Gå til innhold

Nytt hovedkort til Pentium D som holder en stund

Anbefalte innlegg

Dette er forresten min første nye tråd, yeyh! :) Skal ha nytt HK i maskinen, men sjangler litt mellom Asus P5W DH Deluxe og Intel "Bad Axe". Skal IKKE klokke (ja, vet jeg er kjip, hehe), men lurer på hvilket av disse hovedkortene jeg skal velge, evt. om noen har noen andre forslag til et stabilt(!) HK i samme prisklasse. Har lest at både Intels og Asus' HK er stabile og gode, og lurer derfor på hvilket av disse som er best for oss ikke-klokkere (for en gang skyld :p ). Resten av oppsettet kan ses her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35276

Regner altså med å bytte ut ram og prosessor etter hvert, men må klare meg med restene fra 9150'en en stund (Er tross alt student...d'oh!). HK bør helst kunne holde en stund, altså ha støtte for "Conroe" og helst (men ikke nødvendigvis) "Kentsfield". Er villig til å legge MAX 2000,- i nytt HK. Kabinettet kan ingen snakke meg vekk fra, hehe.

Edit: Skal forresten også ha en kjøler til CPU'en. Kom gjerne med forslag. Er relativt ny i gamet (derav tabbekjøpet (d'oh! igjen) av 9150'en...).

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke-klokker selv og har kjøpt meg asus p5b deluxe wifi. Det fungerer kjempebra for min del. Så jeg anbefaler Asus, dog jeg har ikke vært borti Intel sine HK da...

Om det i tillegg støtter Kentsfield aner jeg ikke. Men mener å huske en test av Kentsfield som kjørte på S775. ??

Lenke til kommentar

Skal du ikke klokke, ville jeg kjøpt P5W DH DLX av den enkle grunn at det er så mye som følger med (2x Gb LAN, WLAN og fjernkontroll) Dette kortet har også kompatibilitet med f.eks. kentsfield. Har dette selv med en Pentium D 805, og det er konge (i tillegg til at jeg blodklokker, da ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...