Hossa Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 What would you say to consumers who like Sony and want to buy your products, but perhaps feel that because they're in Europe they're always last in line? European consumers have shown that historically they don't mind that, because they end up buying as many PlayStations, if not more, than the US and Japan. In Europe, it doesn't seem that the release of our platforms after the US and Japan - in the long run - affects how consumers feel. http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=20189 Og det stemmer jo. Vi kjøper Playstation uansett selv om de behandler oss som drit. Nesten morsomt. Er jo greit at vi ikke får PS3 før Mars. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Sett fra en annen vinkel; hva om de hadde prøvd å lansere i Europa først? Der har de vel ingen tall å vise til, og de vet ikke hvordan det hadde spilt inn, om så hadde skjedd. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det betyr rimelig mye for min del. Hadde du spurt meg for et halvår siden hadde jeg ledd av xbox og spart til ps3.. nå idag sitter jeg med 360 og ler av ps3.. Stooor tabbe å utsette i europa, selv om de kanskje ikke kan noe for det. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Folk er så hjernevaska at konsoll=Playstation. Det skal et under til for at PS3 ikke blir den mest populære konsollen denne generasjonen. "Average gamers" vil kjøpe den blindt.... Dette gjelder spesielt Europa og Japan har jeg inntrykk av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 jeg synes det var litt synd at ps3 ble utsatt til mars neste år. jeg hadde planer om å kjøpe den på realesn men når den kommer såpass sent så har jeg kjøpt meg en 360 i stedet for. så får vi se om det blir en ps3 når den detter masse kr i pris. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 ja vist var det synd at ikke playstation 3 ble lansert i europa samtidig som japan og usa. Men SHIT HAPPENS. Sony har ikke kommet med usannheter for å lure alle europerene. Det ville jo ha vært i deres interesse at de hadde nok konsoller til å lansere konsollen over hele verden. De forsøkte nok å få dette til, men det var ikke mulig da de ikke fikk nok lasere til blue ray driven. Kanskje var Sony litt for optimistiske når de først kunngjorde at playstation 3 skulle lanseres worldwide i november. Men dette gjør dem vel ikke til drittsekker?? Og det Sony sier er at historien viser at selv om playstation og playstation 2 ble lansert sist i Europa så har de solgt ekstremt bra! Er det da så rart at de går for denne velprøvde taktikken igjen? Men å si at flere millioner europere er hjernevasket fordi de har kjøpt en playstation og tenker playstation når det kommer til spillekonsoller er drøyt. Sony har laget et meget sterkt merkenavn og dette har de ikke gjort gjennom hjernevasking og løgn. Dette har de gjort gjennom å produsere og markedsføre konsoller som har blitt veldig godt likt av forbrukerene og utviklerene. Og ja, sony prøve å tjene mest mulig penger, det samme gjør microsoft og nintendo. Skjønner at det er blitt populært å henge ut sony i det siste, kanskje de som gjør det er blitt hjernevasket av propaganda Og jeg føler ikke meg behandlet som en dritt fordi en spillekonsoll jeg har forhåndsbestilt ikke kommer til den tiden den først var lovet. Har plenty med andre ting å holde på med. Men kommer selvfølgelig til å sitte å sikle over bilder og videoer av playstation 3 og spillene når de blir lansert i japan og nord-amerika. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det sier jo litt om Sonys holdning ovenfor europere; de kjøper uansett, så det er ikke så farlig. Eneste måten å forandre dette på er å boikotte Sony. Desverre er jo ikke det så enkelt, det kommer jo noen ekslusive "må ha" utgivelser. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 MGS, Mine tanker er fullstendig i tråd med dine her.. Klagekoret er rask med å stemme opp ved hvert eneste negative utsagn fra SCE ansatte. Nå må det sies at den som uttalte dette (Markedssjef SCE?) kunne nok formulert seg en smule bedre og unngå å gi slike gratismuligheter til de som ånder og lever for pirke på slikt. Menmen.. Det kommer en solskinnsdag i mars.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det sier jo litt om Sonys holdning ovenfor europere; de kjøper uansett, så det er ikke så farlig. Eneste måten å forandre dette på er å boikotte Sony. Desverre er jo ikke det så enkelt, det kommer jo noen ekslusive "må ha" utgivelser. 7011667[/snapback] Så da skulle de bare ha gjort en verdenslansering med det antallet konsoller de har? det ville gjort det så å si umulig å få tak i konsollen på flere måneder. Eller skulle de ha lansert i europa og nord amerika, eller kanskje europa og japan? Mye av grunne for at europa ofte kommer sist med filmer, konsoller og andre ting er at manualer, spill, eska som konsollen kommer i fra må oversettes til en hel haug med språk. Det må også settes opp et system for brukerstøtte i alle landene i europa. I Nord-Amerika og japan er det enklere. Mange her som høres ut som små drittunger som er sure fordi de ikke kan dra på ferie, fordi bilen brøt sammen og mamma og pappa måtte bruke feriepengene på reperasjon. Poenget her er at Sony ville så gjerne lansere world wide! Ikke europa sist som vi er VANT med, men det lot seg desverre ikke gjøre. Get over it og finn på noe annet å gjøre mens du venter, eller spiller xbox360 og wii. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 MGS, Mine tanker er fullstendig i tråd med dine her.. Klagekoret er rask med å stemme opp ved hvert eneste negative utsagn fra SCE ansatte. Nå må det sies at den som uttalte dette (Markedssjef SCE?) kunne nok formulert seg en smule bedre og unngå å gi slike gratismuligheter til de som ånder og lever for pirke på slikt. Menmen.. Det kommer en solskinnsdag i mars.. 7011682[/snapback] Sant det, ofte kan ting man sier komme feil ut. Å dette er det folk som elsker og benytte seg av. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Folk er så hjernevaska at konsoll=Playstation. Det skal et under til for at PS3 ikke blir den mest populære konsollen denne generasjonen. "Average gamers" vil kjøpe den blindt.... Dette gjelder spesielt Europa og Japan har jeg inntrykk av. 7011439[/snapback] Eh... i japan er vel consol = nintendo? Er ingen som slår dem på hjemmebane. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 I Japan er playstation definitivt størst. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Folk er så hjernevaska at konsoll=Playstation. Det skal et under til for at PS3 ikke blir den mest populære konsollen denne generasjonen. "Average gamers" vil kjøpe den blindt.... Dette gjelder spesielt Europa og Japan har jeg inntrykk av. 7011439[/snapback] Eh... i japan er vel consol = nintendo? Er ingen som slår dem på hjemmebane. 7011723[/snapback] Både PS1 og PS2 gruste Nintendos motangrep. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Folk er så hjernevaska at konsoll=Playstation. Det skal et under til for at PS3 ikke blir den mest populære konsollen denne generasjonen. "Average gamers" vil kjøpe den blindt.... Dette gjelder spesielt Europa og Japan har jeg inntrykk av. 7011439[/snapback] Synes også at den jeg er så smart som ikke kjøper ps3 holdningen din er helt på trynet. Er alle andre som kjøper ps3 er enten blinde, hjernevasket eller fanboy?? jaja hadde vi alle vært så smart som deg Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Så og si er det vel på mange måter sant. Men Sony viser en veldig arroganse her. Det er vel ikke noe nytt akkurat. Jeg sier bare; Pass dere Sony, så dere ikke får dere en overraskelse. Det er lov å innrømme feil. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hva er det de skal innrømme? De har sagt det at de fikk problemer med produksjonen av blue ray laseren og derfor får de ikke produsert nok konsoller og må derfor velge å droppe world wide lanseringen. Og på grunn av tidspresset med å få laget så mange konsoller som mulig velger de å konsentrere seg om Nord-Amerika og Japan. Og grunnene til hvorfor det ble disse områdene har jeg nevnte en side opp. Kan vi ikke bare si godt forsøk til Sony. De prøvde å få til en verdenslansering men feilet. Dette har de beklaget. De er bare mennesker de å... Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Så og si er det vel på mange måter sant. Men Sony viser en veldig arroganse her. Det er vel ikke noe nytt akkurat. Jeg sier bare; Pass dere Sony, så dere ikke får dere en overraskelse. Det er lov å innrømme feil. 7011870[/snapback] Unnskyld meg, men dette er da på ingen måte arroganse; European consumers have shown that historically they don't mind that, because they end up buying as many PlayStations, if not more, than the US and Japan. Fyren kommer med et faktum som er historisk bevist. Deres analyser tilisier at dette også vil være tilfellet denne gangen, basert på de samme historiske data. Det har overhodet ingenting med arroganse å gjøre. Kompisen gjør forøvrig en feil i utsagnet sitt, han blander inn en påstand som sier at man er likegyldig til lanseringen i Europa. Hadde jeg vært presseansvarlig for denne karen, ville jeg bedt han innstendig om å revidere den setningen til: "The Playstation has historically sold as many, if not more, than the US and Japan regardless if the launch has been at a later stage." Han ville dermed sagt akkurat det samme uten å gi kanonføde til skittkasterene. "In the big picture" og for hovedandelen av de som kjøper konsoller har disse utsagnene og forsinket launch svært lite å si. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg vil gjerne påpeke noe: Hvis de hadde lansert den tidligere/samtidig her i europa kan det jo godt hende de kunne solgt flere ps3 til utsalgspris på rundt 6000, men når mange først må vente til mars kan de som regel vente lengre, og kjøper da ps3 billigere. Noe som resulterer i at sony tjener mindre! Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg vil gjerne påpeke noe: Hvis de hadde lansert den tidligere/samtidig her i europa kan det jo godt hende de kunne solgt flere ps3 til utsalgspris på rundt 6000, men når mange først må vente til mars kan de som regel vente lengre, og kjøper da ps3 billigere. Noe som resulterer i at sony tjener mindre! 7011925[/snapback] Det er få som har forstått at det er Sony i all hovedsak som taper på å ikke kunne produsere og lansere som planlagt. Arroganse? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Vel, siden de selger konsollen med tap så mener du vel at de ville ha tapt mindre? om du ikke regnet inn salg av spill og ektra utstyr? Kanskje går produksjonen bedre i januar og februar slik at konsollen bli billigere å produsere? Dette bli uansett bare spekulasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå