Gå til innhold

Test: Ring gratis


Anbefalte innlegg

Jeg synes faktisk telenors løsning på gratis ringing i familien blir enda bedre enn netcom sin f.o.m desember siden de også inkluderer en fast-tlf.

7011606[/snapback]

Har lest pressemeldingen og litt rundt på Telenors sider, hvor finner jeg denne informasjonen?

 

Synes dere burde hatt med Netcom you can 2 i testen, dette har jeg, og da ringer jeg gratis til alle abonenter med samme abonement, det koster også bare 0,59 til alle andre, både fast telefon og mobil. Oppstarts avgiften er på 0,59 øre, 0,34 til de med samme abonement. Det koster også kun 125kr/mnd.

7022268[/snapback]

Hvor finner jeg informasjon om dette?

 

Det å være kunde hos Telenor trenger ikke å være det dyreste alternativet..

 

FriFamilie med AllStar/FriFix er genialt (alt etter som du sender mye meldinger eller ringer mye). Bruker du telefonen ekstremt mye for å sende meldinger eller prater mye er kanskje NonStop eller FriTid det beste. Telenor har desverre ikke et abbonement som er billigst på både sms og samtaler. Dessuten er Telenor ganske dyre per MB ved WAP og datatrafikk 20kr, men det positive er at de har et pristak på 10kr WAP og 50kr datatrafikk per døgn. Det finnes også FriInternett med fri WAP og datatrafikk for 550kr i måneden.

 

Totalkunde:

Har man allerede ADSL Mini (0,7Mbps) for 299kr i måneden, eller hvis man er medlem i NBBL og får 15% rabat på ADSL Plus (3Mbps)for 356kr, kan man bestille BBT (bredbåndstelefoni) Mini og dermed kvalifisere seg som "Totalkunde" og dermed få ytterligere 5% rabatt på den totale regningen. Velger du BBT Plus (bredbåndstelefoni) for 139 i måneden får man ringt gratis til alle hjemmetelefoner (blir muligens overflødig hvis man velger FriTid)

 

Med Totalkundenes 5% rabatt på de allerede billige abbonementene FriFix og AllStar blir prisene slik:

 

abbonement: FriFix / Allstar

minuttpris: 0,5605 / 0,6555

sms: 0,5605 / 0,3705

startpris: 0,6555 / 0,6555

andre nett: 0,9405 / 0,6555

hjemmetlf: 0,5605 / 0,9405

 

AllStar første 50 sms 27,55 aka 0,551 per sms (betales i form av abbonementsavgift). Vanlig pris per melding 0,3705

FriFix første 20 min 27,55 aka 1,377 per minutt (betales i form av abbonementsavgift). Vanlig pris for 1 samtaler a 1 min 1,18

 

- Sender man over 750 meldinger, altså over 25 meldinger per dag, lønner deg seg med NonStop

- Ringer man over 360 minutter hver måned, altså omtrent 4 samtaler a 3 minutt per dag og passer på at dette skjer Man-fre 18-07, lør-, søn- og helligdager, lønner det seg med FriTid.

- Bruker man internett aktivt på PC via mobilen over 3G eller lignende 12 dager per måned, altså nesten annen hver dag, lønner det seg med FriInternett

 

 

Fy flate, skulle tro jeg jobbet for Telenor ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest pressemeldingen og litt rundt på Telenors sider, hvor finner jeg denne informasjonen?

7037725[/snapback]

Selve Telenor pressemeldingen som er omtalt tidligere, finner du her..

 

Det å være kunde hos Telenor trenger ikke å være det dyreste alternativet..

7037725[/snapback]

Sant nok, da det fins dyrere løsninger.. Men igjen.. Telenor er heller også sjelden det billigeste. ;)

 

FriFamilie med AllStar/FriFix er genialt (alt etter som du sender mye meldinger eller ringer mye). Bruker du telefonen ekstremt mye for å sende meldinger eller prater mye er kanskje NonStop eller FriTid det beste. Telenor har desverre ikke et abbonement som er billigst på både sms og samtaler. Dessuten er Telenor ganske dyre per MB ved WAP og datatrafikk 20kr, men det positive er at de har et pristak på 10kr WAP og 50kr datatrafikk per døgn. Det finnes også FriInternett med fri WAP og datatrafikk for 550kr i måneden.

7037725[/snapback]

Sammenlign dette med foreksempel Netcom SmartTalk, med eventuelt SMSMania, DATAmania, connect eller TrådløsFamilie..

 

Så ble det plutselig ikke så "unikt" lenger.. :cool:

 

Med Totalkundenes 5% rabatt på de allerede billige abbonementene FriFix og AllStar blir prisene slik:

7037725[/snapback]

Joa, 5% avslag som total kunde, er ikke gale det.. :-)

 

Men siden det her er mest fokusert på pris, så vil det hjelpe lite, da en vanlig kunde vil kunne finne en annen bredbåns leverandør som er 5% billigere eller mere enn Telenor..

Eller En IP TLF Leverandør som også er 5% billigere eller mere enn Telenor..

Eller en mobil operatør som også har lik pris, eller eventuelt billigere enn Telenor.. :cool:

 

(Alt avhengig av kundens bruk, og ønsker. Så klart.. :innocent: )

 

Fy flate, skulle tro jeg jobbet for Telenor ;)

7037725[/snapback]

Hehe, kan du tenke deg kor jeg ikke jobber, hen? :cool:

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
BeachDumb: samtidig blir det fort ulønnsomt å ringe fra mobil om du ringer mye til netcom/fastnett da telenor alltid har ekstraavgift til en av dem. Telenor adsl og ip-tlf er også langt dyrere enn konkurrentene så det vil kanskje ikke lønne seg siden bare mobilabonnementene er billige?

7037857[/snapback]

Dere har rett.. Tenkte på dette som et alternativ for min mor da jeg satte opp dette. Samt at jeg ønsket oss begge i FriFamilie.. Da får jeg også 5% på mobilregningen selv om jeg ikke har Telenor internett og fasttelefon :) Dessuten får også mamma som Norsk Bolibyggelag medlem også 20% på minuttprisen med Telenor-hjemmetelefon.

 

Cyberman: Jeg har faktisk vurdert SmartTalk med SMS-mania selv, så det var rart jeg overså dette i denne posten. Var så veldig ivrig på å forklare at Telenor ikke var så værst, og det er de jo ikke. NetCom er nok eneste som har et bedre tilbud for sms-ere. Bortsett fra hvis du ikke sender så mange meldinger som 20 om dagen da lønner det seg med de som er generelt billigere på SMS som feks One Call 0,65 per minutt, men veldig billige 0,35 per sms, direkte konkurrent til AllStar, og alternativ til SmartTalk dersom man som sagt ikke sender over 600 meldinger per måned.

 

Delavar: Det billigste BBT-abbonementet koster 0kr i måneden, og man trenger jo ikke å bruke det :p

 

For Norsk Boligbyggelags medlemmer har også et utrolig tilbud på 3000/350 kbps aka ADSL Pluss for 356,2 kr som overgår alle konkurrentene. Nærmeste er kanskje Tele2s 3000/360 til 384 kr, eller NGTs Classic 3500/600 til 398 kr.

Dette tilbudet gjelder jo bare for NBBL-medlemmer dumt..

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
BeachDumb: samtidig blir det fort ulønnsomt å ringe fra mobil om du ringer mye til netcom/fastnett da telenor alltid har ekstraavgift til en av dem. Telenor adsl og ip-tlf er også langt dyrere enn konkurrentene så det vil kanskje ikke lønne seg siden bare mobilabonnementene er billige?

7037857[/snapback]

Dere har rett.. Tenkte på dette som et alternativ for min mor da jeg satte opp dette. Samt at jeg ønsket oss begge i FriFamilie.. Da får jeg også 5% på mobilregningen selv om jeg ikke har Telenor internett og fasttelefon :) Dessuten får også mamma som Norsk Bolibyggelag medlem også 20% på minuttprisen med Telenor-hjemmetelefon.

 

Cyberman: Jeg har faktisk vurdert SmartTalk med SMS-mania selv, så det var rart jeg overså dette i denne posten. Var så veldig ivrig på å forklare at Telenor ikke var så værst, og det er de jo ikke. NetCom er nok eneste som har et bedre tilbud for sms-ere. Bortsett fra hvis du ikke sender så mange meldinger som 20 om dagen da lønner det seg med de som er generelt billigere på SMS som feks One Call 0,65 per minutt, men veldig billige 0,35 per sms, direkte konkurrent til AllStar, og alternativ til SmartTalk dersom man som sagt ikke sender over 600 meldinger per måned.

 

Delavar: Det billigste BBT-abbonementet koster 0kr i måneden, og man trenger jo ikke å bruke det :p

 

For Norsk Boligbyggelags medlemmer har også et utrolig tilbud på 3000/350 kbps aka ADSL Pluss for 356,2 kr som overgår alle konkurrentene. Nærmeste er kanskje Tele2s 3000/360 til 384 kr, eller NGTs Classic 3500/600 til 398 kr.

Dette tilbudet gjelder jo bare for NBBL-medlemmer dumt..

7039756[/snapback]

 

Ok, visst ikke NBBL hadde telenoravtale, men da ble jo straks tilbudet bedre.

Lenke til kommentar

Ja du skjønner, jeg satt her og tenkte ut et tilbud for min mor som er NBBL-medlem.

 

Kom frem til et ganske bra tilbud, og tenkte jeg skulle dele det med dere :)

 

Men jeg tipper NetCom SmartTalk med SMS-mania er lurere for min mor som i dag sender maaaange meldinger og har djuice NonStop..

 

NetCom er også attraktivt for COOP-medlemer som får 8% rabatt på regningen på abbonementene: ActiveTalk, YoungTalk og EasyTalk

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...