Gå til innhold

Sony sier vi ikke bryr oss om at vi er sist.

Hossa

Anbefalte innlegg

Jeg er fornøyd med at PS3 ble utstatt.

Hadde ikke hatt tid til å spille på den i høst allikevel.

Når man ser på listen over supre titler som kommer til Xbox360 når i oktober/november er det simpelthen ikke tid til å presse inn en ytterligere konsoll.

Men....

Kan vi egentlig tro på at vi får PS3 i mars?

Husk at releasedatoen for PS3 er 30. mars!! 2 dager igjen til april.

Jeg ser på det som meget realistisk at det skjer en glipp eller nok et løftebrudd, og vi leser april, og kanskje mai før konsollen kommer i Europa. Og da snakker vi om en konsoll som fikk fastsatt sine specs, om ikke også redusert sine specs, samtidig som Xbox360. Og PS3 kommer hele ETT OG ET HALVT ÅR ETTERPÅ. Det er mye tid i et konsolliv.

Men MS er ikke så veldig mye bedre de heller. HD-Dvd som jeg har ventet på LENGE, ser ut til å bli utsatt til 2007 i Europa. USA og Japan får den selvsagt nå til høsten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så og si er det vel på mange måter sant. Men Sony viser en veldig arroganse her. Det er vel ikke noe nytt akkurat. Jeg sier bare; Pass dere Sony, så dere ikke får dere en overraskelse. Det er lov å innrømme feil.

7011870[/snapback]

Unnskyld meg, men dette er da på ingen måte arroganse;

European consumers have shown that historically they don't mind that, because they end up buying as many PlayStations, if not more, than the US and Japan.

Fyren kommer med et faktum som er historisk bevist. Deres analyser tilisier at dette også vil være tilfellet denne gangen, basert på de samme historiske data. Det har overhodet ingenting med arroganse å gjøre.

Kompisen gjør forøvrig en feil i utsagnet sitt, han blander inn en påstand som sier at man er likegyldig til lanseringen i Europa. Hadde jeg vært presseansvarlig for denne karen, ville jeg bedt han innstendig om å revidere den setningen til:

"The Playstation has historically sold as many, if not more, than the US and Japan regardless if the launch has been at a later stage."

Han ville dermed sagt akkurat det samme uten å gi kanonføde til skittkasterene. :)

"In the big picture" og for hovedandelen av de som kjøper konsoller har disse utsagnene og forsinket launch svært lite å si. :)

7011920[/snapback]

Og hvor mange kunder mistet de i Europa når PS3 ble utsatt? En god del. For noen har det en betydning, for fansen ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar

Snip

"In the big picture" og for hovedandelen av de som kjøper konsoller har disse utsagnene og forsinket launch svært lite å si. :)

7011920[/snapback]

Og hvor mange kunder mistet de i Europa når PS3 ble utsatt? En god del. For noen har det en betydning, for fansen ikke så veldig mye.

7011971[/snapback]

De har nok mistet noen, men det er overhodet ikke representativt for hovedandelen av de som kjøper spillekonsoller. Den gjennomsnittlige konsollkjøper gir seg blanke i hva Sony, Nintendo og MS sier. Det er et fåtall av de som har peiling på når konsollen kommer i salg, og de kommer stort sett ikke til å kjøpe den før den står stablet i en haug på Elkjøp.

Entusiaster slik man finner her inne står nok for en mye mindre andel. Man snakker ikke om promille en gang. Det er nok noen av entusiastene som har endret mening ja, det er ikke til å stikke under en stol.

Men sannsynligheten for at de på grunn av disse entusiastene har mistet en så stor andel at det i det hele tatt vil vises på noen som slags form for statistikk er forsvinnende liten.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Viss vi ska spekulere i det så kan vi jo si 35324 kunder. Hvor mange av disse som allikevel kommer til å kjøpe playstation 3 ved en senere anledning vet vi ikke. Og hvis playstation 3 selger i nærheten av playstation 2 så vil det være en dråpe i havet. Tror heller det at xbox 360 får enda større forsprang vil være mer farlig. Men for å si det slik, måtte jeg ha veddet en lønning på hvilken av de 3 konsollene som kommer til å selge mest de neste 5 årene så ville jeg ha satset på playstation 3.

Lenke til kommentar
Snip

Men MS er ikke så veldig mye bedre de heller. HD-Dvd som jeg har ventet på LENGE, ser ut til å bli utsatt til 2007 i Europa. USA og Japan får den selvsagt nå til høsten.

7011958[/snapback]

Heisann, dette hadde jeg ikke fått med meg. :) Men det er jo en viss andel fornuft i det.

HD-DVD'en benytter samme dioden som Bluray, så de sliter nok litt med å skaffe komponenter de også. Men det er litt treffende at MS legger lanseringen av HD-DVD'en hakk i hæl på hvor PS3 skal lanseres.. :)

Lenke til kommentar

Jeg tipper at den høye prisen vil ha mer å si for den langsiktige suksessen i europa enn utsettelsen. Når det er sagt så tror jeg at det å inkludere HDMI i 20GB utgaven vil gjøre det til den mest populære utgaven og da har de i realiteten senket prisen til 500 Euro og det hjelper jo ganske bra.

Lenke til kommentar
Jeg er fornøyd med at PS3 ble utstatt.

Hadde ikke hatt tid til å spille på den i høst allikevel.

Når man ser på listen over supre titler som kommer til Xbox360 når i oktober/november er det simpelthen ikke tid til å presse inn en ytterligere konsoll.

Men....

Kan vi egentlig tro på at vi får PS3 i mars?

Husk at releasedatoen for PS3 er 30. mars!! 2 dager igjen til april.

Jeg ser på det som meget realistisk at det skjer en glipp eller nok et løftebrudd, og vi leser april, og kanskje mai før konsollen kommer i Europa. Og da snakker vi om en konsoll som fikk fastsatt sine specs, om ikke også redusert sine specs, samtidig som Xbox360. Og PS3 kommer hele ETT OG ET HALVT ÅR ETTERPÅ. Det er mye tid i et konsolliv.

7011958[/snapback]

XBOX kom 1,5 år etter PS2, og det var mikroskopiske forskjeller i ytelse.

Lenke til kommentar

Det er også andre faktorer inne i bilde.

USA har større marked og et viktigere marked. pga viss de hadde sett europa før usa så hadde de fleste spill journalister og selskaper involvert i spill i USA gått nuts og bannlyst playstation. Vi i europa finner oss lettere i det. Og har heller ikke et så stort marked og da heller lite å si.

Japan må få det først siden det er tradisjon for sony og at de er et japansk selskap som gjerne vill vise hva de kan på hjemmebane først.

Lenke til kommentar

Snip

7011920[/snapback]

7011971[/snapback]

De har nok mistet noen, men det er overhodet ikke representativt for hovedandelen av de som kjøper spillekonsoller. Den gjennomsnittlige konsollkjøper gir seg blanke i hva Sony, Nintendo og MS sier. Det er et fåtall av de som har peiling på når konsollen kommer i salg, og de kommer stort sett ikke til å kjøpe den før den står stablet i en haug på Elkjøp.

Entusiaster slik man finner her inne står nok for en mye mindre andel. Man snakker ikke om promille en gang. Det er nok noen av entusiastene som har endret mening ja, det er ikke til å stikke under en stol.

Men sannsynligheten for at de på grunn av disse entusiastene har mistet en så stor andel at det i det hele tatt vil vises på noen som slags form for statistikk er forsvinnende liten.

7012021[/snapback]

Helt enig med deg der. Men mange har gått over til enten 360 eller Wii pga. PS3 har blitt utsatt. Såklart gjelder det ikke hovedandelen, men en rekke har gitt opp å vente.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Altså fanboys i alle størrelser og aldre:

Sony har tabbet seg ut atter en gang, MS har titler som jeg må ha ellers dør jeg.

Slutt å krangl! Det fører til ingenting, jeg ville ikke ombestemt meg om TCi sa 360 ruler gata, eller FHJ mente det samme om PS3. Det fører ingen steder...

7012675[/snapback]

Det var egentlig en sakelig diskusjon inntil du kom her og kaller hele hurven for fanboys.. Du bidrar til intet min gode mann. :whistle:

Lenke til kommentar

Sony har tabbet seg ut atter en gang, MS har titler som jeg må ha ellers dør jeg.

Slutt å krangl! Det fører til ingenting, jeg ville ikke ombestemt meg om TCi sa 360 ruler gata, eller FHJ mente det samme om PS3. Det fører ingen steder...

7012675[/snapback]

Så fint da, om du synes diskusjonen er meningsløs, så er det ingen som tvinger til å delta. (og om du skal delta, så ser jeg helst litt mer argumentasjon for din sak)

AtW

Lenke til kommentar

7012675[/snapback]

Det var egentlig en sakelig diskusjon inntil du kom her og kaller hele hurven for fanboys.. Du bidrar til intet min gode mann. :whistle:

7012704[/snapback]

Jeg er like nøytral som sveitserosten...

On-topic, først så kommer vifte-kontrolleren og dette. Ikke rart at de blir sist... Vifta bidrar til enda mer kulde her i Norden. Skal ha en PS3 om noen år...

Lenke til kommentar

7012675[/snapback]

7012704[/snapback]

Jeg er like nøytral som sveitserosten...

On-topic, først så kommer vifte-kontrolleren og dette. Ikke rart at de blir sist... Vifta bidrar til enda mer kulde her i Norden. Skal ha en PS3 om noen år...

7012745[/snapback]

Vel, nå er sveitserosten også full av huller; ;)

Av disse kan vi dra frem to;

1. Du har tydeligvis ikke lest hva som forøvrig står i denne tråden her, og utsagnene dine fremstår som svært lite nyanserte.

2. Vifte kontrolleren har ingenting med SCE å gjøre.. Den er produsert av Logitech.

:)

Lenke til kommentar

Greit nok at sony ikke hadde nok konsoller til world wide lanseringpga. bluray . De ville jo gjerne ha det, men fikk det ikke til. Sier de. (om det er sant el ikke vet bare sony) At mange så det komme lenge før er jo også sant. Ble jo ikke akkurat overrasket når jeg fikk høre om utsettelsen..

Men kunne de ikke bare utsatt hele lanseringen, og likevel fått en world wide lansering da? Nei. Den skal selvsagt til japan først. Og pga. det så mener jeg at vi faktisk har rett til å klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...