Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen boot etter inspeksjon av skjermkort

Anbefalte innlegg

Hadde ute skjermkortet for å prøve å finne eksakt type kort siden jeg har hatt problemer med svart skjerm. Personen som kjøpte pc'en får ikke tak i selger og har ingen forslag til hva slags kort det eksakt er.. Det nærmeste jeg har kommet er at det er av typen Ati 9200 series kort, (med si soft Sandra) men driveren til ati fungerer ikke akkurat slik den driveren som blir innstalert med windows xp. Får med jevne mellomrom svart skjerm eller den låser seg.

Fant ingen info "fysisk" på det heller..

Da jeg puttet det tilbake fikk jeg bootet, men det ble svart skjerm under bootingen i et par sekkunder. Etter en tre fire boot ble pluttselig alt svart på skjermen, og den fikk ikke signal. Det kommer heller ikke noe pip og hd'en summer bare litt, men det lyser i både power lampen og hd lampa blinker. Det eneste tegnet til reaksjon er at Num lock, caps lock og scroll lock lapene på tastaturet, blinker mer eller mindre kontinuerlig, (helt til jeg holder power knappen inne i ti sekunder.)

Hadde tenkt å bytte dette skjerm kortet, men nå lurer jeg på om det er mulig at det er hoved kortet eller noe annet som er problemet.. Litt synd å kjøpe nytt kort hvis det er noe annet som er gaiken..

Håper det er mulig for noen å si om det er mulig at skjermkortet kan blokkere for biosen f.eks. eller stoppe hele boot sekvensen slik at det betryggende bip'et uteblir.

Er det foresten idet hele tatt mulig å boote uten skjermkort i maskinen?

Endret av Etrez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det kunne jeg jo. De fleste jeg kjenner har dog lap top og jeg tenkte jeg skulle slippe å kjøpe et kort i fall det er noe annet som feiler.

Vet du om det er mulig å boote uten skjerm kort i maskinen, eller vil boot sekvensen stoppe uten. (Siden pc'en ikke booter)

Takk for svaret, forresten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...