Gå til innhold

[LØST] Blåtann i Gnome(fedora)

Anbefalte innlegg

DETTE PROBLEMET ER NÅ LØST

Løsning: en "yum update -y" tok litt tid og en restart, men da jeg logga på igjen fant jeg ut da jeg høyreklikke på en fil og skulle sende den med nautilus så var blåtann et valg :w00t::w00t::w00t: Så jeg anbefaler yum update! :D

-----

Nå har jeg brukt Package Manager og installert alt jeg kunne kommer over av BlueZ, men jeg finner ikke noe GUI til dette. Fant "Fildeling av Bluetooth" under Programmer men denne åpner bare et icon i "task tray"(windows, vet ikke hva man kaller det i linux), og når jeg holder musa over står det bare: "Klar for filoverføring via Bluetooth". Klikker jeg på den får jeg bare "om" og "avslutt".... hvordan bruker man denne?

ENDRING: rota rundt i denne pakkeinstall saken til fedora, og fant noe med nautilus med blåtann addon? etter hva jeg har skjønt så er nautilus mappe/fil browseren... og jeg skal da kunne høyreklikke og send til blåtann når denne funksjonen er installert? Funker ikke hos meg

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bluetooth File Sharing fungerer meget bra her. Bare slår det på, søker etter nye enheter med telefonen min, finner maskinen, taster inn oppkoplingspassordet og sender avgårde.

Vil jeg sende fra maskinen til telefonen velger jeg bare "Send to" i Nautilus.

Hvilken bluetooth dongle sak er det du har egentlig?

Lenke til kommentar
Er det ikke gnome-obex-send som gjør dette?

Kan du skrive

which gnome-obex-send

i en terminal og gi oss output?

7041517[/snapback]

[root@localhost ~]# which gnome-obex-send

/usr/bin/gnome-obex-send

Hva menes med "bluetooth dongle" egentlig? tror jeg har toshiba sak, sitter i laptoppen min (asus m6)

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...