Gå til innhold

Debian og ny kernel

Mez

Anbefalte innlegg

Ønsker å installere debian - men vil samtidig installere nyere kernel, slik at jeg får med støtte for nyere s-ata/raid kontrollere osv.

Noen som har no tips/howto på hvordan jeg installerer debian med ny kernel? Den som følger med debian er jo 2.6.8, og nyeste ute er 2.6.18.

Vet at det er et issue at debian er sent ute med releaser, det er litt kjipt.. men ellers syntes jeg debian fungerer bra til mitt bruk og behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har no tips/howto på hvordan jeg installerer debian med ny kernel? Den som følger med debian er jo 2.6.8, og nyeste ute er 2.6.18.

Dette er jo latterlig. Slackware 10.0 som kom ut sommeren 2004 hadde kernel 2.6.7 i /testing. Og i januar 2005, da Slackware 10.1 kom ut var kernel 2.6.10 i /testing. Nok et bevis på at debian stable er håpløst utdatert. Eventuelt kan du jo bare laste ned en ny kjerne fra www.kernel.org og kompilere den.

Lenke til kommentar

De fleste er vel klar over at debian har til dels utdaterte pakker, jeg er hvertfall det.

Hvorfor velger jeg da debian? Jo fordi det gir meg det jeg trenger, verken mer eller mindre... aldri hatt no problemer med stabilitet eller noe.

Har brukt slackware endel før, men har vel egentlig funnet ut at jeg er ikke så genuient interessert at jeg tar meg den ekstra jobben lære opp alle andre i mer avanserte oppgaver, da de enkelt og greit kan klare å administrere en debian-server. De aller fleste er nemlig ikke interessert i å sette seg altfor mye inn i alt de gjør, eneste de trenger å vite er at det fungerer - og det gjør debian.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...