levere inn til en rep. du må stå for selv. Når det gjelder garantien, så tror jeg nok det er for sent. Du kan jo alltids ta en telefon til MS-support, men har en følelse at det ikke hjelper deg så langt på vei. Lenke til kommentar
xindrum Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er vel nå det svarer seg å kjøpe Core-edition...så det koster deg ikke så mye mer enn 1500, sannsynligvis billigere enn å levere inn til en rep. du må stå for selv. Når det gjelder garantien, så tror jeg nok det er for sent. Du kan jo alltids ta en telefon til MS-support, men har en følelse at det ikke hjelper deg så langt på vei. 7013105[/snapback] Ikke særli morro dette hær. tror du kundeservis ar en pris å gji meg?? Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Aner ikke hvordan support funker, om de oppgir noe som helst pris, men det er jo bare å ta en telefon, forklare saken så kan nok de svare mye bedre enn det jeg kan hvertfall. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Worst-case-scenario er jo 1500 kr, knapt et middels grafikkort, så det er jo ikke så fryktelig ille... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ta saken med deg til forbrukerrådet. Prøv deg fram med at kvifor nokon bedrifter skal forhindre deg til å åpne ein xbox for å feks justere vifte som bråker for mykje. Me får jo trossalt åpne PC'er og gjere nesten kva med vil inni dei og få igjen på garantien. Dessuten så taper M$ MYKJE penger på kvar konsoll så om det er ein liten feil så reparerer dei sikkert med glede. Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg hadde tilsvarende problem og forsøkte først kundeservice. Microsoft nekter å røre boksen din hvis du har åpnet den. Du kan sikkert forsøke å krangle med dem hvis du orker, det er jo svært urimelig at de ikke skal kunne reparere boksen. Jeg stiller meg også tvilende til at de bare kan sette kjøpsloven til side bare fordi du har åpnet boksen. Har også kontaktet forbrukerrådet og de sa at de nok mente at Microsoft bør dokumentere at det at du åpnet boksen har skadet boksen. Hvis ikke gjelder kjøpsloven og du har rett på reklamasjon uten kostnad. Men jeg orket ikke å mase så mye for å spare 1500-2000 kroner. Ikke sikker på hvor en kjøper XBox 360 core til 1500 kroner i oslo området der jeg bor, men vet at elkjop har den for nærmere 2000. Vel, jeg forsøkte varmepistol trikset, og det fungerte for meg. Kommer litt an på hvilken feil du har (jeg hadde ROL og 0102). Søk eventuelt på "heat gun" og "Xbox 360" for å finne ut hvordan. Det er bl.a. en video på youtube en plass som viser hvordan det skal gjøres. Ikke sikker på om det vil fortsette å virke da, foreløpig har boksen virket i to dager etter at jeg kjørte varmepistolen på den. Er redd problemet vil komme tilbake. OBS dersom du prøver varmepistol, så er det bare å glemme reklamasjon etter på. Flere 100 grader på GPU og hovedkort kan nok med rette sies å kunne skade boksen Lenke til kommentar
xindrum Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg hadde tilsvarende problem og forsøkte først kundeservice.Microsoft nekter å røre boksen din hvis du har åpnet den. Du kan sikkert forsøke å krangle med dem hvis du orker, det er jo svært urimelig at de ikke skal kunne reparere boksen. Jeg stiller meg også tvilende til at de bare kan sette kjøpsloven til side bare fordi du har åpnet boksen. Har også kontaktet forbrukerrådet og de sa at de nok mente at Microsoft bør dokumentere at det at du åpnet boksen har skadet boksen. Hvis ikke gjelder kjøpsloven og du har rett på reklamasjon uten kostnad. Men jeg orket ikke å mase så mye for å spare 1500-2000 kroner. Ikke sikker på hvor en kjøper XBox 360 core til 1500 kroner i oslo området der jeg bor, men vet at elkjop har den for nærmere 2000. Vel, jeg forsøkte varmepistol trikset, og det fungerte for meg. Kommer litt an på hvilken feil du har (jeg hadde ROL og 0102). Søk eventuelt på "heat gun" og "Xbox 360" for å finne ut hvordan. Det er bl.a. en video på youtube en plass som viser hvordan det skal gjøres. Ikke sikker på om det vil fortsette å virke da, foreløpig har boksen virket i to dager etter at jeg kjørte varmepistolen på den. Er redd problemet vil komme tilbake. OBS dersom du prøver varmepistol, så er det bare å glemme reklamasjon etter på. Flere 100 grader på GPU og hovedkort kan nok med rette sies å kunne skade boksen 7013730[/snapback] Takk. Jeg tror jeg skal prøve varmepistolen. Hvis det ikke virker så kjøper jeg ny. Gidder ikke krangle på en liten fillesak som dette. Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har vært bortreist i 4 dager og da jeg kom tilbake i går og skrudde på xboxen begynte min også å låse seg. Så bare masse firkanter på skjermen, både ved oppstart, dashboard og litt uti spill. Fryktelig irriterende. Deretter fikk jeg også noen rød lys her og der, men det er ikke alltid de kommer. Uansett så har jeg heldigvis ikke brutt garantien, så blir vel nødt til å sende den inn. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ta saken med deg til forbrukerrådet. Prøv deg fram med at kvifor nokon bedrifter skal forhindre deg til å åpne ein xbox for å feks justere vifte som bråker for mykje. Me får jo trossalt åpne PC'er og gjere nesten kva med vil inni dei og få igjen på garantien. 7013554[/snapback] Sorry, men det synest eg høyrast veldig urimeleg ut. Ein konsoll er ikkje ein PC, der det å åpne han for å gjere diverse justeringar/modifikasjonar er normal bruk. Ein konsoll er ein boks som blir solgt akkurat som han er. Normal bruk er å kople han til TVen og spele spel. Microsoft er ansvarlege for at han skal kunne brukast til dette, men det er ikkje rimeleg å vente at dei skal ta ansvaret dersom folk åpnar boksen. For å ta eit banalt døme: Kva om du opnar boksen, stiller ned farta på vifta for å få mindre bråk, og skadar konsollen gjennom overoppvarming? Ville det vere MS sin feil? No reknar eg ikkje med at trådstartar i dette tilfellet forårsaka feilen, men når han har opna opp konsollen, kan han ikkje lenger bevise det. Dersom det var berre å seie at "eg berre såg, eg gjorde ingenting" og so få full garanti igjen, er eg 100% sikker på at folk som gjorde meir enn berre å sjå òg ville bruke denne unnskuldninga. Det er dessverre mange som vil lyge dersom det kan spare dei ein tusenlapp. Det går sjølvsagt an å høyre med Microsoft, kanskje dei vil vere snille . Men ikkje påberop deg forbrukarrettigheiter som verken er lovfesta eller rimelege. Kay Lenke til kommentar
Hossa Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Litt av en kvalitet denne maskinen. På tide at MS blir saksøkt eller noe. Feilprosenten er garantert langt høyere enn noen annen konsoll før. Skandale er det. Lenke til kommentar
xindrum Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg hadde tilsvarende problem og forsøkte først kundeservice.Microsoft nekter å røre boksen din hvis du har åpnet den. Du kan sikkert forsøke å krangle med dem hvis du orker, det er jo svært urimelig at de ikke skal kunne reparere boksen. Jeg stiller meg også tvilende til at de bare kan sette kjøpsloven til side bare fordi du har åpnet boksen. Har også kontaktet forbrukerrådet og de sa at de nok mente at Microsoft bør dokumentere at det at du åpnet boksen har skadet boksen. Hvis ikke gjelder kjøpsloven og du har rett på reklamasjon uten kostnad. Men jeg orket ikke å mase så mye for å spare 1500-2000 kroner. Ikke sikker på hvor en kjøper XBox 360 core til 1500 kroner i oslo området der jeg bor, men vet at elkjop har den for nærmere 2000. Vel, jeg forsøkte varmepistol trikset, og det fungerte for meg. Kommer litt an på hvilken feil du har (jeg hadde ROL og 0102). Søk eventuelt på "heat gun" og "Xbox 360" for å finne ut hvordan. Det er bl.a. en video på youtube en plass som viser hvordan det skal gjøres. Ikke sikker på om det vil fortsette å virke da, foreløpig har boksen virket i to dager etter at jeg kjørte varmepistolen på den. Er redd problemet vil komme tilbake. OBS dersom du prøver varmepistol, så er det bare å glemme reklamasjon etter på. Flere 100 grader på GPU og hovedkort kan nok med rette sies å kunne skade boksen 7013730[/snapback] Hei du, jeg har et par spørsmål til den angående varmepistolgreia.... Er ikke kjøleribbene limt fast i prosessor å diverse. i så fall, må jeg jo lime den fast igjen, og hva bruker jeg da? Eller er det bare å skru av og på igjen? Undrer litt.... Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=632357&hl= Dette har blitt diskutert før, og ja du mister garantien ved å åpne den, men du kan fortsatt reklamere på feilen. Da er det opp til Microsoft å bevise at feilen kommer som en følge av at du har åpnet den. Reklamasjon har ingenting med garanti å gjøre - skulle ønske folk klarte å lære seg forskjellen en gang for alle. Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Er ikke kjøleribbene limt fast i prosessor å diverse. i så fall, må jeg jo lime den fast igjen, og hva bruker jeg da? Eller er det bare å skru av og på igjen? Undrer litt.... 7016736[/snapback] Det er ikke CPU'en du skal svi av, det er GPU og ram brikkene rundt denne. Uansett, ingen av dem er limt fast til kjøleribba. De er festet med et slags metall kryss på undersida av hovedkortet og det er litt kinkig å få av. Jeg brukte en liten skrutrekker, og lirket den løs. Men forsiktig her, det sitter ganske hardt og er fort gjort at det glipper. Jeg holdt på å ødelegge min fullstendig, forsøkte først med en syl og den glapp plutselig og lagde en liten ripe i hovedkortet. Var tydeligvis heldig, i og med at den virker. Det er kjølepasta mellom GPU og ribba, den bør vaskes vekk og erstattes med ny før du skrur boksen sammen igjen. F.eks. arctic silver 5. Ikke bruk varmepistolen for lenge. Tror jeg kjørte ca 1 minutt på lav innstilling og 1 minutt på full fres på min pistol, og så litt på lav igjen. Litt på begge sider av hovedkortet. Du bør kanskje også sjekke at du faktisk har feilkode 0102. Hvis ikke tror jeg ikke det er noe poeng med varmepistolen, men på den annen side så har du kanskje ikke så mange andre alternativer heller om du ikke vil forsøke deg på å krangle med Microsoft eller butikken. Du sjekker feilkoden ved å trykke på og holde inne "sync up" og deretter eject på dvd'en når du har de tre røde lysene. Hvis du ikke får de tre røde lysene så får du ikke sjekket, og da er det muligens noe annet som er galt. Første gang du trykke eject får du det første sifferet i feilkoden, andre gang det andre osv. Hvert siffer vises som blinkende lys i lys-ringen. 1 lys betyr 1 2 lys betyr 2 3 lys betyr 4 4 lys betyr 0 "sync up" er den vesle knappen rett til høyre for høyre minne port. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er vel nå det svarer seg å kjøpe Core-edition...så det koster deg ikke så mye mer enn 1500, sannsynligvis billigere enn å levere inn til en rep. du må stå for selv. Når det gjelder garantien, så tror jeg nok det er for sent. Du kan jo alltids ta en telefon til MS-support, men har en følelse at det ikke hjelper deg så langt på vei. 7013105[/snapback] Ikke særli morro dette hær. tror du kundeservis ar en pris å gji meg?? 7013143[/snapback] Dialekt crits you for 58753 shadowdamage, you die! Prøve å holde deg til bokmål eller nynorsk. Lykke til med x-boksen. Lenke til kommentar
xindrum Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Er ikke kjøleribbene limt fast i prosessor å diverse. i så fall, må jeg jo lime den fast igjen, og hva bruker jeg da? Eller er det bare å skru av og på igjen? Undrer litt.... 7016736[/snapback] Det er ikke CPU'en du skal svi av, det er GPU og ram brikkene rundt denne. Uansett, ingen av dem er limt fast til kjøleribba. De er festet med et slags metall kryss på undersida av hovedkortet og det er litt kinkig å få av. Jeg brukte en liten skrutrekker, og lirket den løs. Men forsiktig her, det sitter ganske hardt og er fort gjort at det glipper. Jeg holdt på å ødelegge min fullstendig, forsøkte først med en syl og den glapp plutselig og lagde en liten ripe i hovedkortet. Var tydeligvis heldig, i og med at den virker. Det er kjølepasta mellom GPU og ribba, den bør vaskes vekk og erstattes med ny før du skrur boksen sammen igjen. F.eks. arctic silver 5. Ikke bruk varmepistolen for lenge. Tror jeg kjørte ca 1 minutt på lav innstilling og 1 minutt på full fres på min pistol, og så litt på lav igjen. Litt på begge sider av hovedkortet. Du bør kanskje også sjekke at du faktisk har feilkode 0102. Hvis ikke tror jeg ikke det er noe poeng med varmepistolen, men på den annen side så har du kanskje ikke så mange andre alternativer heller om du ikke vil forsøke deg på å krangle med Microsoft eller butikken. Du sjekker feilkoden ved å trykke på og holde inne "sync up" og deretter eject på dvd'en når du har de tre røde lysene. Hvis du ikke får de tre røde lysene så får du ikke sjekket, og da er det muligens noe annet som er galt. Første gang du trykke eject får du det første sifferet i feilkoden, andre gang det andre osv. Hvert siffer vises som blinkende lys i lys-ringen. 1 lys betyr 1 2 lys betyr 2 3 lys betyr 4 4 lys betyr 0 "sync up" er den vesle knappen rett til høyre for høyre minne port. 7017059[/snapback] Snakket med microsoft i dag, det jeg undret litt over var at kuneservis mannen ble litt agresiv da jeg sa jeg hadde åpnet boksen... å det kom aldri i verden på tale å få betale for en reparasjon... (finfin servis) Skal prøve forbrukerrådet (bare for skøy) å se hva de har å si om saken.. Tusen takk for mange hyggelige komentarer og svar. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Ingen ting er verre en de #!¤!#¤! svenskene med Windows XP installasjonen. De spør og graver og prøver å gi deg dårlig samvittighet under hele aktiveringsprosessen. Og det bare fordi du ikke fant orginal CD fra produsenten så du brukte nabomaskinen sin. Xbox 1 hadde jo evingmye trøbbel med strømforsyningen (en del i området v1.0-1.4), ikke noe en loddebolt ikke kunne fikse, men den kunne jo kortsluttet hele huset (nød-systemene virket i det minste). Kan virke litt off-topic, men tingen er at Microsoft har eviglangt igjen før de er på en kundeservice nivå som vi liker. La forbrukerrådet krige med dem! Endret 10. oktober 2006 av vidiware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå