Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) 5 av 6 - Velger alternativ 4 her. 5 av 6 - Hva gjør jeg nå? Unknowned filsystem på min andre disk. Venter med resten av bildene til svar. EDIT: Dev/sda1 er Windows-disken, og dev/sda2 er Ubuntu-disken. Ubuntu-disken er som du ser, tom. Endret 6. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Slett SDA2, opprett den som en extended partition. Da kan du lage 2 logiske partisjoner, 1 i EXT3 og en i FAT32 Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Slett SDA2, opprett den som en extended partition.Da kan du lage 2 logiske partisjoner, 1 i EXT3 og en i FAT32 7014159[/snapback] Hva mener du med slett? Høyreklikker jeg og velger delete? EDIT: Må nok forklare litt bedre hva jeg gjør. Har ikke peiling. Endret 6. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Høyreklikk på SDA2, velg slett. Da får du ganske stor plass som står som Unallocated, akkurat som de omtrent 270mb som er på bildet du postet. Høyreklikk på unallocated og opprett ny partisjon. Velg extended partisjon som partisjonstype. Full størrelse. Når den er opprettet, så markerer du den extendede partisjonen. Høyreklikk og opprett en ny partisjon, den vil da være en logisk partisjon. Velg riktig størrelse og riktig filsystem. Gjenta omigjen for å lage den siste partisjonen med resten av størrelsen Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Husk at jeg tar dette ut av hukommelsen, men så lenge du holder deg unna SDA1 så går det bra. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Høyreklikk på SDA2, velg slett.Da får du ganske stor plass som står som Unallocated, akkurat som de omtrent 270mb som er på bildet du postet. Høyreklikk på unallocated og opprett ny partisjon. Velg extended partisjon som partisjonstype. Full størrelse. Når den er opprettet, så markerer du den extendede partisjonen. Høyreklikk og opprett en ny partisjon, den vil da være en logisk partisjon. Velg riktig størrelse og riktig filsystem. Gjenta omigjen for å lage den siste partisjonen med resten av størrelsen 7014199[/snapback] Okei. Holder meg laaaangt unna SDA1. Virker logisk, husker litt hva jeg skal gjøre.. Siden jeg har ME-maskinen ved siden av, kan jeg bruke den og lese på mens jeg utfører handlingene på Ubuntu-maskinen. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 ME- er nostalgisk. Jeg likte det veldig godt, bortsett fra at det var helt fucka. Var glad når jeg gikk over til 2000 isteden. Lykke til i partisjoneringen. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 ME- er nostalgisk.Jeg likte det veldig godt, bortsett fra at det var helt fucka. Var glad når jeg gikk over til 2000 isteden. Lykke til i partisjoneringen. 7014238[/snapback] Brukes ALDRI. Kun nå, i nødstilfeller, når jeg virkelig TRENGER den. Vet at ME ikke er verdens mest revolusjernde OS, men det funker. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Gikk ganske så dårlig egentlig. SDA1 - 35 GB Normal SDA2 - 35 GB Fikset SDA3 - 0 MB SDA4 - 0 MB unlocated - 35 GB Bilder kommer. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Gikk ganske så dårlig egentlig. SDA1 - 35 GB Normal SDA2 - 35 GB Fikset SDA3 - 0 MB SDA4 - 0 MB unlocated - 35 GB Bilder kommer. 7014333[/snapback] Du må velge størrelse også når du skal lage de logiske partisjonene. Mulig det tar litt tid før jeg svarer nestegang, skal på butikken. Men det er sikker andre som også ser postingen din. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Feilmelding Ingenting er som det skal Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Slett SDA3 og 4, Du må markere SDA2 før du prøver å opprette de logiske partisjonene. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Slett SDA3 og 4, Du må markere SDA2 før du prøver å opprette de logiske partisjonene. 7014492[/snapback] Gjorde det. Og så dro jeg den streken sånn at den ble 15 GB. Og trykket next / ok elns. Men så ble de ikke utført. Måtte trykke next og så back for at det skulle gjøres, og da ble det slik. EDIT: hva mener du med logisk partisjon? EDIT2: Hvis vi sier jeg ikke vil dele den. Kan den være Fat32 da, slik at jeg kan få tak i den fra Windows? EDIT3: Installert driver til telefonen på ME-maskinen, så nå går alt mye fortere. Kommer med bilder fra partisjoneringen snart. Endret 6. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 marker den extendede partisjonen. Trykk ny Skriv inn manuelt (greiest) at den skal ha 15gb plass, til høyre i vinduet så finner du type eller lignende hvor det står Primary partition, extended eller logisk, velg logisk, og så skal det bare være å trykke ok Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Fikset! Måtte velge den unlocatete partisjonen for å få logisk fram. Men hva skriver jeg her: Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 I venstre kolonne der hvor det står 15gb skriver du / (altså root) I venstre kolonne der hvor det står 22gb skriver du /home Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Du er master altså! Konge, funker nå. XGL, bring it on. Hvordan kan jeg installere det? Skylder deg en stooor takk Lomz. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Eller ikke... Kom først ugyldig filsystem, og så dette. EDIT: Sda5 var EXT3, og sda6 var Fat32. skal jeg kanskje ta begge til ext3? Endret 6. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du får til alle mulige feilmeldinger jeg aldri har sett før. Prøv å ta 22gben til EXT3 også da, så ser vi om det fungerer. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Du får til alle mulige feilmeldinger jeg aldri har sett før.Prøv å ta 22gben til EXT3 også da, så ser vi om det fungerer. 7014843[/snapback] Ja, får prøve det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå