Gå til innhold

Bør kinodørene stenge når filmen starter?

Dotten

Bør kinodørene stenge når filmen starter?  

497 stemmer

1. 1. Bør kinodørene stenge når filmen starter?

• Ja, steng dørene.
      319
    • Nei, la folk som er for sene komme inn.
      178

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns godt de kunne stenge dørene en liten stund etter at filmen har startet. Når de har kommet en 10 - 15 minutter inn i selve filmen, så er det jo ikke vits å slippe inn nye folk. Da har de jo uansett mistet så mye at de heller kan se filmen en annen gang.

Lenke til kommentar

Kino er en ting hvor jeg mener alle må ta hensyn til alle, dvs. ikke prate høylytt med kompisen, ikke kommenter noe med mindre du hvisker musestille, ikke sitt der og slafs i deg potetgull som en jævla gris, med andre ord, spar oss for den dårlige oppførselen. Så dette med å lukke dører når filmen har begynt synes jeg bør også være på plass. Det ødelegger hvertfall filmopplevelsen for meg hvis jeg blir forstyrret av folk som skal forbi fordi dem kom for seint.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Det er nok ikke meg.

Hvem er denne gretne karen som har skrevet førsteinnlegget egentlig? Han trenger lykkepille. Makan. :wee:

Til alle som leser så ville det vært veldig fint om man kunne tatt hensyn og gjort følgende:

1. Kom presist. Det er ikke så vanskelig. Er man sent ute så ta første ledige plass man finner, ikke lek orientering gjennom halve kinosalen.

2. Ikke spis chips (potetgull). Dette gjelder spesielt i filmer uten mye lyd, eller om du har vansker for å lukke munnen når du spiser.

3. Benytt beger og ikke bråkete poser til snopet ditt. Evt. de gjennomsiktige plastposene.

4. Skal man snakke så la det være relatert til filmen. Hvisk! Har du sett filmen før så ikke fortell sidemannen hva som skjer, det er andre som kan høre det.

5. Når man reiser inn i filmuniverset så lar man telefonen ligge igjen.

Det hele kan summeres opp i om man vil være en person som tar hensyn, eller en bortskjemt og hensynsløs drittunge. Cheerioh :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jawoll old guy. :)

Drar ofte innom kinoen,og det er forbausende at folk ikke klarer og holde blæra itakt i snaue 1-2timer. Kan forståes vis det er snakk om barn eller gravide(At det blri hyppige toalettbesøk under filmen Over Hekken kan vel du forstå Dotten.)

Når det gjelder valg av snacks så er fenomenet med å ta med potetgull desverre hypig den siste tiden. At ungdommen(ich bin 22) ikke kan tenke såppas er forkastelig,og enda verre er, det gjør slik at Frank Alvheim hadde rett. Og det vil vi ikke ha nå av.

Personlig så har jeg Lovehearts og Juicebox på kino. Bortimot bankers den!

Har overhode ingen grunn å si hvilken format godisen kommer i,verken det er plast,papp eller doggy bag. Makan.

Jeg snakker under filmene,slår an filmrelaterte vitser og kommer med trivia. Men dette skal selvfølgelig holdes privat Hvorfor må vi på død og liv amerikanisere Norge?

Har du merket det Dotten? 35% av snackes på kiosken er av amerikans merket og kan somregel kun kjøpes på kinokiosken.

(Ting som Goobers,junior mints,peanutfingers,osv)

Lenke til kommentar

Jeg forstår det slik at trådstarter mener at dørene skal være stengt for publikum som kommer for sent til forestillingen, mens de som under forestillingen vil forlate salen og så komme inn igjen, skal få lov til det? Jeg synes nå det er et større problem med folk som forlater salen for å gå på do eller kjøpe snacks, enn at en person kommer inn under trailerne før filmen har startet. Jeg vil da mye heller reise meg opp under trailerne, enn midt i filmen. Dersom folk ikke har vett til å gå på do før forestillingen begynner, synes jeg de kan ha det så godt. De kan slippe ut, men trenger ikke få lov til å komme inn igjen. Og hvis folk har så lyst på mer snacks, at de er villige til å forlate salen, er de kanskje ikke så interessert i filmen uansett.

Jeg kan være enig i at folk ikke skal slippe inn i salen etter at filmen har begynt, men det bør da også gjelde for de som må forlate salen under filmen.

Lenke til kommentar

Helt enig med Dotten. Irriterer meg også enkelte ganger over folk som ikke kommer presist, de som bråker med snop eller de som skriker til sidemannen. (Det være seg Bergen eller Lillehammer)

Det er det som er på skjermen jeg vil følge med på, ikke trafikk og bråk rundt. Jeg har faktisk betalt nærmere 100 kr for å se på en annen sitt kunstverk, og da bør en få gjøre det i fred.

EDIT: Ser at enkelte her snakker om problematikken rundt dobesøk. Jeg synes også det er idiotisk at folk ikke kan holde seg i 1,5-3 timer, men dette kan jo eksempelvis være problematisk knyttet til barn. Dessuten er dobesøkene normalt sett et stykke uti filmen, ikke under anslaget. Det utgjør jo også en forskjell selvfølgelig.

Endret av Henrik Hauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...