HKRoed Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Sitter nå med 4 stk eksterne harddiskkabinett med disker i, og må snart kjøpe det 5. Kanskje det finnes ett kabinett hvor jeg kan stappe inn flere disker. Ser at Microplex har noen serverkabinetter, men de blir litt overkill. Ønsker rett og slett ett lite kabinett med støtte for opptil 10 disker. Men hva & hvor? Lenke til kommentar
handsoff Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 finner ikke noe som tar 10 disker, men du er litt på vei her: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=425112 Du sier ikke om det er usb/firewire/esata/nas du er ute etter... Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 ønsker meg en slik for ide-disker Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Addonics Storage Tower Ville anbefalt et slikt ett. Koster ca 1900kr Muighet for eSATA. eSATA er for meg den eneste måten å koble til eksterne disker på. Både USB2.0 og firewire er langt bak mål i forhold. Jeg har 2stk Thecus DAS kabinetter(2disker i hvert kab.Raid0 eller 1) tilkoblet et expresscard eSATA kort på min bærbare. Funker Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 http://www.amtrade.com/pc/external_storage.htm Er et par scsi-kabinett der for 8-10 disker. Og noen server kabinett til opp til 32 disker. Og en NAS til 8 disker, men den var dyr. Jeg ville kjøpt et normalt kabinett type CM Stacker, og så noe brukt utstyr å kjøre diskene med. Eksempelvis hk-cpu-ram bør være mulig å skaffe til under en tusing. Altså under 3000.- med 2 strømforsyninger, og plass til 12 disker eller mer. Du kan jo plassere det på loftet hvis det blir for voluminøst. Husk lynvern. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Chieftec har to bigtower-modeller, en med plass til 6 disker, og en med 8 (den har litt dårligere kabinettkjøleløsning). Derimot går det an å kjøpe en cm-stacker (eller hva det heter), til snaue 150 kroner som du kan stappe inn i 3 5 1/4 tommers brønner, og få ytterlige 4 harddiskplasser. Er 6 5 1/4-tommers-slotter i bigtoweret med 6 disker, kan ikke tenke meg at det trengs mer enn 3 til normalt bruk. Det går sikkert an å modde litt, og feste et lite harddiskkabinett over psuen også, plenty av plass for meg hvertfall. Kabinettet med 6 diskplasser koster ca. 750 spenn, mao. billig. Det med 8 disker koster litt mer, men er kanskje hakket penere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå