Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er hastigheten på ditt trådløse (hjemme)nett?

Anbefalte innlegg

Kan måles på følgende måte:

Last ned og installer programmet NetMeter (gratis), eller et annet program, for å måle hastigheten på nettverket, overfør en litt større fil fra en PC til en annen i ditt trådløse nettverk. Del deretter resultatet ditt her.

Har merket store forskjeller hjemme bare ved å flytte routeren noen cm, eller stille litt på antennene. Merket jeg hadde dårlig hastighet og da jeg sjekket lå denne på 8-10 Mb/s etter noen små justeringer som å vri litt på antenna og flytte litt på routeren bedret det seg betraktelig. Dette kan gjøres mens filen overføres slik at man kan se hva som gir best resultat.

Selv havner jeg maks på ca. 18Mb/s med en Dlink DI-524 router og et Dlink DWL-G520+ PCI trådløst nettverkskort i en av PC'ene mens den andre er koblet med kabel til routeren. Avstanden er da ca 5 meter med en gipsvegg i mellom og PC'en med det trådløse kortet står inne i en TV benk (HTPC).

Blir spennende og høre om andre også opplever at kun små forandringer kan endre hastigheten betydelig, selfølgelig kan jo dette skyldes at routeren min kanskje er noget ustabil og ikke den beste på markedet, men hva kan en forvente av en pakkeløsning med router+usb netvverkskort til under 500,- :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...