Gå til innhold

Rainbow Six: Vegas Demo - i oktober

Anbefalte innlegg

Dette virka jo kult, men hallemann så treigt det gjekk. Om ikkje spel slutter å hakke så selgjer eg heile xboxen!

7139055[/snapback]

Er så utrolig enig. Er lei av at spill snegler seg fremover og hakker når det skjer mye. Føler liksom at kvaliteten på spillene og selve konsollen synker så utrolig mye. Jeg har hatt stor glede av 360, men det er ikke lenge jeg gidder og skylde på at det er en optimaliserings sak. Grafikken blir bedre og jeg begynner og lure på om de klarer og bedre grafikken samtidig som de klarer og optimaliserer spillene så de kjører bedre...

Noe jeg lurer på her, som jeg ikke helt skjønner er hvordan COD3 klarer og kjøre i 60 fps og ikke spill som GRAW? Greit at grafikken er bedre i GRAW, men såpass kan man vel vente av en 360?

Og noen som vet om noen spill i fremtiden som kjører i 60 fps til 360? (Utenom spill som kan sammenliknes med table tennis da :))

7139233[/snapback]

Er enig i at det er kjedelig med spill som hakker når det skjer mye - det er jo når det skjer mye at man trenger å bevege seg mest mulig presist og hurtig - hvilket blir svært vanskelig når det hakker. Men i denne demoen så opplever jeg ikke så mye av det.

Når det gjelder GRAW så er det vel kanskje litt tidlig å sammenligne det mot COD3 i og med det ikke er ute. Har GRAW selv - og det ser bra ut. Men har sett noen høyoppløste videoer fra pre-release versjoner av COD3 og det ser da jammen bedre ut?

COD3 har jo hatt en god del lengre utviklingstid med ferdig 360 hard ware enn GRAW også.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette virka jo kult, men hallemann så treigt det gjekk. Om ikkje spel slutter å hakke så selgjer eg heile xboxen!

7139055[/snapback]

Er så utrolig enig. Er lei av at spill snegler seg fremover og hakker når det skjer mye. Føler liksom at kvaliteten på spillene og selve konsollen synker så utrolig mye. Jeg har hatt stor glede av 360, men det er ikke lenge jeg gidder og skylde på at det er en optimaliserings sak. Grafikken blir bedre og jeg begynner og lure på om de klarer og bedre grafikken samtidig som de klarer og optimaliserer spillene så de kjører bedre...

Noe jeg lurer på her, som jeg ikke helt skjønner er hvordan COD3 klarer og kjøre i 60 fps og ikke spill som GRAW? Greit at grafikken er bedre i GRAW, men såpass kan man vel vente av en 360?

Og noen som vet om noen spill i fremtiden som kjører i 60 fps til 360? (Utenom spill som kan sammenliknes med table tennis da :))

7139233[/snapback]

Er enig i at det er kjedelig med spill som hakker når det skjer mye - det er jo når det skjer mye at man trenger å bevege seg mest mulig presist og hurtig - hvilket blir svært vanskelig når det hakker. Men i denne demoen så opplever jeg ikke så mye av det.

Når det gjelder GRAW så er det vel kanskje litt tidlig å sammenligne det mot COD3 i og med det ikke er ute. Har GRAW selv - og det ser bra ut. Men har sett noen høyoppløste videoer fra pre-release versjoner av COD3 og det ser da jammen bedre ut?

COD3 har jo hatt en god del lengre utviklingstid med ferdig 360 hard ware enn GRAW også.

Dr Peedee

7140479[/snapback]

Ja, mente COD2 :blush:

Men kommer COD3 i 60 fps?

Riktig som dere sier, det er kansje ikke veldig viktig i spill som GRAW som er litt mer taktiske og som ikke er så kjappe, men hvis utviklerne har muligheten ser jeg heller ikke grunnen til hvorfor de ikke lager spillene i 60 fps. Derfor mener jeg at i fremtiden burde utviklerne tenke vell så mye på dette i spill som og gjøre grafikken bra. 360 har vært lenge ute på markedet, og spillutviklere har hatt god tid på seg nå.

Men når sant skal sies husker jeg at PS2 også har slitt med mange av de samme problemene gjennom sin leve tid. Xbox1 har jeg faktisk aldri spillt kan ikke si noe på den :p

Lenke til kommentar
Problemet her er vel at frameraten er ustabil. Jeg ville heller hatt en konstant 30 FPS som Gears eller Halo, i stedet for "alt mellom 30 og 60 fps".

7140872[/snapback]

Alt mellom 30 og 60 er jo bedre det enn en konstant 30?

7140972[/snapback]

Ville du hatt en FPS som hele tiden hoppet fra 30 til 60 og alt i mellom?

Lenke til kommentar
Problemet her er vel at frameraten er ustabil. Jeg ville heller hatt en konstant 30 FPS som Gears eller Halo, i stedet for "alt mellom 30 og 60 fps".

7140872[/snapback]

7140972[/snapback]

Ville du hatt en FPS som hele tiden hoppet fra 30 til 60 og alt i mellom?

7140989[/snapback]

Hvis den ikke går under 30 og er forholdsvis stabil på 60 utenom når det skjer mye, så ville jeg det ja. Men hadde jo vært slitsom om den hele tiden hadde hoppet og ikke vært stabil et sekund...

Lenke til kommentar
Jeg var ihvertfall solgt etter 5 min. spill. Synes det virker kanonbra. Dersom multiplayer bare blir like bra som den var i RS3 så blir det mange lange kvelder med dette.

7139282[/snapback]

Fikk testet demoen hjemme og jeg ble også solgt!

Jeg får heller ingen lagging eller tearing. Merkelig at mange som klager på dette.

7139333[/snapback]

La ikke merke til noen tearing selv, men var litt framerate problemer. Var ganske grei flyt, men innimellom så stoppet det litt opp. Tror det er ting som lar seg optimalisere. Det er jo ikke lenge siden Epic selv fikk UE3 til å utnytte alle kjernene til X360, så det er mulig at Ubisoft har litt å ta igjen der.

7139385[/snapback]

Boksen fryste så jeg måtte restarte. Har ikke lagt merke til noe annet.

Fin flyt selv i kampens hete

Lenke til kommentar

7140872[/snapback]

7140972[/snapback]

Konstant 30 er bedre enn om det varierer fra 60 til 30 FPS.

Mange spill som locker FPS til 30.

Ta COD2, veldig fin flyt i 60 FPS. Men enkelte ganger synker den og da merker du forskjell. Det lagger ikke som det gjør under 30 FPS, men flyten blir ikke like bra.

Det kommer også litt på hvilken hz TV kjører

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Wow, dette var skoj. Har ikke spilt noen R6-spill siden det opprinnelige på pc, og er ikke spesielt glad i sånne squad-shootere normalt.. men dette var gripende saker. Blir nok kjøp ja!

Men er det noen som kan fortelle meg hvordan co-op kommer til å funke? Straight up splitscreen og/eller online samt mulighet til å spille hele single player kampanjen med kompis? Eller bare noen egne co-op missions (håper det ikke er den siste varianten...)

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på splitscreen-mulighetene, men det vil ihvertfall være mulig å spille opptil fire samtidig over XBL. Og, ja, det gjelder hele single-player kampanjen. Du får også muligheten til å bruke din egen karakter, slik at du kan spille gjennom hele kampanjen som deg selv hvis du har vision kameraet. TeamXbox har skrevet litt om co-op (bl.a.) her.

Har forøvrig spilt gjennom demoen seks ganger nå, og har enda ikke opplevd frys eller annet rart. Eneste er litt slowdown helt på slutten når det blir kaotisk rett før demoen slutter.

Lenke til kommentar
Godt spørsmål, I GRAW multiplayer kan man ikke forandre på oppsett så vidt jeg veit i hvertfall, hvordan det var på singleplayer husker jeg ikke, men er veldig keen på å kunne konfigurere oppsettet selv ja, sånn som deg.

7136044[/snapback]

Tror det bare blir mulig å velge mellom forskjellige oppsett, slik som i demoen. Eneste forskjellen mellom de var bruk av view og movement (analog-stikkene).

Lenke til kommentar

Splitscreen har forøvrig mulighet for to spillere samtidig (men kun offline):

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/3...5594#1011015594

Noen andre kommentarer av interesse jeg fant på UBI forumet:

Om framerate-problemer:

The game was still being optimised, and is still going through that process at the moment.

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/3...5594#6801015594

Lyden på NVG'en vil bli satt ned (for dere med hundeører :!: ):

Thanks to all your feedback we changed the way that sound work in Vegas, normally we dont really comment on things but since this is rather minor but a crowd pleaser im glad to say that we changed this pretty much thanks to your feedback.

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/3...5594#5231075594

Og de har lagt inn safeguards mot at vi slipper å spille mot hårete baller o.l.:

Theres a few safeguards in our face recognition as well, which should ensure that you only see faces and not different anatomy.

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/3...6594#3401086594

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...