Gå til innhold

Bør kinodørene stenge når filmen starter?

Dotten

Bør kinodørene stenge når filmen starter?  

497 stemmer

1. 1. Bør kinodørene stenge når filmen starter?

• Ja, steng dørene.
      319
    • Nei, la folk som er for sene komme inn.
      178

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
enig, bortsett fra aldersgrensa :p

7017115[/snapback]

Selv om man er 18 så betyr det ikke at man er voksen, jeg har hvert borti nok pubertale drittunger på 18-20 år som er mye verre en alt annet man finner på kino...

7017260[/snapback]

man kan bråke like mye når man er 25 som når man er 18. kommer helt ann på personen det.

Og det er fryktelig mange 18. åringer som greier å oppføre seg også.

Så slutt å sett oss i bås!

7017652[/snapback]

Som xkharonx sa, jeg setter ikke dere i bås, har faktisk hvert 18 en gang selv (selv om det er over 10 år siden :ermm: ) Og jeg var en av dem som klarte å oppføre seg og reglene jeg satt opp var hvis JEG hadde startet en kino og hadde du som 40 åring pratet under filmen så hadde de også blitt kastet ut på hue og ræva også...

Er jo en grunn for at mange utesteder har 23 år og oppover som aldersgrense også...

Lenke til kommentar

Er det andre som nesten har kutta ut kinobesøk på grunn av forstyrrande element? Eg gjekk ein del på kino før, men etter at eg fekk projektor og eit greit anlegg heime kan eg ikkje tenke meg å gå på kino for å sjå ein god film. Ein tur med vennar i blandt er greit, men eg har problemar med å nyte filmen med så mange forstyrrande element.

Lenke til kommentar

Jeg har nesten stoppet opp, går stor sett bare når det kommer en film jeg virkelig har lyst til å se på kino. Før så var jeg på kino opp mot en 40 ganger i året eller noe sånn, nå er jeg nede i 10-12, koser meg heller med film hjemme hvor det er ingen som forstyrrer meg...

Beste er jo faktisk å vente et par uker sånn at de fleste har fått sett filmen og det ikke er så mange igjen i salen :)

Lenke til kommentar

Vil i anledningen fortelle om en humoristisk skrekkepisode jeg erfarte en gang. Jeg hadde skaffet med krembilletter til superduperpremieren til Star Wars Episode II på Colosseum i Oslo. Rundt der vi satt var det en del ledige plasser ved filmens start. Plutselig kommer en krøllete kar og setter seg ved siden av meg. Så kom de som plassene tilhørte (noen som hadde kledd seg ut som stormtropper i anledning premiereshowet), og det krøllete trollet krabber over til de ledige setene foran. Så kommer de som skal sitte der, krølle krabber vekk. Mye rot og støy i starten av filmen, noe som var litt irriterende. I ettertid var det bare komisk. Moralen er at tomme seter i starten av en superpremiere ikke nødvendigvis betyr ledig (men heller at de er ment til fiffen som ikke bryr seg nevneverdig om filmen, eller folk som har kledd seg ut og må skifte etter showet i starten) :wee:

Lenke til kommentar

Jeg opplever sjelden at folk kommer for sent på kino, og har i grunnen ikke store problemer med det. At det er andre mennesker til stede i salen må man finne seg i, og da er menneskelige feil ikke til å unngå. På teater er situasjonen selvsagt en helt annen, da skuespillerne ikke liker at det gås i dørene etter at forestillingen er i gang. Husk at kinoen er en kommersiell bedrift, og slike vil helst ikke miste kunder. Skulle en kino plutselig bestemt seg for å nekte folk som kommer sent, ville det nok skapt mye mer dårlig pr enn god. Det er i grunnen mer forstyrrende at folk går på do under filmen, men vi kan ikke forby det av den grunn.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at døren bør være stengt. For min del ødelegger det ikke at noen kommer for sent inn, de har jo som regel en grunn til det. Men det som irriterer meg, er når folk begynner å snakke og lage støy. Det er mye mer forstyrrende enn folk som kommer ramlende inn litt sent.

Lenke til kommentar
Husk at kinoen er en kommersiell bedrift, og slike vil helst ikke miste kunder. Skulle en kino plutselig bestemt seg for å nekte folk som kommer sent, ville det nok skapt mye mer dårlig pr enn god. Det er i grunnen mer forstyrrende at folk går på do under filmen, men vi kan ikke forby det av den grunn.

7028569[/snapback]

Og utifra denne tråden så er det nå tydelig at sinkene og masekoppene har kostet endel kunder. Og jeg kan ikke skjønne at noen finner det mer forstyrrende om en person går på do, enn det er at en flokk med folk kommer samlet og leter seg frem til plassen sin i mørket. Den som går på do vet i hvert fall hvor han skal sitte seg.

Lenke til kommentar

Jeg er for stengte dører når filmen begynner, men det er ikke det største irretasjonsmomentet på kino. Folk som snakker høylydt under hele filmen, eller har femten forskjellige godteriposer og driver og graver rundt i de. Også må vi jo ikke glemme mobiltelefonene, for min del trenger ikke folk å skru av telefonen, men de trenger strengt talt ikke å bruke den bare fordi de har en. Verden stopper ikke selv om du ikke svarer med en gang, folk kan vente en time eller to på svaret ditt.

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke distrahert i det hele tatt av folk som kommer inn under filmen på grunn av x grunner:

1. Det er mer irriterende med alle posene med snop og diverse som "knirker" og spraker enn noen dører som avogtil går opp. Litt avhengig hvor jeg selv er i salen.

2. Det er strengt tatt ikke mange som kommer for seint. Iallefall ikke på de gangene jeg har sett filmer på kino (En god del).

3. Hadde vært utrolig irriterende å ikke slippe inn hvis du kom for seint selv :p

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...