Gå til innhold

disk.tråd for"hvilken distro passer for meg?"


Anbefalte innlegg

det hele kommer jo ann på gjør det ikke? Hvis den personen har installert/satt opp distroen feil eller kjører distroen på ukompitabel maskinvare så er det jo ikke rart at distroen er ustabil. Med din forklaring så er selv Windows ustabil hvis èn bruker opplever ustabilitet grunnet virus eller problemer med Linux TV-Tuneren demmes...

 

@ catopett: Hæ? Hvorfor er Linux eksperimentelt? og hva mener du med terroriseres og jages? Dette er en diskusjon/krangel med to uenige parter...

8595058[/snapback]

Hvorfor er Linux eksperimentelt?

 

 

Ok, fortell meg, hvor er IKKE...... Linux, eksperimentell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og hopp ! fint at folk har forskjellige meninger om distroene om omtales her , men jeg har lagd egen diskusjonspost til denne tråden som det er linket til i første post . vær snill å bruk denne diskusjons tråd

 

der kan dere diskutere til dere blir blå i ansiktet !!

 

tråden er innrapportert for fjerning /flytting av innlegg som ikke passer til retningslinjene i første post !

Lenke til kommentar

Fortsetter her diskusjonen fra tråden "Hvilken linuxdistro passer for deg".

 

@ catopett: Linux kan da ikke ansees for å være eksperimentel da den for meg er mer stabil enn Windows XP, gir meg mulighet til å spille, skrive dokumenter, surfe nettet, og gjøre alle andre daglidagse ting på samme måte eller bedre enn Windows XP. Hvis Linux da er eksperimentell så må vel Windows være det også?

 

@ roberth1990: Vel, brukeren kan fortsatt være uheldig... Noe jeg vil påstå at han er(eller at han gjør noe voldsomt feil) hvis den personen er 1 ut av 10 som opplever ustabilitet. hvis 4 ut av 10 vil beskrive distroen som ustabil så hadde jeg vært mer enig med deg, men det er ikke tilfelle. Jeg vil si, som jeg har sagt til deg over PM, at Arch Linux ikke er mindre stabil enn Fedora Core 4, 5 eller 6 som jeg brukte før jeg gikk over til Arch. Og så vidt jeg vet har aldri Fedora Core hatt et ustabil stempel på seg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har aldri prøvd Linux før, men nå tenkte jeg at det skulle legges inn på laptopen.

Derfor trenger jeg litt hjelp til hvilken distro jeg skal velge. Linuxen skal inn på en HP laptop, slik at jeg vil at den skal være enkel å drive. Jeg har tre ting som absolutt må fungere, og det er Microsoft Office pakken, Windows Messenger og Opera.

Lenke til kommentar
Har aldri prøvd Linux før, men nå tenkte jeg at det skulle legges inn på laptopen.

Derfor trenger jeg litt hjelp til hvilken distro jeg skal velge. Linuxen skal inn på en HP laptop, slik at jeg vil at den skal være enkel å drive. Jeg har tre ting som absolutt må fungere, og det er Microsoft Office pakken, Windows Messenger og Opera.

 

Wow, du gjenopplivet en vannvittig gammel tråd.

 

Gitt to av de absolutte kravene dine, vil jeg anbefale deg Windows.

 

Kan du vurdere en alternativ officepakke, og en alternativ IM-klient, er nok Ubuntu den greieste distroen å starte med.

Lenke til kommentar
Har aldri prøvd Linux før, men nå tenkte jeg at det skulle legges inn på laptopen.

Derfor trenger jeg litt hjelp til hvilken distro jeg skal velge. Linuxen skal inn på en HP laptop, slik at jeg vil at den skal være enkel å drive. Jeg har tre ting som absolutt må fungere, og det er Microsoft Office pakken, Windows Messenger og Opera.

 

Wow, du gjenopplivet en vannvittig gammel tråd.

 

Gitt to av de absolutte kravene dine, vil jeg anbefale deg Windows.

 

Kan du vurdere en alternativ officepakke, og en alternativ IM-klient, er nok Ubuntu den greieste distroen å starte med.

Alternativ IM kan jeg bruke, men jeg klarer ikke openoffice. Er det absolutt ikke mulig å legge inn microsoft sin office pakke på linux? I såfall er det litt rart når den fungerer på Mac. Har Vista innstalert på maskinen nå, og det har fungert i over to år, men når har den gått seg treg. Feilen her er at Opera lager masse feilmeldinger, slik at hele systemet går tregt. Derfor tenkte jeg gi å Linux en sjangs.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Du kan vel kjøre MS Office via WINE på et vis, tror 2003 skal funke bra, mens 2007 ikke funker fullt så bra.

 

MS Office funker på Mac fordi Microsoft har laget en versjon av Office tilpasset Mac. De har ikke laget noe til linux, så derfor fungerer det ikke uten videre. Man lager programmer til et operativsystem, og ikke omvendt.

 

Linux fungerer i mine øyne stort sett fint hvis man ikke er avhengig av Microsoft-produkter. Microsoft er kanskje den mest linux-fiendtlige aktøren der ute, så hvis de faktisk gir ut programvare for linux noen gang, så bør man kikke til himmels for å se om man ser noen flygende griser.

Lenke til kommentar
Du kan vel kjøre MS Office via WINE på et vis, tror 2003 skal funke bra, mens 2007 ikke funker fullt så bra.

 

MS Office funker på Mac fordi Microsoft har laget en versjon av Office tilpasset Mac. De har ikke laget noe til linux, så derfor fungerer det ikke uten videre. Man lager programmer til et operativsystem, og ikke omvendt.

 

Linux fungerer i mine øyne stort sett fint hvis man ikke er avhengig av Microsoft-produkter. Microsoft er kanskje den mest linux-fiendtlige aktøren der ute, så hvis de faktisk gir ut programvare for linux noen gang, så bør man kikke til himmels for å se om man ser noen flygende griser.

Skjønner. Her ser det ut som de har fått til 2007 utgaven til å fungere. Noen som klarer å se om den guiden ser vanskelig ut?

Er som sagt helt nybegynner når det kommer til linux.

Lenke til kommentar

Kikket litt på kompatibilitetsdatabasen til WINE. Office 2007 på Wine ser ut til å være en halvveis og smertefull løsning, så jeg ville bare slått det fra meg. Outlook ser f.eks ikke ut til å fungere i det hele tatt.

 

Hvis du likevel må kjøre linux, ville jeg vurdert å bruke virtualiseringssoftware som f.eks VirtualBox, som du kan kjøre en fullverdig Windows-installasjon i, hvor du kan ha Office og andre programmer som ikke er tilgjengelige på en linux-plattform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...