Gå til innhold

Overklokk av P4B533-V P4 2.4 "northwood"

Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS P4B533-V med Bios 1009 og jeg vil klokke Multiplieren iogmed at jeg av en eller annen grunn ikke får klokket FSB'n over 160.

Jeg kjører da Ram på 200@133~241@160 og det er 266Mhz ram som da skulle klare dette fint, siden jeg nå har den klokket ned, og den vil da komme tilbake til standard klokk ved FSB@177, noe jeg vil komme opp i.

Men av en eller annen grunn stopper det på 160, Har ingen problemer med temperatur på noen komponenter, og jeg har prøvd å øke spenninger og alt, men får "blackscreen" ved høyere enn 161FSB høyere enn 160 vil ikke win boote.

Så da utelukker jeg RAM'en, men er det nå prosessoren eller HK som stopper opp, er det mulig å få dette til på et eller annet vis, er villig til å gjøre det meste for å finne potensialet i prosessoren. Hadde ikke gjort noe om jeg klarte å klokke den til 3.2 og fått 266Mhz klokk på rammen' noe jeg bare har ved 2.4, har dårlig ram som ikke kan klokkes så setter ned ram hastigheten så den ikke overstiger 266Mhz før 3.2Ghz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått FSB opp i 165, og win booter, men går jeg opp på 166 = 3006Mhz CPU så vil den ikke boote win.

Nå kjører jeg 512MB Crusial Value R PC2100 266Mhz ram'n min på 322Mhz, skal se om jeg får den opp i 330 = 165, så er det å slite for å komme over 165 FSB etterpå.

Men noen som vet hva jeg burde sette disse på:

Memory hole at 15M-16M Enable/Disable

Video memory cache mode UC/USWC

Dram refresh rate 15,6us/7,8us

Lenke til kommentar

Jeg setter det integrerte skjermkortet til auto iogmed at det ikke går å deaktivere,

Og jeg har låst agp/pci til 66/33 og kommer allikevel ikke over 165 med win som booter. og den er ikke stabil før jeg går ned på 2.8Ghz, men den blir nok det hvis jeg setter ram til 3:4 og ikke 1:1 som jeg har nå.

Men allikevel vil den ikke over 165, før ble det blackscreen men nå låser den seg rundt win loadinga.

Dette etter jeg la på ordentlig kjølepasta på chipset kjøleren, kan evt sette vifte på den også, men CPU kjøleren kjøler den og. Zalman CNPS7000BCu.

Hvilken CPU har du? siden du klarer oppimot 200Mhz FSB?

Lenke til kommentar
Jeg setter det integrerte skjermkortet til auto iogmed at det ikke går å deaktivere,

Og jeg har låst agp/pci til 66/33 og kommer allikevel ikke over 165 med win som booter. og den er ikke stabil før jeg går ned på 2.8Ghz, men den blir nok det hvis jeg setter ram til 3:4 og ikke 1:1 som jeg har nå.

Men allikevel vil den ikke over 165, før ble det blackscreen men nå låser den seg rundt win loadinga.

Dette etter jeg la på ordentlig kjølepasta på chipset kjøleren, kan evt sette vifte på den også, men CPU kjøleren kjøler den og. Zalman CNPS7000BCu.

Hvilken CPU har du? siden du klarer oppimot 200Mhz FSB?

7042774[/snapback]

har p4b533-e og en 2.0 (20x) multi og en 2.4 northwood...(18x), 2.0n går opp til 2.7+- mens 2.4n går til 3-3,2ish

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...