sld Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 hei, lurer på om det går an å logge på 2 brukere samtidig, altså når jeg slår på maskinen og logger meg på min bruker og samtidig logge på en annen sin, ikke som vanlig og logge på en så gå ut og logge på en annen sin. og en annen ting når begge brukerene er i bruk, og når jeg skal slå av maskinen kommer det en sånn melding : det er en annen som bruker denne maskinen noe lignende , så må du velga ja eller nei, siden faren min bruker datamaskinen glemmer han dette så maskinen er på hele natten, får jeg gjort noe med dette? håper på rask svar ! Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 1. Vil du dele skjermen i to og ha en bruker på den øverste delen, og en på den andre delen? Isåfall; nei. Dersom du velger "Switch user", vil programmene fortsette å dure hvis du logger på en annen bruker. F.eks. vil MSN-samtaler fortsette. 2. Lær ham til å trykke et museklikk mer. Eventuelt ikke vær logga inn på to brukere samtidig. Goscinny Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei. Å la maskina stå på over natta er IKKE farlig. Maskinene i huset her i alt 3 stykk som står på nå. Står på 24/7 dem. Normalt er det noen flere også som står på samtidig, men er ikke alltid jeg gidder å la laptopen min stå. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er også noe som heter miljø, wil. I år må kanskje Norge kjøpe strøm fra kullfyrte kraftverk i Danmark som vil forurense like mye som hele bilparken vår til sammen. Tenk over det før du lar datamaskinen stå på over natten bare fordi du ikke gidder å skru den av kvelden før ... Vi bruker altfor mye strøm her i Norge. Selv om en PC i seg selv bruker ganske lite, så blir det mye om alle skulle gjort det samme. Beklager for OT-prat, alonso14. Goscinny Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Nå må jeg bare fortelle at det er veldig mange som gjør det samme som gjøres her i huset. Veldig mange maskiner som faktisk står på 24/7. Det har nok mye med latskap å gjøre ja . Selv med en kjapp pc, så gidder jeg ikke å vente på at maskina skal slå seg på hver morra, så jeg lar den bare stå. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er også noe som heter miljø, wil. I år må kanskje Norge kjøpe strøm fra kullfyrte kraftverk i Danmark som vil forurense like mye som hele bilparken vår til sammen. Tenk over det før du lar datamaskinen stå på over natten bare fordi du ikke gidder å skru den av kvelden før ... Vi bruker altfor mye strøm her i Norge. Selv om en PC i seg selv bruker ganske lite, så blir det mye om alle skulle gjort det samme. Beklager for OT-prat, alonso14. Goscinny 7014915[/snapback] Noe som egentlig ikke gjør noe (å ha på maskinen over natta) hvis det er på vinteren og du ellers ville fyrt med elektrisk ovn e.l. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Vinter er forsåvidt greit nok, da du uansett må varme med noe. Men hva med alle de dagene da du ellers ikke ville fyrt? Det er først nå i det siste vi har begynt å varme opp huset ... Nå har jeg visst ødelagt tråden til alonso14. La oss slutte denne diskusjonen, og hvis noen absolutt vil, kan de ta det opp på PM. Har du fått svar på det du lurte på, alonso14? Goscinny Lenke til kommentar
sld Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 ja, takk for de som har bidratt med svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå