Equerm Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Denne PHP koden henter ikke noe ut av databasen, jeg får ikke opp noen feilmeldinger, dersom jeg går i PHPmyAdmin så funker SQL koden (ettersom eg bytter ut $suser med et brukernavn da) og $_SESSION['user'] er satt for den blir printet ut PHP <?php session_start(); $suser = $_SESSION['user']; echo $suser; $sql = "SELECT * FROM `UMS_medlemmer` WHERE brukernamn = `$suser`"; if (!$sql) { echo mysql_error().'<br>'; echo mysql_errno().'<br>'; } while ($userinfo = mysql_fetch_object($sql)) { echo $userinfo->brukernamn; } ?> Edit: det blir "& #33;" Isteden for "!" oppi her.. Endret 6. oktober 2006 av Equerm Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 error_reporting(E_ALL) Btw ser ikke ut som du har tilkobla, og at du ikke har brukt mysql_query($sql); Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Du har ikke sendt spørringen til serveren. PHP <?php$get_user = mysql_query($sql) // Sender spørringen or die(mysql_error()); while ($userinfo = mysql_fetch_object($get_user)) { echo $userinfo->brukernamn; } ?> Og i koden du postet har du heller ikke koblet til serveren. PHP <?php$mysql_link = mysql_connect('host', 'brukernavn', 'passord') or die(mysql_error()); $mysql_selected_db = mysql_select_db('database') or die(mysql_error()); ?> Endret 6. oktober 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Oj, der lå feilen ja, takk takk folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå