Christopher Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg skal kjøpe nye maskin og lurer på hvilket hovedkort jeg bør kjøpe. Det skal være et P4 hovedkort med USB2 og DDR ram. Ellers så skal det ikke være innebygd skjermkort, innebygd lydkort, raid og nettverkskort er heller ikke så viktig. Hovedkortet må ikke ha en bråkete vifte, og hovedkortet bør ha muligheter til god overklokking! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 ASUS P4PE er ett godt valg. MSI sitt PE kort skal visstnok også være ett godt kort. -KJ Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Har du noen argumenter for hovedkortene du foreslo? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Quote: Christopher skrev (2002-11-03 21:50):Har du noen argumenter for hovedkortene du foreslo? Les det så snekker'n har skrevet om de korta. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Du kan se test av MSI MAX2 FIR kortet på http://www.slapps.com MAX2 har ikke Lan og firewire som MAX2-FIR har, men er identisk ellers. Asus kortet har jeg også hørt mye godt om. Tror det er ett fett hvem du velger, begge blir et godt valg. Begge kortene har intel PE chipsettet som støtter pc333 ddr minne. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 MSI sitt P4PE kort skal vist være en god overklokker Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Dette hovedkortet er det jeg har bestemt meg for nå, er det å anbefale og får jeg utnyttet en P4533 mhz prosessor med 3200 DDR ram? Hovedkort: Asus P4S533E Prosessor: P4 2,4 ghz (533mhz) Ram: Corsair XMS 512mb 3200 DDR Hvilke hasstigheter vil de forskjellige delene gå på (hovedkortet, prosessoren og rammet)? Lenke til kommentar
arne12 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Ikke kjøp hk med SIS brikkesett. Sats på MSI eller Asus sine PE kort!! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg vet ikke om SiS kortene har AGP/PCI lås, men det har i allefall ASUS P4PE. I tillegg kan du klokke minnet asynkront med FSB. Skal du overklokke, så anbefaler jeg P4PE på det sterkeste. Det kortet du har valgt har jeg hørt litt forskjellig om, men har sett folk som har fått pene overklokkinger ut av det også, så jeg regner med du vil bli fornøyd. -KJ Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Asus P4PE virker bra. Men det er dyrere enn Asus P4S533E. Så hvilke fordeller har hvilke kort? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Asus P4PE virker bra. Men det er dyrere enn Asus P4S533E. Så hvilke fordeller har hvilke kort? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Fordeler: P4S533E: Pris. P4PE: Resten. Litt flåsete sagt, men ganske så nerme sannheten, tror jeg. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå