Gå til innhold

Jukser PC-Utstyr for å få flere salg?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om folk har opplevd det før, men her er i alle fall min erfaring:

Holde på å bygge ny PC, så delene bestilles der det er billigst så flere webshopp er involvert. Foreløpig Netshop/PSData/Komplett/Amentio osv har vært eksemplariske. Varene blir sendt og lagerstatus stemmer. Mens PCUtstyr ! Jeg vet ikke hva de driver med.

Mandag kveld mellom 1800 og 2200 ser at de har PC x1950 CF Master inne 5+

Jeg bestiller, hører ingenting fra de, Lagerstatus ubekreftet 13-10-2006 tirsdagsmorgen

Tirsdag samme tidspunkt samme status, ingenting skjer med bestillinga mi, hva er status dagen etter jo ubekreftet 13-10-2006

Samme sak Onsdag. Da tenkte jeg flg. Sikkert masse folk som har bestillt og fått det i prioritert rekkfølge (Ingen andre webshopper har disse kortene inne!)

Torsdag samme tidspunkt Antall på lager 4 stk, skjer det noe da? Nei, ingenting.

I Dag morges lagerstatus Ubekreftet 13-10-2006.

HVA SKJER? Dette er jo JUKS.

For en gangs skyld tok jeg Oppkrav, men hva med alle de som bestiller med VISA? Blir dette trekt? Får PCUtstyr penger fra kundene for en produkt som ingen aner når den dukker opp?

Skulle tatt screenshot, men den gang ei. Skal se hva dem gjør i kveld.

Noen andre som har samme erfaring?

SKJERPINGS PCUTSTYR! Har handlet hos dere mye tidligere og hatt bra erfaring, men dette her tar kaka!! :no:

PS. Til de som måtte lure, så har jeg både refreshet og sjekke dette på 4 forskjellige PC'er så det ikke er noe som ligger i Explorer. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du blir ikke trekt før pakken er sendt (du skal iallefall ikke det), men pengene blir overført på en midlertidig sperret konto til pakken er sendt (som regel).

Ang ubekreftet og bekreftet er sikkert lagersystemet deres, det blir vel automatiskt satt over til inne når ubekreftet til datoen forekommer, og så må de manuelt setted en tilbake til ubekreftet når det skjer.

Men det er ikke vits i å vente i all evighet så finn ett annet kort du =) (blir litt alla lg 204 skjermen som alle hadde (har fortsatt) som ubekrefta og datoen bare ble forskjøvet og forskjøvet)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja ble passe forbannet selv her når jeg skulle bestille. På nettet sto det lagerstatus "5+" på den varen jeg skulle bestille, og neste dag når varen var kjøpt var de plutselig utsolgt. Sendte de en mail og spurte de hva de dreiv med og fikk dette til svar:

"Hei!

Dessverre kan det oppstå problemer med feil vare på lager etc som kan

korrigeres.

I tillegg blir lagerstatus på webben oppdatert flere ganger pr dag, men ikke

online pga kapasiteten.

Vi beklager de ulemper dette har medført for deg, men håper likevel dette

går bra.

Håper dette var svar på dine spørsmål, har du flere spørsmål er det bare til

å ta kontakt igjen.

// pcutstyr.no"

--> Dette betyr jo i realiteten at du ikke kan stole på lagerstatusen deres når det gjelder en vare som det begynner å bli begrenset utvalg igjen av.

Tenkte jeg skulle trekke hele bestillingen men, men siden jeg betalte med kort fikk jeg som svar at de "ikke kunne heve det reserverte beløpet", noe som innebærer ny fiasko for min del.

Det eneste de virker å være gode på er vist prisen, for kunebehandling har de vist glemt?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det ikke gå an å kansellere et kjøp, selv om det er betalt med kort? Der skjønner jeg ikke hva de roter med....

Lillebroren min bestile en iPod Video 30GB fra Komplett.no og fikk mora si til å forhåndsbetale med VISA. Men så bestemte han seg for å kjøpe den et annet, og billigere sted. Så stoppet han bare ordren, og pengene kom tilbake av seg selv. Så hva PCUtstyr.no sitt problem skulle være forstår jeg ikke helt...

Ellers har jeg hatt nøyaktig samme problem som trådstarter, bare med SHG.no

Endret av daffodiL
Lenke til kommentar

Min erfaring er at PCUtstyr har alltid helt likt lager som komplett! Mens alle priser er redusert med noen kroner.

Grunnen til påstanden er at jeg har fulgt med på hvem som har fått inn "Scythe Ninja PLUS CPU Kjøler". Først fikk PSData varen inn (resten av flokken hadde da ubekreftet dato, på lik linje som komplett/norek hadde) mens plutselig neste dag hadde komplett fått mellom 50 og 99 på lager, da skulle du se på prisguiden at plutselig alle hadde på lager :)

Norek er helt klart størst på dette, men jeg handler fortsatt hos komplett for god service & gode returordninger.

Merk, den eneste som faktisk ikke klarte å skaffe denne kjøleren innen rimelig tid var Netshop :) Jeg hadde bestilling inne der i over 3 uker, men nå gadd jeg ikke å vente lenger. Takk komplett for ny kjøler, hehe

Lenke til kommentar

Samcki: Det er så godt som sikkert at de speiler. Men det betyr at hvis du kikker på en vare hos PCUtstyr og det står 3 varer tilgjenglig da kan du oppleve at varen er borte før du har kommet til handlevognen.

Det kan skje ved at 3 andre lignende leverandører eller norek/komplett selger varene. Man burde se en helt klart ulempe med det, og det kan virker som de "jukser" på en måte med slike tall. PcUtstyr (som er i fredrikstad) har 3 produkter "på lager" der egentlig de "leier" plass av Norek i Sandefjord.

På en annen side: Hvis man ønsker å starte opp en nettbutikk for å selge komponenter så er nok det den billigste måten å drive. Men alt baserer seg på hvor mye rabatt man faktisk får hos Norek :)

Lenke til kommentar
--> Dette betyr jo i realiteten at du ikke kan stole på lagerstatusen deres når det gjelder en vare som det begynner å bli begrenset utvalg igjen av.

7185227[/snapback]

Man kan ikke stole på lagerstatusen, uansett butikk, er ikke meningen at den skal være 100% korrekt hele tiden, er bare for å få en ide om hvordan lagerbeholdningen var da den sist ble oppdatert, og det blir den vel ikke stort oftere enn en gang til dagen. Slutt å syt, dere har ikke fått feilbehandling, det som har skjedd er at de oppdaterte lagerstatus om morgenen f.eks, i løpet av dagen har det blitt bestilt mer enn fire kort.

Lenke til kommentar
Man kan ikke stole på lagerstatusen, uansett butikk, er ikke meningen at den skal være 100% korrekt hele tiden, er bare for å få en ide om hvordan lagerbeholdningen var da den sist ble oppdatert, og det blir den vel ikke stort oftere enn en gang til dagen. Slutt å syt, dere har ikke fått feilbehandling, det som har skjedd er at de oppdaterte lagerstatus om morgenen f.eks, i løpet av dagen har det blitt bestilt mer enn fire kort.

7196211[/snapback]

Som fast kunde hos komplett over mange år har jeg kanskje blitt for bortskjemt med at deres lagerstatus virker å være løpende oppdatert. Å oppdatere lagerstatus 1 gang om dagen er jo helt bak mål, og noe man kunne tillate seg på 80-tallet.

Fulgte med på ordrestatus om mandagen da de begynte å plukke, og det irriterer meg grønn at de enda ikke har fått sendt av gårde varen.

Lenke til kommentar
Du har stort sett 3 valg:

1. "Cry me a river, build me a bridge", klag her på forumet og vent

2. Ring dem og prøve å få løst saken

3. Bestill en annen plass (Hvis ikke saken løser seg etter du har ringt)

Jeg personlig bruker selv å velge alternativ 2, for så eventuelt alternativ 3.

7197692[/snapback]

tja poenget med å si i fra her er jo for at dere andre skal få del i mine erfaringer. Varene kommer vel dem, men det tar tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...