Gå til innhold

Intel Core Duo E6300 til 6000 2gb ram

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny pc, og skal kjøpe Intel Core 2 Duo E6300, siden det er den billigste, også kan jeg vel klokke den opp til E6400 sitt nivå uten problemer ;)

Spørsmålet er bare hva slags deler jeg skal ha, hovedkort, skjermkort, og minne. Jeg vil helst ha 2gb.

Kabinett og strømforsyning og harddisk har jeg fra før.

Er det mulig å få til et oppsett til den prisen hvor jeg kan overklokke litt, og spille nyere spill ?

Jeg pleier ikke å spille så mye på high så grafikken hakke no å si, bare det ikke hakker på LOw er jeg fornøyd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nesten identisk med mitt forslag :p

Uansett, Asus P5B, X1900GT og E6300 er virkelig fine produkter som ikke er så altfor dyre.

Jeg synes du bør gå litt opp i pris og gå for 2GB overklokkingsvennlig RAM.

7012919[/snapback]

JA enig der. Men minne bør ha CL4 siden det er bedre til overklokking.

Lenke til kommentar
takk for noen fine oppsett ;)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311292

jeg kan vel kjøpe en sånn i første omgang og kjøpe en til neste måned når jeg får lønn

Er det mulig og klokke med boxed kjøler og noen kabinett vifter ?

7013048[/snapback]

Du bør ikke gå for minnet der, siden det er minne med CL5 som ikke lar deg klokke så mye. Kjøp minne HER du!

Kjøleren du spør om er ikke noe bra til overklokking tror jeg, den HER skal være skikkeli bra til overklokking

Lenke til kommentar

Det kommer an på ønsket støynivå ;)

Etter hva jeg har fått med meg holder boxed kjøleren t.o.m. 2,8ghz, høyere enn det og du kan finne på å trenge bedre kjøler.

Hvor langt du får klokket kommer nok mest an på ram'n hvis du kjøper en E6300. Du kan se hva jeg har skrevet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=626915

(Se bort fra hk anbefalingene, de er en smule utdaterte, resten gjelder)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...