South_Bridge Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) DETTE PROBLEMET ER NÅ LØST Løsning: en "yum update -y" tok litt tid og en restart, men da jeg logga på igjen fant jeg ut da jeg høyreklikke på en fil og skulle sende den med nautilus så var blåtann et valg Så jeg anbefaler yum update! ----- Nå har jeg brukt Package Manager og installert alt jeg kunne kommer over av BlueZ, men jeg finner ikke noe GUI til dette. Fant "Fildeling av Bluetooth" under Programmer men denne åpner bare et icon i "task tray"(windows, vet ikke hva man kaller det i linux), og når jeg holder musa over står det bare: "Klar for filoverføring via Bluetooth". Klikker jeg på den får jeg bare "om" og "avslutt".... hvordan bruker man denne? ENDRING: rota rundt i denne pakkeinstall saken til fedora, og fant noe med nautilus med blåtann addon? etter hva jeg har skjønt så er nautilus mappe/fil browseren... og jeg skal da kunne høyreklikke og send til blåtann når denne funksjonen er installert? Funker ikke hos meg Endret 12. oktober 2006 av South_Bridge Lenke til kommentar
Patience Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er enklere enn du tror; Du høyreklikker på filen og velger "Send til" og deretter kommer det opp en nedtrekksliste hvos du kan velge enheten du vil overføre filen til.. :-) Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 må jeg være kobla til denne enheten først da kanskje? for jeg får bare frem evolution Lenke til kommentar
Palme Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Bluetooth File Sharing fungerer meget bra her. Bare slår det på, søker etter nye enheter med telefonen min, finner maskinen, taster inn oppkoplingspassordet og sender avgårde. Vil jeg sende fra maskinen til telefonen velger jeg bare "Send to" i Nautilus. Hvilken bluetooth dongle sak er det du har egentlig? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Er det ikke gnome-obex-send som gjør dette? Kan du skrive which gnome-obex-send i en terminal og gi oss output? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Er det ikke gnome-obex-send som gjør dette?Kan du skrive which gnome-obex-send i en terminal og gi oss output? 7041517[/snapback] [root@localhost ~]# which gnome-obex-send /usr/bin/gnome-obex-send Hva menes med "bluetooth dongle" egentlig? tror jeg har toshiba sak, sitter i laptoppen min (asus m6) Endret 10. oktober 2006 av South_Bridge Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Etter hva jeg kunne google så har jeg "Toshiba BlueTooth Stack" i laptopen min... får den fremdeles ikke til å fungere. Virker ikke som om den klarer å finne devicen (?).... Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 googla litt mer(men finner ingenting). I services har jeg noe som heter Bluetooth, der står det at hcid kjører ikke spdp(pid 3834) kjører... tar jeg en restart på den vil fremdeles ikke hcid starte.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå