Gå til innhold

Kortleser med støtte for SD-HC?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet hvor man får kjøpt en kortleser med støtte for SD/SDHC, CF og Memorystick? Jeg har søkt rundt litt, men det er helt håpløst å finne noen som kan svare på spørsmålet om SDHC, både på nett og lokalt her i Oslo...

Det er en fordel om det ikke koster skjorta også :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om noen vet hvor man får kjøpt en kortleser med støtte for SD/SDHC, CF og Memorystick? Jeg har søkt rundt litt, men det er helt håpløst å finne noen som kan svare på spørsmålet om SDHC, både på nett og lokalt her i Oslo...

Det er en fordel om det ikke koster skjorta også :-)

7012438[/snapback]

SD-HC er vel bare vanlige SD kort med mer enn 2 GB? De fleste nye kortlesere skal klare dette uten problemer.

Jeg har denne og er kjempe fornøyd: Sandisk ImageMate 12-1 USB 2.0

Lenke til kommentar
SD-HC er vel bare vanlige SD kort med mer enn 2 GB? De fleste nye kortlesere skal klare dette uten problemer.

Jeg har denne og er kjempe fornøyd: Sandisk ImageMate 12-1 USB 2.0

7022957[/snapback]

Det er vel noen forskjeller, selv om jeg ikke kan vet nøyaktig hva det er. Noen laptoper har SD-kortleser og takler ikke større enn 2GB, så jeg antar at det er det samme for frittstående lesere.

Jeg skal ha ny kortleser nå, og etter at jeg kjøpte D80 er det svært sannsynlig at jeg kjøper et SDHC-kort når jeg oppgraderer (2GB føles lite til RAW+JPEG). Om kortleseren jeg kjøper nå takler SDHC så slipper jeg å kjøpe en gang til om noen måneder :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...