NgZ Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Spørsmålet blir jo, hvor fikk han tak i dem? 7013591[/snapback] Skolen har da en liste over alle elevene... 7013630[/snapback] Liker ikke tanken på at en lærer som hatet meg på u.skolen kan hevne seg i ettertid.. Ikke veldig sannsynlig kanskje. Er nok mer bekymret over hvor slappe de aller fleste bedrifter er når det gjelder behandling av konfidensiell info. Ikke det at de gir det ut/selger det til andre, men mange ansatte som ikke har noe med personnummeret ditt å gjøre, kan ofte enkelt få tak i det. Sniken hos cd-on, eller andre steder, er en viss risiko. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du er virkelig paranoid hvis du tror alle og enhver skal stjele personnummeret ditt og hevne seg på deg, det må jeg si. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hehe! :!: Jeg tror jo ikke det, men topicen var jo problemene med å oppgi personnummeret, og da må jeg jo presentere ett skrekkscenario eller to. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Man behøver ikke være paranoid for å bekymre seg: Surveys in the USA from 2003 to 2006 showed a decrease in the total number of victims but an increase in the total value of identity fraud to US$56.6 billion in 2006. The average fraud per person rose from $5,249 in 2003 to $6,383 in 2006.[3] I USA er det altså 370 millarder kroner (56,6 milliarder dollar) som blir stjålet ved identitetstyveri i år. 10 millioner mennesker rammes. Det vil hvis(!) hyppigheten er den samme i Norge er det 150 000 mennesker som rammes av svindel og et samlet beløp på 6 milliarder kroner. Og det er bare pengesiden. At det kan være kjedelige greier rent økonomisk er opplagt, men det kan fort få andre konsekvenser også: In a widely publicised account, Michelle Brown, a victim of identity fraud, testified before a U.S. Senate Committee Hearing on Identity Theft. Ms. Brown testified that : "over a year and a half from January 1998 through July 1999, one individual impersonated me to procure over $50,000 in goods and services. Not only did she damage my credit, but she escalated her crimes to a level that I never truly expected: she engaged in drug trafficking. The crime resulted in my erroneous arrest record, a warrant out for my arrest, and eventually, a prison record when she was booked under my name as an inmate in the Chicago Federal Prison." Kilde; Wikipedia Geir Endret 6. oktober 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ikke bare ute sånt skjer; http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246802 "For bare noen uker siden fastslo Stavanger tingrett at mannen i løpet av 2001, 2002 og 2004 stjal identiteten til 20 tilfeldige mennesker for å lure til seg penger, varer og tjenester." Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Hvordan gi personnummeret en trygg front utad? Endret 6. oktober 2006 av Lomz Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Jeg var for noen år siden med på at skolen (vel, det var et langvarig kurs da) klarte å gi ut et ark der div info og personnummeret til alle (tror vi var en 5-6 stk) deltakerne sto. Jævlig artig, fordømte amatører Da feilen ble påpekt gjorde de ikke noe for å samle arkene inn igjen. Endret 6. oktober 2006 av WarpX Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ja, det er nok best å bare holde seg hjemme bak lås og slå, så ingen slemme menn kommer og rapper personnummeret ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå