TiduZ Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Idag skal jeg og en kompis på Lan, og vi har planer om å utføre litt utradisjonell overklokking med bruk av ting vi finner innenfor husets fire vegger. På menyen står en AMD Athlon 64 3400+ Socket 754. Som kjøling tenkte vi å bruke et såkalt kjøleelement, som man bruker for å kjøle ned frysebager og lignende. Skulle dere vere i tvil, dette http://www.comexim.dk/img/img%20jesper/fryseelement.jpg er et fryseelement. Spørsmålet er derfor om det finnes en effektiv måte å bruke disse til å kjøle ned komponenter, som foreks. RAM'en? Tenkte selv at det kanskje kan legges i en plast pose for å unngå damp og kondens. NB! Vi skal selvfølgelig ikke bare bruke kjøleelementet, vi skal også bruke vanlig kjøling, som vifter osv. Lenke til kommentar
fraber Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Husk at hvis dere har fryseelementer i en pose vil det kondensere på utsiden av posen pga luftfuktigheten. Neopren er fin og bruke for det isolere bra Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Nitrogen er jo det beste men jeg tror ikke alle har det innen for husets fir vegger! Endret 6. oktober 2006 av megvel Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Blir ikke slike kjøle elementer ødelagt om de blir satt på direkte varme over lengre tid? synes jeg har hørt noe om at de ikke tåler det. Har veldig lite peiling på slikt. har kun hatt viftekjølere. Endret 6. oktober 2006 av T.J. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå