Gå til innhold

SE i 2007

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1,8" TFT skjerm med QVGA (240х320Mpx) oppløsning og 262k farger.

2-Mpx kamera med autofokus.

Var det ikke slik at walkman-serien ikke skulle ha autofokus, og at denne bare har 220x176 skjerm? Synes i hvert fall å huske det.

Det er usikkerhet rundt skjermoppløsning. De første ryktene sa QVGA, etter hvert ble det sagt 220¤176 og nå i det siste har man igjen hevdet QVGA. Forvirrende.

Den har garantert ikke AF.

Hvorfor ikke? W800 har autofokus.

Lenke til kommentar
Og W810i hadde AF. Og W900i hadde AF.

Uten å gjøre en lang historie ut av det, og uten å gjøre det for vanskelig; verken W800i eller W900i er "walkman-telefoner". Saken er det at W800i er en K750i forandret litt siden noen fikk en god idé hos SE når de lagde K750i. Når W800i ble en slager ble den nesten ferdige oppfølgeren til S700i og lillesøsteren S600i med samme formfaktor gitt en design-makeover og gjort om til W900i og W550i/W600i.

Den første Walkman-telefonen er som du startet med W810i, og den ble påbegynt før man hadde funnet ut at musikk og bilde skulle skildes. Derfor vil musikktelefoner som W850i ha det beste fra musikkens verden og kameratelefoner som K800i ha det beste fra bildenes verden.

Så nei, ingen Walkman-telefoner kommer til å få AF, spesielt ikke W880i. :)

edit: mange typos

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

den perfekte telefon er en umulig drøm fordi det da ikke lengre vil være flere telefoner å selge så snart alle har byttet til den...

jeg tror nok en har større sjanse for å komme nær den perfekte telefon om en har en N800 eller annen pda/webpad, en telefon og ett digitalkamera som alle kan utveksle data via bluetooth eller tilsvarende.

noe annet vil alltid være ett kompromiss (om en da ikke vil tilbake til kofferten fra 80/90).

Lenke til kommentar
Ønsker også en oppsummering av ryktene i første post, vis du gidder bmw3?

7676106[/snapback]

Han gidder ikke, har spurt selv flere ganger, selv om det bare er å ta et par "cut\paste"...

7676184[/snapback]

De blir presentert snart offisielt så..

Da tenkte jeg at vi heller kunne ta det den veien.

:)

Trodde det var litt surmuling mht denne infoen jeg, så oppfattet det som om jo før dere vet noe, jo kjipere er det?

:whistle:

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg om det kommer SE telefoner de nærmeste 2 måneder som gir mye av det HTC P4350 gir i dag?

Jeg er ikke tilhenger av et spesielt merke men Nokia N95 ser interresant ut, men jeg vil helst holde meg til SE siden jeg har det fra før.

Skal jeg kjøpe en dyr telefon nå er Wlan, minimum EDGE og mulighet for GPS funksjonalitet via eksten GPS mottaker og stor skjerm et must.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

7676106[/snapback]

Han gidder ikke, har spurt selv flere ganger, selv om det bare er å ta et par "cut\paste"...

7676184[/snapback]

Trodde det var litt surmuling mht denne infoen jeg, så oppfattet det som om jo før dere vet noe, jo kjipere er det?

7678829[/snapback]

Hehe. Snart.... det har vi hørt før. Hva er egentlig snart? Februar, mars, april? Mai?

Lenke til kommentar

7676106[/snapback]

7676184[/snapback]

7678829[/snapback]

Hehe. Snart.... det har vi hørt før. Hva er egentlig snart? Februar, mars, april? Mai?

7679159[/snapback]

11.2 er det ikke det da tro?

Lenke til kommentar
aha... logisk!! så sant så sant... på det ene siden er det surt da, for da vil man aldri få den "perfekte" mobilen

7678178[/snapback]

Den perfekte mobilen har tydeligvis SE bestemt seg for å ikke lage. De deler jo fungsjonene opp i frere telefoner og da får vi ikke noe spenende fra SE. Og ja dette er veldig surt. Jeg har hvert SE fan siden T68i. Nå ser det ut til at det blir Nokia N95 på meg.

Lenke til kommentar

Uten å gjøre en lang historie ut av det, og uten å gjøre det for vanskelig; verken W800i eller W900i er "walkman-telefoner". Saken er det at W800i er en K750i forandret litt siden noen fikk en god idé hos SE når de lagde K750i. Når W800i ble en slager ble den nesten ferdige oppfølgeren til S700i og lillesøsteren S600i med samme formfaktor gitt en design-makeover og gjort om til W900i og W550i/W600i.

Den første Walkman-telefonen er som du startet med W810i, og den ble påbegynt før man hadde funnet ut at musikk og bilde skulle skildes. Derfor vil musikktelefoner som W850i ha det beste fra musikkens verden og kameratelefoner som K800i ha det beste fra bildenes verden.

7677825[/snapback]

Mange telefoner har AutoFokus, men ser ikke for meg at de skal gå så langt tilbake i specs. W800i kom med 2mpx modul og af for nesten et år siden. Har ingen tro på at de vil fjerne af på kommende kameramoduler.

Spør du meg er det 100% sikkert at kameramodulen i W880i har automatisk fokusering.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

7677825[/snapback]

Mange telefoner har AutoFokus, men ser ikke for meg at de skal gå så langt tilbake i specs. W800i kom med 2mpx modul og af for nesten et år siden. Har ingen tro på at de vil fjerne af på kommende kameramoduler.

Spør du meg er det 100% sikkert at kameramodulen i W880i har automatisk fokusering.

7693254[/snapback]

Det er rett at W800i, W900i og W810i hadde AF, men det har sine grunner!

Når det gjelder W880i er det vel heller 100% sikkert at den ikke kommer til å ha AF. Ingen walkman-telefon siden W810i har hatt det. Derimot er det telefoner med Cybershot-branding som kommer med AF.

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar

Takk skal du ha Ohny.

Den ser grei ut, bortsett fra UQI os'et. Er litt skeptisk til det, da min M600 er noe buggy som generelt alle andre symbian telefoner. Tror de har for svak prosessor hele gjengen. Håper Elena har en kraftig nok motor under panseret. Noe info om det, anyone?

Edit:trykkleif....

Endret av Tor-K-El
Lenke til kommentar
BMWM3: Nå er det lenge siden du har sagt noe her. Er det ikke en pitteliten lansering en gang før 11/2 når det "store" skjer? Ikke noe småtterier, low-end telefoner, W880en, eller noe? Sparer de på alt til en og samme dag?

7733833[/snapback]

Du har rett, det er lenge siden.

Velvel, hva skal jeg si tro, det ser ikke ut til at det kommer en presentasjon før 11.2, som nevnt tidligre.

Det var ment å dukke opp litt i Januar, men så har ikke skjedd.

Men da kommer det mye, i Februar...

Et hint kan være følgende.

Tenk på M600/W950, flere slike mobiler.

Og da tenker jeg UIQ.

Elena vil få flere søsken altså, dessuten så syns jeg Elena ser meget bra ut.

Kommer med mer info mht 3GSM, enten her eller på en annen ny side.

:yes:

Lenke til kommentar
BMWM3: Nå er det lenge siden du har sagt noe her. Er det ikke en pitteliten lansering en gang før 11/2 når det "store" skjer? Ikke noe småtterier, low-end telefoner, W880en, eller noe? Sparer de på alt til en og samme dag?

7733833[/snapback]

Du har rett, det er lenge siden.

Velvel, hva skal jeg si tro, det ser ikke ut til at det kommer en presentasjon før 11.2, som nevnt tidligre.

Det var ment å dukke opp litt i Januar, men så har ikke skjedd.

Men da kommer det mye, i Februar...

Et hint kan være følgende.

Tenk på M600/W950, flere slike mobiler.

Og da tenker jeg UIQ.

Elena vil få flere søsken altså, dessuten så syns jeg Elena ser meget bra ut.

Kommer med mer info mht 3GSM, enten her eller på en annen ny side.

:yes:

7733920[/snapback]

Spennende, godt å høre fra deg igjen. Eneste kjipe er at jeg befinner meg på ei lita øy i Maldivene når SE skal lansere, så da må jeg vente 4-5 dager før jeg får lest om nyhetene. Men skal ikke klage, jeg skal på ei sydhavsøy og dere får lese om nye mobiler :p Men spennende blir det hvertfall, nå har vi venta LENGE! :innocent:

Lenke til kommentar
Argh!! Ta deg BMW3!! :no:

Kanke du fortelle bitte litt mer om Elena?

når du sier elena kommer i flere modeler, hva mener du med det?

men elena vil ha wifi og kamera? noe forbedring med høyttaler?

7734022[/snapback]

Jeg mener de kommer med ulik branding.

Ja, Elena har wifi og 3.2 megapxl cam, bl.a.

Elena ser mer ekslusiv

(matrialer) ut enn M600 i mine øyne, kanskje dukker det opp noen bilder snart.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...