Gå til innhold

Sanger som skiller seg litt ut, eller merkelige?

WaterMarked

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Steve Vai og hans låter om grønne menn er vel det man kan karakterisere som å skille seg ut.

7013836[/snapback]

Han er verdens beste gitarist, både emosjonelt og ferdighetsmessig.

stevevai.jpg

:cool:

www.guitarz-for-ever.com

180px-Steve-Vai.jpg

Singleneck:p :dribble:

wikimedia.org

vai305-10.jpg

Doubleneck :dribble::dribble:

z.about.com

STEVE_VAI.jpg

Trippleneck :dribble::dribble::dribble:

www.jameslimborg.com

SteveVai.jpg

<3

www.proguitar.de

steve_vai.jpg

Tittel: Steve Vai, mannen som ville prøve alt

choucrouteweb.net/Dessins

7014894[/snapback]

Eg trudde alltid at Kazuhito Yamashita var verdas beste gitarist, men det var jo bare mi meining. Og alt innafor musikk er jo objektivt? Bortsett fra dine meiningar, da.

Slenger meg på Tom Waits her, ja. Sært.

7017296[/snapback]

Steve Vai er også min favoritt da... Det er jo ingen som er "den beste" uansett. alle mener forskjellige...men han fortjener uansett en plass i denne tråden ;) veldig merkelige sanger som er utrolig bra!

Lenke til kommentar

Det er jo mange artister som nesten bare lager spesielle greier. Men blir det for ekstremt og slutter å være musikalsk og melodisk er det ikke gøy lenger, nei. Her er noen jeg syns klarer begge deler:

Mr Bungle - "Ars Moriendi": metal, surfepop, hebraisk folkemusikk og prog i en suppe. Antagelig verdens beste suppe.

Barry Adamson - "Still I Rise": evig, punka og poetisk crescendo. "Cant Get Loose" er i utgangspunktet pop, men har en spesiell og slem stemning, og veldig sære trommer. Og "Jazz Devil" er så arrogant og funky at jeg ennå ikke har møtt noen som ikke liker den.

Meshuggah: matematisk og ekstremt kompleks metal. Og det driver som fy! Sjekk "Sane" eller "Beneath". Fredrik Thordendal komponerer/konstruerer disse, og soloplata hans Sol Niger Within drar enda lenger. Den er faktisk vanskelig å beskrive. Og det sier jeg i beste mening. :)

Einstürzende Neubauten - velg selv, alt er merkelig. For eksempel "NNNAAAMMM", som bruker pressluftbor som heftig rytmeseksjon, "Silence is Sexy", som bruker stillhet ganske aktivt, eller "Stella Maris", som skiller seg ut fra det de ellers driver med ved å bare være helt utrolig nydelig og relativt lite merkelig (tross hammer mot stålwire istedenfor skarptromme).

The Residents - er enda merkeligere enn Neubauten, men mer på grunn av rar musikalitet enn så veldig ekstrem instrumentering. "They Are The Meat" viser at det ikke trenger å bare være sært, det kan være fint også.

(Boblere: Mew, Oceansize, Fantomas, Primal Scream.)

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...