Gå til innhold

Her er GeForce 8800-detaljene


Anbefalte innlegg

Men jeg tenker også på at en konsoll blir jo sikkert 1000 ganger billigere å bruke også, med tanke på strømforbruket.

 

Nei... får vente å se..  :hmm:

Tja.. spill er jo adskillig dyrere til konsoll enn til PC, da. (Også dersom du kjøper spillene. :whistle:) Men det er klart at du skal kjøpe heftig mange spill til en konsoll for at totalinvesteringen skal overstige det du må ut med for en top-speccet PC.

 

Er virkelig spent på hvordan DX10 blir. Men jeg vet ikke helt om jeg har skjønt dette med hva som kreves for "DX10-kompatibilitet".. Er dette skjermkortet 100% kompatibelt, eller vil det komme andre kort som er mer rettet mot DX10? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men ved kjøp av dette kortet må jo CPU bli flaskehals uansett ;)

7013302[/snapback]

 

 

Hvor mange MHz må man opp i da, for at CPUen ikke skal bli en flaskehals?

 

med f.eks. en E6600 eller E6700?

7013348[/snapback]

 

 

angående cpu "krav" har det allt og si på oppløsning. holder fint med en A64 her hvis man drar på med oppløsning aa/AF.

 

når man leser tester der man får så mange flere fps med en conroe er det bare se på at de testene er gjort på så oppløsninger, på høyere oppløsninger er forskjellen minimal. de fleste av oss i dag har rundt 1280/1024 oppløsninger, som egentilg ikke er så mye. men i spill som oblivion vill nok også dette kortet kjørt seg varmt på MAX settings. så kommer det jo nye spill også :yes:

 

 

synest ikke 450W er ille jeg er jo det som er annbefalt til 1900XTX......tipper kortet drar 135W sånn ca

Lenke til kommentar

Den vannkjøling dingsen stusset jeg veldig på. Selv om det var ett engineering sample, syntes jeg det var merkelig å se på bildet att selve vannkjlingen bare var en tilkobling til ett rør som bare gikk i en bue inn i kjøleren, virket ikke veldig effektivt akkurat.

Det kan jo imulig være noe krav om vannkjøling, og mange av de som har det, velger nok heller egne løsninger hvis det er noe problem, og da faller jo poenget med denne bort.

 

Ellers ser det ut til att mange antagelser stemte ganske godt (se bort i fra the Inquirers villeste ideer, seff.

450W er mye, men ikke enormt i forhold til f. eks. X1900XTX. Men det spørs nok om ikke man ligger ett stykke over tidligere kort her.

 

Ganske så villt bra, spesielt alle shaderene vil nok hjelpe masse.

SPennende med res. i DX9 også her. det vil nok være veldig viktig for salget de får i forkant av R600 sin lansering.

Lenke til kommentar

549,- for xbox360 spill og 499,- for nye PC-spill? Er det mye dyrere? 50lapp?

 

Forøvrig tror jeg flere vil kjøpe G80 nå enn om det hadde hatt separate pipelines for DX9 og DX10.

 

Plager meg at man "må" oppgradere PCen minst annet hvert år for å kunne kjøre nyeste spill med alt så og si på max.. det er så jvla dyrt! Det slipper man i alle fall på konsoll..

Lenke til kommentar
549,- for xbox360 spill og 499,- for nye PC-spill? Er det mye dyrere? 50lapp?

 

Forøvrig tror jeg flere vil kjøpe G80 nå enn om det hadde hatt separate pipelines for DX9 og DX10.

 

Plager meg at man "må" oppgradere PCen minst annet hvert år for å kunne kjøre nyeste spill med alt så og si på max.. det er så jvla dyrt! Det slipper man i alle fall på konsoll..

7014694[/snapback]

 

Man må jo ikke kjøre alt på max, så om man ikek vil trenger man jo ikke å oppgradere...

 

AtW

Lenke til kommentar
,06/10-2006 : 17:36]549,- for xbox360 spill og 499,- for nye PC-spill? Er det mye dyrere? 50lapp?

 

Forøvrig tror jeg flere vil kjøpe G80 nå enn om det hadde hatt separate pipelines for DX9 og DX10.

 

Plager meg at man "må" oppgradere PCen minst annet hvert år for å kunne kjøre nyeste spill med alt så og si på max.. det er så jvla dyrt! Det slipper man i alle fall på konsoll..

7014694[/snapback]

 

Man slipper det på konsoll ja, men da vil du nesten ikkje få bedre grafikk på spillene enn ved lansering. PC-spillene får derimot fortløpende bedre grafikk.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

hmm.. lurer på hva som skal til av en PSU for å kjøre dette kortet i SLI, hvis det er mulig da.. kanke se for meg at det blir en billig PSU.. ser forøvrig at den trenger 2 x 6 pins molex.. men det skal da være mulig å kjøre det i SLI på et HK med 4 PCI 16X slotter.. eller er jeg ute på jordet å sykler nå?

 

 

edit: tillegg.

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
Det som er litt kjipt  med nvidia er jo driveren. Selv om kortet ser ut  til å bli  bra.

7014976[/snapback]

Ville absolutt vært en fordel om Nvidia ville fokusert mer på drivere for linux, slik ATI har gjort.

7015077[/snapback]

Hva er det dere vrøvler med?

 

Er det ett selskap som bør få skryt for Linux drivere så er det nVidia. De har hatt kjempegode drivere lenge, ATi sine Linux drivere er flere år bak nVidia sine.

 

Desuten har også nvidia drivere for BSD og Solaris, det har ikke ATi. nVidia har også SLI støtte i Linux/BSD/Solaris driverene. ATi har ikke Crossfire støtte i demmes Linux driver.

 

G80 kommer til å få Linux drivere fra dag 1. ATi brukte nesten et halvt år på å patche sammen en Linux driver for R5x00

 

Når det gjelder Windows-drivere er heller ikke nVidia så langt bak ATi

Lenke til kommentar
90 NM......, ikkje bra.. :(...dei burde snart ha mindre nm, grafikk korta blir større og større..., venter til ein 80nm(eller kansje mindre :D )

7015639[/snapback]

Hvilken prosess GPUen er produsert på har ikke noe å si på den fysiske størrelsen på skjermkortet.

 

nm = 0,000 000 001 meter og beskriver detaljstørrelsen inni GPUen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...