Luc1fer- Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei Er lærling bedriften min, og har installert Symatec Antivirus 10.1 på nettverket. Har prøvd både det med følgende login-scriptet, i tillegg til å bruke en guide på hvordan jeg skal "deploye" en msi-pakke på nettverket via AD. Ingen av disse ser ut til å fungere 100%, og den beste løsningen jeg har kommet frem til foreløpig er å bruke en batch fil, med command-parameters. den ser sånn ut: msiexec /I "Symantec Antivirus.msi" NETWORKTYPE=1 SERVERNAME=AMES-PC158 REBOOT=FORCE /qn den i seg selv fungerer smertefritt, men problemet er at så fort jeg bruker den som login script, vil den jo kjøre hver eneste gang folk logger på. Er det noen kommando for å sjekke om den er kjørt før, eller er det mulig å sette det som en setting ved siden av logon-scriptet i ad? Har generelt lite peiling på programmering, så hadde satt pris på en del hjelp Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du kan jo be den slette seg selv. Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Det funker jo ikke da. Jeg skal ha 80 brukere her til å bruke samme logonscript, og da kan det ikke slettes etter 1 gang. Men ser ut som jeg har finni en patch til noen av setup filene som gjør at det orginale-logon scriptet funker ok.. Tar litt lang tid på noen pc'r, men det kan være en kombinasjon av svak hardware på klient og server! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå