Etrez Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Hadde ute skjermkortet for å prøve å finne eksakt type kort siden jeg har hatt problemer med svart skjerm. Personen som kjøpte pc'en får ikke tak i selger og har ingen forslag til hva slags kort det eksakt er.. Det nærmeste jeg har kommet er at det er av typen Ati 9200 series kort, (med si soft Sandra) men driveren til ati fungerer ikke akkurat slik den driveren som blir innstalert med windows xp. Får med jevne mellomrom svart skjerm eller den låser seg. Fant ingen info "fysisk" på det heller.. Da jeg puttet det tilbake fikk jeg bootet, men det ble svart skjerm under bootingen i et par sekkunder. Etter en tre fire boot ble pluttselig alt svart på skjermen, og den fikk ikke signal. Det kommer heller ikke noe pip og hd'en summer bare litt, men det lyser i både power lampen og hd lampa blinker. Det eneste tegnet til reaksjon er at Num lock, caps lock og scroll lock lapene på tastaturet, blinker mer eller mindre kontinuerlig, (helt til jeg holder power knappen inne i ti sekunder.) Hadde tenkt å bytte dette skjerm kortet, men nå lurer jeg på om det er mulig at det er hoved kortet eller noe annet som er problemet.. Litt synd å kjøpe nytt kort hvis det er noe annet som er gaiken.. Håper det er mulig for noen å si om det er mulig at skjermkortet kan blokkere for biosen f.eks. eller stoppe hele boot sekvensen slik at det betryggende bip'et uteblir. Er det foresten idet hele tatt mulig å boote uten skjermkort i maskinen? Endret 6. oktober 2006 av Etrez Lenke til kommentar
Caze Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Forsøk kortet i en annen maskin, og prøv et annet kort i maskinen du snakker om her. Hvis det nevnte kortet har problemer i den andre maskinen også, kan du regne med at det er defekt. Endret 6. oktober 2006 av Caze Lenke til kommentar
Etrez Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Jo, det kunne jeg jo. De fleste jeg kjenner har dog lap top og jeg tenkte jeg skulle slippe å kjøpe et kort i fall det er noe annet som feiler. Vet du om det er mulig å boote uten skjerm kort i maskinen, eller vil boot sekvensen stoppe uten. (Siden pc'en ikke booter) Takk for svaret, forresten Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Maskinen vil IKKE boote uten skjermkort. Endret 9. oktober 2006 av Caze Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Nei. Du sier noe der ja. På min gamle pc stod jobbelampa på kabinettet bare å lyste når den ikke hadde skjermkort i. Lenke til kommentar
Etrez Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Fint det.. Det hjelper en hell del.. Takk for svar begge to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå