knopflerbruce Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Pga langt grafikkort måtte jeg ta ut vifta som kjøler 3 av harddiskene mine. Er redd det skal bli litt varmt for dem uten vifta, så jeg har lyst til å sette vifta på utsiden av kabinettet (på feil side av "rutenettet").kabinett Hvordan skal jeg gå frem for å feste disse viftene slik at de sitter forsvarlig? Regner med at jeg må hamre litt for å glatte ut "utbulingen", men utover det er jeg blank... Et lite tips til hvor jeg kan få strøkabelen til viftene inn i pcen mottas med takk Lenke til kommentar
Changis Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 du kan vel loesne fan-grillen (regner med det er den sorte rundingen du mener)? du faar egne "vifte" skruer paa din vanlige databutikk. du kan ogsaa bruke bolt skiver og mutter, men det vil ikke se 100% ut (men de blir skult av selve vifta. du faar oxo kjoept "foring" til vifter slik at du slipper en del vibrasjon. haaper disse tipsene hjelper Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Skal prøve å forklare litt bedre hva jeg skal gjøre Der man setter inn viftene (inni harddisk-"boksene"), er det alltid et rundt hull m/rutenett som buler utover (sett fra innsiden av kabinettet). Jeg vil da feste mine vifter på UTSIDEN av disse hullene, slik at de fortsatt kan blåse luft på harddiskene mine gjennom rutenettet. Spørsmålet er hvordan feste dem? Blir det litt for varmt der til at lim er en bra løsning? Har vært inne på tanken å feste dem med en sterk tråd av et eller annet slag, men er redd de blir hengende og "dingle" hvis jeg gjør det. PS: I linken i åpningsposten kan dere se to av rutenetthullene, håper dere NÅ skjønner hva jeg babler om. Endret 7. oktober 2006 av knopflerbruce Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Han mener vifteplassene bak, ikke den i døra. Blir vrient det der. Banke inn utbulinga og feste ramma på utsiden? Liker ikke de sære Chieftec-løsningene jeg. Endret 7. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ta fram dremmelen, kutt vekk "netting/rutene" sett de "praktiske" vifteholderene på utsiden av kabinettet og så har du et funksjonabelt oppsett;) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Ta fram dremmelen, kutt vekk "netting/rutene" sett de "praktiske" vifteholderene på utsiden av kabinettet og så har du et funksjonabelt oppsett;) 7018962[/snapback] Okei. Hva er så en dremmel? Holder det ikke med en kraftig tang eller noe? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Joda, er nokk mulig. Men det vil ikke se så veldig fint ut, pluss det kan fort bli skarpe kanter av det :/ Lenke til kommentar
Changis Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 du skal modde kabinett, men vet ikke hva dremel er? Sjekk her da Lenke til kommentar
Campus Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Jeg ville brukt platesaks, og så filt kantene, det går mye fortere enn dremel. Jeg ville også hatt viftegrill i metall på innsiden av viften og ferrit-ring på ledningene for å unngå EMI. Endret 7. oktober 2006 av Campus Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 du skal modde kabinett, men vet ikke hva dremel er? Sjekk her da 7020590[/snapback] Må man ha en slik dremel? jeg har tenkt og sage i side pannelet og tenkte og bruke stikk sag og en bår som funker til metall\blekk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det spiller jo ingen rolle hva du kutter med bare jobben blir gjort. Men for all del: IKKE begynn å sake/kutte/file/etc. med HK, PSU, HD og alt det der på plass! Ta ALT ut og rengjør GODT når du er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå