iknowlittle Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Her diskuterer vi det som skjer i GNU/linux og BSD/unix sin "Hvilken distro/OS passer for meg" tråd . shout our eyes out !! link til GNU/linux siden her : GNU /linux link til BSD/unix siden her :BSD/unix Endret 6. oktober 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
9001 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Gentoo er selvfølgelig best og passer alle. Folk som sier i mot er dustehuer! Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Gentoo er digg, ja, bare man tar seg tid til å sette det opp skikkelig. Selv vil jeg si Ubuntu/Kubuntu er den beste distroen for hvermann. Out of the box awesomeness. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 meninger er bra, folkens , hvis dere har seriøs info om gentoo eller andre linux distroer så legg dem inn HER . Husk å lese første post , og hold dere til reglene !! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (*)ubuntu er nok det letteste for nybegynneren Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Og latsabber som meg, som liker å komme til dekket bord. Selv om det kanskje er litt for mye fancye ting på bordet til å begynne med. Endret 6. oktober 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Kanskje man burde ha en stor overskrift over hvert innlegg i operativsystemtrådene angående hvilket OS/distro som blir forklart nedenfor Lenke til kommentar
allyse Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Fedora core! nybegynnerresurs: http://www.stanton-finley.net/fedora_core_...tion_notes.html ellers har du jo http://fedoraforum.org Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Det var en god ide. ta en titt på første tråd (retningslinjene) å se om jeg har forstått deg riktig. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Jeg blir faktisk oppriktig sjokkert over hvordan du klarer å nevne inkompetanse av windowsbrukere i en omtale av Slackware. Du fortjener stående applaus, for det er helt bak mål, stigfjel. Endret 6. oktober 2006 av dobbelmann Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Vi kan ikke få linker til hovedtrådene i åpningsinnlegget? Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 litt usikker på om jeg forstår hva du mener lomz ... mener du at linkene til infosidene som kommer i innleggende også skal linkes i første tråd ? eller bommer jeg styggt nå ? isåfall kan jeg gjøre det , men jeg gjør det kun i denne tråden, det betyr at du må skrive mer og utfyllende og i riktig tråd for å få linkene dine der :-) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg, det jeg mente var at kanskje det burde være en link til selve trådene med informasjonen i åpningsinnlegget til denne tråden. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) ok tror nå jeg skjønte hva du mente og det skal du få ! etterhvert som innleggende kommer inn så skal jeg lage linkeliste i GNU/linux delen . stigfjel er trådstarter på BSD siden , så der får det bli hans sak ! ja selvfølgelig når jeg er ferdig med å tenke helt feil så ..... et lite øyeblikk nå ... Endret 6. oktober 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg tror du misforsto meg igjen. Jeg vil ha link til: hvilken linuxdistro passer for deg ? og Hvilken BSD- eller UNIX-versjon passer for deg? i åpningsinnlegget til: disk.tråd for"hvilken distro passer for meg? Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 ok nå er det i orden lomz :-) når får vi innlegg fra deg ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det kommer nok, men jeg er rimelig nybegynner, så fortsatt litt prestasjonsangst. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Distrotråden: Egne poster om (*)ubuntu eller samlet Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Om Fedora Core 6 Skrivebordsmiljøet er Gnome som standard... Men det er inget problem å laste ned Xfce4 eller KDE fra standard repo. Denne bør vel omformuleres litt, eller utdypes. KDE og Xfce (hvis jeg husker rett) ligger med på installasjonsdvd'en, og kan byttes ut under installasjonen. Så det er ikke nødvendig og installere Gnome først, for så og laste ned og installere noe annet etterpå. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Du burde kansje ta med at Arch er ganske mye basert på idealene bak Slackware og er ganske lik dne distroen, det eneste Arch har til felles med Gentoo er at den optimert, ingen ting annet. Kansje også nevne at Arch er ment for avanserte bruker pga modularisert acpi osv, og pakkene er ikke i tgz kompersjons format, de er i gz formatet, du burde kansje nevne som ulempe at Arch er veldig eksperimentel som kan føre til at den blir ustabil i ny og ne, og at det kommer så mange oppdateringer at hvis mann ikke oppdaterer på en uke kan mann risikere å oppgradere absolutt hele systemet. Endret 27. april 2007 av roberth1990 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå