hans A Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Ser begge CPU'ene har 2GHz. Men hvem er raskest/best? Prisen er ganske lik. Men er ytelsen lik uklokket? Har hørt at man kan klokke opteron mer enn en A64 prosessor. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 opteron er bedre. ja du kan klokke opteron ganske kraftig... 146 er vel blant de beste singlecore CPU'ene og 165 best dualcore (AMD) Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei. Gå for opteron 146 du Min klokker til 2,7GHz på stock volt og 2,8GHz med litt økning i volt. Hele tiden stabil som ett fjell! Har kjørt den på 3,15GHz men da må det for mye strøm til for min smak..he he :!: Så man kan si at den er absolutt verd pengene. Lenke til kommentar
pjc Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Begge er gode, men Opteron er best. Den jeg har kjører på 3ghz, på luft, 24/7. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ser begge CPU'ene har 2GHz. Men hvilken person er raskest/best?7009415[/snapback] Carl Lewis er den raskeste så vidt jeg vet. Best av Opteron 146 og A64 3200+ ? Hvilken som er best? Det er Opteron 146 fordi den har mer L2 cache og utvikler mindre varme. Ytelseforskjellen er et par prosent i gjennomsnitt, altså veldig liten forskjell og ikke noe man merker i praksis. Ved overklokking vil Opteron 146 yte bedre fordi den trolig vil la seg overklokke mye lengre. Jeg tipper du vil øke hastigheten på en 3200+ med rundt 25-35% ved bruk av orginal kjøler og +0,2V. Med samme metode vil jeg tro at en Operon 146 vil gå rundt 40-50% raskere enn orginalt. Overklokket ytelseforskjell på de to vil dermed bli rundt 17%. I sterkt CPU-begrensede tester vel og merke. I spill vil forskjellen selvsagt bli mindre siden det ofte er skjermkortet som begrenser i normale spilleoppløsninger. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 carl lewis... lattis! opteron helt klart. klokker bedre og har dobbelt så mye L2 cache Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå