Gå til innhold

Worklog: Make some noise, kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det blir fokus på desibel avhenger av om nevnte 1500-watts forsterker er kjørbar ;) men satser først og fremst på kvalitetslyd fremfor høy lyd. 1500 watt peak er ikke nok til å vinne seriøse DB-drag med...

 

351' er LANGT, ingen tvil om det. Men den er god å kjøre, har byttet det meste i hjuloppheng/understell, og styringa er tight og fin. Girspaken er litt slarkete, men det merker man nesten ikke noe til. Audi kvalitet :p;)

Lenke til kommentar

da er anlegget "ferdig" (bilen er skrudd sammen igjen i hvertfall). Skal lage en oppdatering i loggen asap...

 

6x9'erne står tett nok ja, dette er også på grunn av hvordan det ser ut under polstringa i hatthylla. Hatthylla er rimelig massiv og jeg antar den er lagd slik for å stive opp karosseriet, til stor frustrasjon når man skal inn med ett par enkle høyttalere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

serveren som bildene ligger på er nede. Håper å få fikset i løpet av ett par dager!

 

Dekk (Continental Contivikingcontact 3) og Felger (Mega Wheels Luxera) kostet 5995 på Tempe Dekk i trheim.

 

Hengerfestet blir nok stående, har ofte bruk for å sette på sykkelholder bakpå når jeg reiser på treningssamlinger landet rundt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En ting jeg registrerte ved et nærbilde av forsterker og kondensator var måten kablene var festet til kondensatoren. Det er sikkert bare bildet som gjør det, men er ikke en slik tilkoblingsmetode utrolig suspekt? Altså det at man har metallfester for + og - så nære hverandre? Kan bli noen rimelig store utladninger hvis de to kommer sammen! :dribble: er de sveiset fast i kondensatoren, eller skrur man de til selv? garantert noe jeg ikke vet her nå, men derfor jeg må spørre :D Ellers fedt opplegg! Jeg holder på å montere bilstereo i en Audi A4 95' modell nå:D blir digg! Ikke like heftig som ditt da.

Endret av Zyb
Lenke til kommentar

Det praktiske kom foran det estetiske med hensyn til plasseringen av hatthyllehøyttalerne. Klart det hadde vært røffere å få spredd de litt mer, men om du vet hvordan det ser ut under polstringa i hatthylla skjønner du at det hadde blitt ganske mange fler timer me kapping... gidda liksom ikke det :p

 

Kabelterminalene på kondensatoren er bare skrudd fast, men de sitter godt, og klaringen er ca 1,5 cm mellom dem (ser kanskje mindre ut pga vinkelen bildet er tatt ifra).

 

Stor ladning, sier du? Som de fleste vet må en kondensator lades opp før den kobles direkte på batteriet. Jeg lot min stå å lade i fire timer, og trodde det skulle holde, likevel gikk det så mye strøm gjennom den da jeg koblet den til at strømkabelen rørte på seg, og smeltet fast i batteriterminalen... noen som vil gjette på hvor mange ampere vi snakker?

Lenke til kommentar

Hehe, det hørtes ikke helt bra ut. Jeg tipper ca 500-600A. nok til å grille trusa di hvert fall :!: Best å passe på at de tilkoblingene på kondensatoren sitter godt til en hver tid da, også etter litt kjøring og risting. Eller er det noen form for stoppskive?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...