just_me Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) er det no merkbar ytelseforskjell pådesse to som systemdisk? http://www.komplett.no/k/kcp.asp?sku=302257&sku=307913 skal kjøre 8 slike i raid 0 og det er jo 920kr og spare her, men det gjøre no ytelse forskjell på de to? Endret 5. oktober 2006 av just_me Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Tror det er vanskelig å faktisk legger merke til en forskjell mellom 2 disker som er ca. like store og med like mye cache. Men du burde revurdere å kjøre 8 slike i RAID 0. Blir en disk ødelagt så mister du alle 1.6+ TB med data du har, og IMO så er det ikke usannsynlig nok at en disk skal ryke til at det er verdt risikoen. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Tror det er vanskelig å faktisk legger merke til en forskjell mellom 2 disker som er ca. like store og med like mye cache. Men du burde revurdere å kjøre 8 slike i RAID 0. Blir en disk ødelagt så mister du alle 1.6+ TB med data du har, og IMO så er det ikke usannsynlig nok at en disk skal ryke til at det er verdt risikoen. 7009519[/snapback] jeg skal bare ha OS og spill på det"systemet" og kopier av spille skal jeg ha på en annen disk så om 1 ryker så mister jeg ikke noe Lenke til kommentar
just_me Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) hva trur dere om denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314981 2,5" for og få bedre plass 8 disker tar jomye plass Endret 5. oktober 2006 av just_me Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Er planene å kjøpe 8 disker til RAID 0 kun for ytelse? En enkelt 150 GB Raptor vil nok gi deg bedre ytelse i alle vanlige bruksområder enn 8 7200 RPM disker altså. 2 Raptorer i RAID 0 vil i allfall være bedre... Lenke til kommentar
just_me Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) kan mann kjøre to typer raid påsamme kontrolere? Endret 5. oktober 2006 av just_me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå