Gå til innhold

er du lei "hvilken distro er best til .. "krigen ?

Anbefalte innlegg

Edit: @langbein: synes det er en klok oppdeling av desktop og server.

7010612[/snapback]

Jeg er absolutt enig i at bruksområde er interessant - det var ikke det innvendingen gikk på. Jeg mente bare det var bedre å ikke kreve at ALLE innlegg skulle ta for seg både en desktop- og serverdistro. Da syns jeg det er bedre å snu på det, og ta for seg én eller flere distroer, og skrive til hvilket bruk de egner seg best. Dermed blir det også lettere å bidra i tråden :)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: @langbein: synes det er en klok oppdeling av desktop og server.

7010612[/snapback]

Jeg er absolutt enig i at bruksområde er interessant - det var ikke det innvendingen gikk på. Jeg mente bare det var bedre å ikke kreve at ALLE innlegg skulle ta for seg både en desktop- og serverdistro. Da syns jeg det er bedre å snu på det, og ta for seg én eller flere distroer, og skrive til hvilket bruk de egner seg best. Dermed blir det også lettere å bidra i tråden :)

7010656[/snapback]

Den er jeg derimot helt enig i. Og ser at trådstarter har endret formuleringen. Forresten, har opprettet en tilsvarende tråd for BSD/UNIX-versjoner, og av respekt har jeg selvfølgelig linket til distrotråden her i GNU/Linux-forumet. Denne tråden finner dere her.

Lenke til kommentar

Så utrolig morsomt !

ser at du har endret lite på utformingen , :)

Håper den kommer til god nytte hos BSD gjengen åsså ! :dribble:

lykke til! :!:

Tips , vil vel anbefale å sette opp en "flamingtråd" hos deg åsså , ellers så vil 1. punkt i regelsettet se litt rart ut :p

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar
Så utrolig morsomt !

ser at du har endret lite på utformingen

Gjorde et par endringer. I BSD/UNIX-verdenen finnes det ikke distroer, bare operativsystemer.

:!: :!: ja nå smeller det i helvete å !  :dribble:

Av det jeg har sett i enkelte tråder her, er gnisningen mellom GNU/Linux og BSD/UNIX akkurat på samme måte som det gode mot det onde :mrgreen: . Eneste forskjellen er at hver side har sin egen oppfatning om hva som er det onde.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

stigfjel : legg merke til endringer i diskusjonstrådens første innlegg ....

jeg bare håper at dette ikke går utover det opprinnelige topic sin troverdighet . meninga er at dette skulle være seriøst . :hmm:

på den andre sida ... skal vi ha krig , så var det vel der det burde gjøres !!

edit : leif var her ...

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar

Menneh, jeg lurer litt på hva denne tråden skal brukes til. Er det meninga at nybegynnere av Linux skal bruke denne tråden?

Isåfall begynner den no ganske bra, men husk på det gutter. Når dere skal forklare noe Linux og gennerelt andre ting i verden også, så legg dere på et nivå som den som hører på føler seg komfortabel med. Hvis ikke har dere ikke sjans i havet til å få det inn hos nybegynnerne. Tro meg. Har prøvd opp til flere ganger til noen folk og jeg har mange ganger holdt på å gå på veggen for å si det slik.

Lenke til kommentar
Når dere skal forklare noe Linux og gennerelt andre ting i verden også, så legg dere på et nivå som den som hører på føler seg komfortabel med. Hvis ikke har dere ikke sjans i havet til å få det inn hos nybegynnerne.

7011474[/snapback]

Dette er vel noe du selv har lært etter mye oppfordring fra andre på forumet.
Lenke til kommentar

Hei !

Wil min mening var vel først og fremst for nybegynnere , men også for andre med "bestemmelsesvansker "

og det er et godt poeng du kommer med som jeg har prøvd å flette inn i retningslinjene for denne tråden .

Izte: hva var den kommentaren godt for ??

at wil og andre gjennom tiden kanskje har lært noe om hvordan man ordlegger seg ovenfor nybegynnere er da utelukkende positivt.

syntes den kommentaren var unødvendig :(

Jeg oppfordrer til å legge inn sine meninger i hovedtråden , så vi kan begynne å få noe utav denne tråden .

selv syntes jeg at jeg har for lite kunnskaper til å foreslå noen distro enda , men jeg ser frem til å få nye kunnskaper igjennom tråden !!

Mvh iknowlittle

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar

Izte: Driver du å snakker om ting du ikke har peil på igjen nå? Oppfordring meg en viss plass. Har faktisk god erfaring med å legge meg på et lavere nivå til de som ikke kan så alt for mye. Og det er IKKE på oppfordring fra forumet.

Man må kunne legge seg på et lavere nivå når man hjelper andre med f. eks data.

Så den kommer du ikke langt med Izte. Sorry.

Lenke til kommentar
Izte: Driver du å snakker om ting du ikke har peil på igjen nå? Oppfordring meg en viss plass. Har faktisk god erfaring med å legge meg på et lavere nivå til de som ikke kan så alt for mye. Og det er IKKE på oppfordring fra forumet.

Man må kunne legge seg på et lavere nivå når man hjelper andre med f. eks data.

Så den kommer du ikke langt med Izte. Sorry.

7015712[/snapback]

Jeg orker ikke hisse meg opp en gang til. Men både jeg og andre på forumet her er fullstendig klar over at du trengte en viss justering for å se nyansene mellom hva en nybegynner og en avansert bruker trenger :) Jeg har skrevet dette, og har kommet så langt jeg vil, så den kommer ikke du lenger med :cool:

Lenke til kommentar

så så gutter , skjønner at dere ikke er enige , men oppfordringen wil kom med var passende her ettersom jeg/vi faktisk lager en lettforståelig tråd her beregnet på både nybegynnere og erfarne brukere .

Jeg syntes din kommentar izte , var upassende og drittslengende . de hørte ikke hjemme her i det hele tatt .

Hvis dere ønsker å krangle kan dere fortsette i off-topic delen , videre sutring her vil bli rapportert prompte. :mad:

Lenke til kommentar

bumpelibump !!

Jeg har nå prøvd å lage et verktøy for å oppheve denne distrokrigen , og hadde så inderlig håpt at de som kan noe , bidrar her ,

hvis vi gjør en innsats her så kan det jo tenkes at dette kunne blitt en såkalt "sticky" sånn at de som trenger hjelp enkelt kan finne det .det kunne også hende at det ble færre "hvilken distro til ..." tråder :dribble:

jeg utfordrer alle som sitter med kunnskap om linux til å ofre en liten halvtime for å fremme sin favorittdistro her

en spesiell utfordring til : olear,ogger,wil og langbein. jeg VET at dere har meninger om dette :cool:

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar
jeg utfordrer alle som sitter med kunnskap om linux til å ofre en liten halvtime for å fremme sin favorittdistro her

en spesiell utfordring til : olear,ogger,wil og langbein. jeg VET at dere har meninger om dette  :cool:

Da Stigfjel har allerde skrevet om Slackware ser jeg ingen grunn til at jeg skal legge til noe, men jeg kan oppdatere Slackware-guiden til 11.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...