Dotten Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Vi burde vel ta det med at det ikke er så mye kritikk som at det faktisk er et ganske positivt statsbudsjett, eller hvordan er det? 7014257[/snapback] Det kommer vel ann på øyet som ser. Er ikke mindre kritikk dette her enn hva som er vanlig. Frykter drap ikke kan bli etterforsket Universitetene skuffet Svikter sjokoladeindustrien Ikke et budsjett for folk flest Halvorsen må vurdere å gå Kritisk til økt toppskatt Sjokk for private barnehager -Løftebrudd -Vanlige folk får regningen Straffer flyktninger Får kjeft igjen Denne bilen blir 40.000 kroner dyrere Småpenger til de flerkulturelle Dramatiske konsekvenser -Familiene og sårbare gruppe taper Universitetene taper Merkelig og unødvendig Urettferdig mot single Ellers ser jeg at Halvorsen og Stoltenberg, med tilhengere, avfeier 880 kroner som en økning, men karakteriserer det som en "justering" når det kommer til barnehagepriser. Med den retorikken så kan man slå fast at jensemann og co. mener at de har senket bl.a. barnetrygden og andre støtteordninger som ikke har fått noen slags "justering". Eller hva? Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Vi burde vel ta det med at det ikke er så mye kritikk som at det faktisk er et ganske positivt statsbudsjett, eller hvordan er det? 7014257[/snapback] Det kommer vel ann på øyet som ser. Er ikke mindre kritikk dette her enn hva som er vanlig. Frykter drap ikke kan bli etterforsket Universitetene skuffet Svikter sjokoladeindustrien Ikke et budsjett for folk flest Halvorsen må vurdere å gå Kritisk til økt toppskatt Sjokk for private barnehager -Løftebrudd -Vanlige folk får regningen Straffer flyktninger Får kjeft igjen Denne bilen blir 40.000 kroner dyrere Småpenger til de flerkulturelle Dramatiske konsekvenser -Familiene og sårbare gruppe taper Universitetene taper Merkelig og unødvendig Urettferdig mot single Ellers ser jeg at Halvorsen og Stoltenberg, med tilhengere, avfeier 880 kroner som en økning, men karakteriserer det som en "justering" når det kommer til barnehagepriser. Med den retorikken så kan man slå fast at jensemann og co. mener at de har senket bl.a. barnetrygden og andre støtteordninger som ikke har fått noen slags "justering". Eller hva? 7014742[/snapback] Joda om man ønsker å fokusere ensidig på "negative ting så er det enkelt å klippe enkeltsaker fra enkelte å sette sammen til en liste. At en bilforhandler syter fordi bilen han selger blir dyrere tar jeg med knusende ro,spes med tanke på det som står i samme artikkel . - En stor dag for miljøet Direktør Finn Tandberg i Bilimportørenes Forening (BIL) deler ikke Dunvolds syn. - Dette er en stor dag for miljøet, vi har lenge jobbet for å få inn CO2 i beregningsgrunnlaget. Nå håper vi at vi får et økt salg av miljøvennlige biler, sier Tandberg til Dagbladet.no. Så når jeg snakket om kritikk tenkte jeg da fra opposisjonen og de store næringslivstoppene i hovedsak. I tillegg har jeg som nevnt tidligere vært ute og loddet stemningen og der er 8 av 10 passe eller godt fornøyd. Har ikke møtt en som mener dette er en skandale . Ellers ser jeg at Halvorsen og Stoltenberg, med tilhengere, avfeier 880 kroner som en økning, men karakteriserer det som en "justering" når det kommer til barnehagepriser. Med den retorikken så kan man slå fast at jensemann og co. mener at de har senket bl.a. barnetrygden og andre støtteordninger som ikke har fått noen slags "justering". Eller hva? Første delen har jeg kommentert før, om du vil kalle det å senke barnetrygden osv blir opp til deg,men blir ikke den indeksregulert hvert år? da kommer jo det i så fall utenom. Alternativet var vel å gi mindre i skattelette til de med minst og så føre det over på barnetrygden,vet ikke hva som ville bli best jeg da, men vil tro de med mange barn kom bedre ut og de utene dårligere. Når det gjelder barnehagesatsene har ikke regeringen lovet å senke prisene i år men i denne stortingperioden og Kristin sier jo at i år er det full trøkk på utbyggingen og til neste år kommer neste trinn . http://atvs.vg.no/player/player.php?id=5471 Endret 6. oktober 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Som du ser skriver jeg gratis fra neste år 7014740[/snapback] De fleste skiller mellom studenter og elever. Elever får gratis skolebøker, ikke studenter. 7014788[/snapback] OK,jeg tolket det slik at alle fikk gratise bøker fra neste år,mulig jeg tar feil der Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Så når jeg snakket om kritikk tenkte jeg da fra opposisjonen og de store næringslivstoppene i hovedsak.I tillegg har jeg som nevnt tidligere vært ute og loddet stemningen og der er 8 av 10 passe eller godt fornøyd. Har ikke møtt en som mener dette er en skandale . Nå var listen for å poengtere at det er kommet negative reaksjoner, er ikke noe poeng i å ta med de positive da. Og kritikken er nå i størst grad i forsvar av barnefamilier, studenter osv, ikke næringslivstopper. Ellers ser jeg at Halvorsen og Stoltenberg, med tilhengere, avfeier 880 kroner som en økning, men karakteriserer det som en "justering" når det kommer til barnehagepriser. Med den retorikken så kan man slå fast at jensemann og co. mener at de har senket bl.a. barnetrygden og andre støtteordninger som ikke har fått noen slags "justering". Eller hva? Første delen har jeg kommentert før, om du vil kalle det å senke barnetrygden osv blir opp til deg,men blir ikke den indeksregulert hvert år? da kommer jo det i så fall utenom. 7014790[/snapback] Ja når Stoltenberg og Halvorsen bruker den latterlige retorikken sin så vil jeg si at samtlige ordninger som ikke er blitt økt, men er samme som før, er blitt senket. Ikke noe jeg vanligvis mener, men på Jensemannspråk så er det visnok slikt. Barnehageprisene økes. Ferdig sak. Er synd de prøver å kverulere seg vekk fra det. Alt i alt er ikke dette budsjettet så fryktelig. Det blir dyrere for folk flest fordi u-hjelp økes og man satser på miljø. Greit nok det, for min egen del i hvert fall. Jeg har fortsatt til gode å bli fornøyd med et statsbudsjett, det samme går for dette budsjettet. Ser at KRF er fornøyd, noe som ikke akkurat er positivt. Ikke ble jeg forundret over at de ikke rører kontantstøtten (eller på jensespråk så senker de den, siden den ikke blir "justert"). Reduserer de den så økes barnehageutgiftene betraktelig, siden det er langt billigere for staten å betale en familie kontantstøtte enn det er å finansiere barnehageplass. Alt i alt er dette et budsjett hvor man flytter rundt på penger, men grunnet at mer penger går ut av landet, samt mer fokus på miljø, så blir det dyrere for hvermansen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Nå var listen for å poengtere at det er kommet negative reaksjoner, er ikke noe poeng i å ta med de positive da. Og kritikken er nå i størst grad i forsvar av barnefamilier, studenter osv, ikke næringslivstopper. Greit nok,men disse kommer bra ut om en tar med skatteletten,da ser jeg bort fra dem som runder 7-800 000 da,men de syter jeg ikke. Dessuten var ikke mitt innlegg et forsvar av næringslivstopper eller politikere,men det viser at landet som helhet stort sett er fornøyd, PS: du glemte at jeg også nevnte den vanlige mann i gaten som jeg har snakket med , tilfeldig? Barnehageprisene økes. Ferdig sak. Er synd de prøver å kverulere seg vekk fra det. Du kaller det det,andre kaller det en prisjustering, begge deler er vel forsåvidt riktig,men nok en gang , ingen har lovet at disse skulle gå ned i år . Ikke ble jeg forundret over at de ikke rører kontantstøtten (eller på jensespråk så senker de den, siden den ikke blir "justert"). Reduserer de den så økes barnehageutgiftene betraktelig, siden det er langt billigere for staten å betale en familie kontantstøtte enn det er å finansiere barnehageplass. Forhåpentligvis fjernes den totalt til neste år og at de pengene brukes til å senke barnehageprisene,iallefall bør det komme en begrensning der de med høye inntekter ikke får denne, for ingen kan mene at selv om jeg tjener godt og har råd til å leie hjelp eller at kona kan slippe å jobbe, da har krav på disse pengene. Nei bruk dem for å få ned barnehagesatsene og til de lavtlønte som har behov for kontantsøtte. Alt i alt er dette et budsjett hvor man flytter rundt på penger, men grunnet at mer penger går ut av landet, samt mer fokus på miljø, så blir det dyrere for hvermansen. Slik er vel alle budsjetter,men det viktige er hvordan de flyttes rundt og heldigvis ble det ikke tatt fra de fattigste for å finnansiere skattelette til oss som har det bra denne gangen Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Man er jo aldri helt fornøyd med budsjettene, men jeg er rimelig fornøyd. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Sjekk før jeg poster Det var da vitterligen en link til den posten,så det var ikke mitt utsagn,dessuten blir jo skolebøker gratis fra neste år og dere kan tjene 10 000 mere skattefritt hvert år, det kan vel vitterligen ikke være nødvendig med 8 ukers ferie når andre har 3 om økonomien er dårlig 7014659[/snapback] Det var uansett du som postet Off topic: Jeg tar også utdanning i voksen alder, 4 år høyere utdanning, og finansierer dette via studielån. Det er selvfølgelig ingen som har tvunget meg til å studere, men endringer i min livssituasjon gjorde at jeg var nødt til å skifte beite. Paradoksalt nok får rundt 90% i det kullet jeg startet i dekket sine studier via folketrygden (helsemessige årsaker....), men det var ikke noe alternativ for meg da jeg nekter å lyve meg fram til støtte for å få dekket studiene. Men jeg forstår godt mine klassekamerater som har gjort dette. Det er nærmest umulig i dag å leve et normalt familieliv og samtidig studere på grunn av at de økonomiske rammene for studenter er eledige. On topic: Hvis jeg skulle ha kjøpt alle bøkene som trengs til mitt studie (bare de som står på litteraturlisten), så måtte jeg ut med 5-6000kr! Så dessverre er jeg nødt til å nedprioritere deler av den litteraturen som jeg burde ha lest. Grunnen er at de faste utgiftene, mat husleie, barnehage osv tar nær sagt alle mine penger. Resten må jeg fordele på transport til skole/barnehage og skolebøker. Så enhver liten økning i mine utgifter fører til at jeg må redusere antall bøker jeg burde hatt. Og det går selvsagt utover mine studier! Og det er derfor jeg protesterte kraftig da du skrev at studentene var blant vinnerne i årets statsbudsjett. Så hvis kunnskapsministeren og co hadde ment alvor i å øke kompetansen blant studenter, så hadde det vært på sin plass å subsidiere litteratur til studentene over statsbudsjettet. Da hadde en viktig del av grunnforutsetningene for å kunne være en god student vært tilstede. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Forhåpentligvis fjernes den totalt til neste år og at de pengene brukes til å senke barnehageprisene,iallefall bør det komme en begrensning der de med høye inntekter ikke får denne, for ingen kan mene at selv om jeg tjener godt og har råd til å leie hjelp eller at kona kan slippe å jobbe, da har krav på disse pengene. Nei bruk dem for å få ned barnehagesatsene og til de lavtlønte som har behov for kontantsøtte. Forhåpentligvis så fjernes den aldri da det ville medføre å ta pengene fra bl.a. enslige forsørgere som jobber skift for å gi til det rike foreldreparet med sine 8-1600 jobber som har ungen i barnehage. Det mest ideelle hadde vært å fjerne både kontantstøtte og støtte til barnehage og overføre summene til å gi en økt baretrygd slik at småbarnsfamiliene blir likebehandlet og ikke diskriminert slik som i dag. La pengene følge barnet og ikke la barna løpe etter pengene. Og forresten, skulle kontantstøtten fjernes så vil det medføre større kø for barnehageplass. (en unge som går fra kontantstøtte til barnehageplass koster med ett staten 6000-7000 kroner mer i måneden). Staten har ikke råd til å fjerne kontantstøtten. Hverken økonomisk eller med tanke på å kunne gi alle tilbud om barnehage. Og bra er det. Den vil ikke bli fjernet, det vil medføre at det garantert ikke blir slutt på køene, samt at det vil koste staten mangfoldige milliarder mer. De rødgrønne er i praksis for, noe annet har de ikke råd til. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg får litt inntrykk av at regjeringen vil dyrke frem lavtutdannede mennesker, og mange av de. Det fikser de ved å øke antall barnehager og samtidig unngå å støtte høyere utdanning. Jeg tror også det skal mye mer til enn 1mrd som må brukes på forbedringer av veinettet før Ola Nordmann merker noen markante forbedringer. Det er først og fremst distriktene som trenger bedre veier, og de er det mange av. Men på tross av noen mangler så er det også noen steg i riktig retning. Jeg har sittet på buss i 10 timer i dag og hørt på radio hele veien omtrent, så jeg har fått med meg debatter frem og tilbake. Hvor mange løftebrudd det har blitt gjort vet jeg ikke, siden jeg ikke fulgte med på de rød-grønnes valgkampanjer før valget, men jeg mener uansett det er for mange vage punkter i forhold til forbedringer. Sykehus, forskning og veinettet (enda mer enn 1mrd må til) er det jeg har merket meg mest som svake punkter. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 On topic:Hvis jeg skulle ha kjøpt alle bøkene som trengs til mitt studie (bare de som står på litteraturlisten), så måtte jeg ut med 5-6000kr! Så dessverre er jeg nødt til å nedprioritere deler av den litteraturen som jeg burde ha lest. Grunnen er at de faste utgiftene, mat husleie, barnehage osv tar nær sagt alle mine penger. Resten må jeg fordele på transport til skole/barnehage og skolebøker. Så enhver liten økning i mine utgifter fører til at jeg må redusere antall bøker jeg burde hatt. Og det går selvsagt utover mine studier! Og det er derfor jeg protesterte kraftig da du skrev at studentene var blant vinnerne i årets statsbudsjett. Så hvis kunnskapsministeren og co hadde ment alvor i å øke kompetansen blant studenter, så hadde det vært på sin plass å subsidiere litteratur til studentene over statsbudsjettet. Da hadde en viktig del av grunnforutsetningene for å kunne være en god student vært tilstede. Ingen betviler at det er vanskelig,men det er minst like vanskelig for regeringen siden alle skal ha. Tross alt er vi heldige som bor i Norge og har såpasss penger å ta av. Så forresten på nyhetene på nrk der fikk regeringen også terningskast fra eksperten som vurderte helheten og han så det måtte bli i det øvre sjikt. Dette var bare et ps,til de som fremmhever 2 og 3 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg får litt inntrykk av at regjeringen vil dyrke frem lavtutdannede mennesker, og mange av de. Det fikser de ved å øke antall barnehager og samtidig unngå å støtte høyere utdanning. Jeg tror også det skal mye mer til enn 1mrd som må brukes på forbedringer av veinettet før Ola Nordmann merker noen markante forbedringer. Det er først og fremst distriktene som trenger bedre veier, og de er det mange av. Men på tross av noen mangler så er det også noen steg i riktig retning. Jeg har sittet på buss i 10 timer i dag og hørt på radio hele veien omtrent, så jeg har fått med meg debatter frem og tilbake. 7015559[/snapback] Det er forsåvidt ikke en udelt uting at vi får flere lavt-utdannete mennesker i Norge, med tanke på alle de vanlige jobbene som finnes i Norge. Vi kan ikke importere polakker og pakistanere til alt mulig heller. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du kaller det det,andre kaller det en prisjustering, begge deler er vel forsåvidt riktig,men nok en gang , ingen har lovet at disse skulle gå ned i år . 7015172[/snapback] Tja, 1750 var nå tallet Fra 1. januar 2006 skal maksprisen på barnehage være 1750 hvis de rødgrønne vinner valget. SV og Ap er utålmodige etter å innfri barnehageløftene som ble gitt for to år siden. - Vi har hele tiden ønsket å få på plass makspris fra 1. august, men det har regjeringen somlet bort. Fra 1. januar skal maksprisen være på plass, lover Trond Giske. Også Senterpartiet sier nå at de vil innføre makspris fra 1. januar, hvis de kommer i regjering med Ap og SV. Et av de mange glemte løftene, eller ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 La oss håpe det kun er et utsatt løfte. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 For min egen del, som småbarnsfar, har aldri noe makspris vært noe viktig for meg. Men et løfte er nå et løfte og når de kritiserer den forrige regjeringen, så blir det bare et enda større paradoks når de selv bryter det. Jeg vil at de skal fjerne forksjellsbehandlingen av barnehagene (private vs. offentlige). At matmomsen er økt med 3 prosent i forhold til 2005 er betenkelig. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Budsjettet er vel bare et resultat av velgernes ønsker sist høst: mer sosialisme, mer byråkrati, mer offentlig forbruk. Siden det er det flertallet vil ha, så får vi det. Vi som stemte på noe annet må naturligvis klage mest mulig. Ihvertfall greit at de endelig har begynt å gjøre noe med den hellige kuen bilavgiftene. Skulle dog ønske de kunne fjerne alt annet enn forbruk (og evt vekt = veislitasje). Lenke til kommentar
Evju Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Er vel utvilsomt studentene som er taperne i dette statsbusjettet. Studenter som må fokusere fullt ut på studiene (ja, de finnes faktisk), og som ikke mottar tusenlapper hjemmefra hver måned (ja, de finnes faktisk de også) kan rett og slett ikke klare seg på studielånet. Selv studerer jeg realfag på UiO, et meget krevende studie, så en deltidsjobb for meg er fullstendig utelukket. Det må i såfall gå på bekostning av søvn Jeg er så heldig at jeg får noe hjelp av foreldrene mine, rett og slett fordi de ikke ønsker å se meg med de utslitte klærne jeg har når jeg kommer hjem på besøk. Klær er en mer enn forsømt post på mitt budsjett. Dessuten er bokostnadene helt hinsides. De fleste studieplassene er i de store byene, altså må studentene ha bolig i byen. I Oslo betaler jeg 3150 kroner i måneden på studenthybel på 14 kvadratmeter. I tillegg kommer buss med kroner 430 i måneden, og skolebøker et kapittel for seg selv, to ganger i året. Jeg er selvsagt ikke fornøyd med mindre penger til høyere utdanning ellers heller. Og igjen klarer mediene å vise fram de flotte lesesalplassene på Universitetsbiblioteket, som det faktisk finnes ca 250 av. "Fordelt" på ca 30 000 studenter. Resten av Blindern er vel stort sett et trist kapittel, både hva gjelder antall ansatte og bygningene. Dog, med Høyre i regjering så det mye verre ut for den enkelte student. Alle statsbudsjettene de la fram medførte null kroner i økning i lån og stipend fra lånekassen. Da er det temmelig ironisk å høre Erna Solberg gå ut å kritisere regjeringens manglende støtte til studentene Studentene har faktisk fått betydelig mindre i støtte i forhold til 2002-nivå. Hadde dette nivået blitt økt iht. inflasjonen, ville en vanlig student hatt 5-10000 mer å rutte med i året. Det er betydelig! I det minste holder de rødgrønne stipend og lån på samme nivå. Ser derimot veldig lyst på muligheten for å tjene 40 000 skattefritt, med litt penger på BSU slipper mange studenter heldigvis så mye skatt. Men satsningen på studenter stinker det av. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Forhåpentligvis så fjernes den aldri da det ville medføre å ta pengene fra bl.a. enslige forsørgere som jobber skift for å gi til det rike foreldreparet med sine 8-1600 jobber som har ungen i barnehage. Nettop derfor nevner jeg behovsprøving Det mest ideelle hadde vært å fjerne både kontantstøtte og støtte til barnehage og overføre summene til å gi en økt baretrygd slik at småbarnsfamiliene blir likebehandlet og ikke diskriminert slik som i dag. Ideelt sett ja,men med et forbehold, at den justeres etter foreldres inntekt, dette fordi vi ikke har råd til å ha i både pose og sekk og at en familie som tjener 7-800 000 eller mere ikke har samme behovet for stønad som de som tjener 2-300 000 eller enda mindre . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg får litt inntrykk av at regjeringen vil dyrke frem lavtutdannede mennesker, og mange av de. Det fikser de ved å øke antall barnehager og samtidig unngå å støtte høyere utdanning. Jeg tror også det skal mye mer til enn 1mrd som må brukes på forbedringer av veinettet før Ola Nordmann merker noen markante forbedringer. Det er først og fremst distriktene som trenger bedre veier, og de er det mange av. Men på tross av noen mangler så er det også noen steg i riktig retning. Jeg har sittet på buss i 10 timer i dag og hørt på radio hele veien omtrent, så jeg har fått med meg debatter frem og tilbake. Hvor mange løftebrudd det har blitt gjort vet jeg ikke, siden jeg ikke fulgte med på de rød-grønnes valgkampanjer før valget, men jeg mener uansett det er for mange vage punkter i forhold til forbedringer. Sykehus, forskning og veinettet (enda mer enn 1mrd må til) er det jeg har merket meg mest som svake punkter. 7015559[/snapback] Nå støtter de da høyere utdanning og utdanning høyere utdanning har vel i alle år fått mye mere enn barnehagene,så da må dere tåle 1% nedgang i et år. Det blir feil å fremstille det slik du her gjør . Som sagt alle kan ikke få alt og de samme kan ikke forvente å få mest hver gang og denne gangen er det deler som har stått i bakleksa lenge som får ekstr som feks barnehager og samferdsel . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Du kaller det det,andre kaller det en prisjustering, begge deler er vel forsåvidt riktig,men nok en gang , ingen har lovet at disse skulle gå ned i år . 7015172[/snapback] Tja, 1750 var nå tallet Fra 1. januar 2006 skal maksprisen på barnehage være 1750 hvis de rødgrønne vinner valget. SV og Ap er utålmodige etter å innfri barnehageløftene som ble gitt for to år siden. - Vi har hele tiden ønsket å få på plass makspris fra 1. august, men det har regjeringen somlet bort. Fra 1. januar skal maksprisen være på plass, lover Trond Giske. Også Senterpartiet sier nå at de vil innføre makspris fra 1. januar, hvis de kommer i regjering med Ap og SV. Et av de mange glemte løftene, eller ? 7015583[/snapback] Ja et valgløfte er så mangt,jeg tenkte på soria moria og der står det vel ingen dato,men det er jo også interessant å lese litt mere i den linken. Makspris på 1750 kroner skulle etter planen gjelde fra 1. august i år. Den ble i vår utsatt på ubestemt tid av regjeringspartiene og Frp. Begrunnelsen Begrunnelsen var at det må være full barnehagedekning før prisen kan settes ytterligere ned. Altså er dagens regering på full bølgelengde med opposisjonen her, FULL barnehagedekning først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå