Moskus Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Si at jeg tegner en streng: Dim myFont As New Font("Arial", 7) g.DrawString("65", myFont, Brushes.Black, 0, 0) Finnes det en enkel måte å få ut høyden og bredden denne strengen vil tegnes innen? Altså hvilke dimensjoner har rektangelet som teksten akkurat passer inn i? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) int heightOfLine = (int)(e.Graphics.MeasureString("My text", printFont).Height) Hvor e er PaintEventArgs eller PrintEventArgs. Endret 6. oktober 2006 av Manfred Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Føler meg effektiv noen ganger ass. Svarer på 3 min. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Føler meg effektiv noen ganger ass. Svarer på 3 min. 7012083[/snapback] Imponert jeg Copy/paste fra prosjektet du hadde åpent i VS allerede? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Føler meg effektiv noen ganger ass. Svarer på 3 min. 7012083[/snapback] Ja det skal du ha! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Føler meg effektiv noen ganger ass. Svarer på 3 min. 7012083[/snapback] Imponert jeg Copy/paste fra prosjektet du hadde åpent i VS allerede? 7012106[/snapback] Ikke åpent, men jeg hadde 2 instanser av VS åpent, lukka et prosjekt, åpnet et jeg visste det var i, og copy&paste hehe. Jeg hadde brukt den med PrintEventArgs, men et kjapt søk i msdn gav meg at den også kunne brukes i PaintEventArgs. Så jeg gjorde jo LITT jobb da Endret 6. oktober 2006 av Manfred Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg hadde brukt den med PrintEventArgs, men et kjapt søk i msdn gav meg at den også kunne brukes i PaintEventArgs. Så jeg gjorde jo LITT jobb da 7012404[/snapback] Kan brukes flere steder. Image/Bitmap.CreateGraphics f.eks.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå