knr Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har hatt Win XP på en eldre P-ATA disk til nå. Har kjøpt en ny S-ATA 300 disk, som jeg kjører via en PCI-kontroll, og klonet den gamle disken til den nye. Starter helt fint fra den nye disken. Ønsker imidlertid å reinstallere Win på den nye disken, men når jeg booter maskinen fra Win-CDen og starter installasjonsprogrammet, så får jeg beskjed om at programmet ikke finner noen harddisk på maskinen What to do? Lenke til kommentar
snarius Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kanskje du må laste inn SATA-driveren frå diskett. Er XP-CDEN med SP2? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Vært i BIOS og sjekket at HD`en er der? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Dette er vel den vanlige: Trykk F6 for å laste inn driver til SATA-kontrolleren under setup. Du skal ha fått med en diskett når du kjøpte kontrolleren/hovedkortet. Sett denne i diskett-stasjonen (som du forhåpentligvis har) og trykk F6 når du får beskjed om det (ganske tidlig i installasjonen). Da vil XP-setup finne disken(e) dine og kunne installeres på disse. Du må fremdeles installere egen driver i Windows etter selve installasjonen. Lykke til! Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Eventuellt bruk NLite for å legg inn driveren for sata i en ny xp cd. Samtidig kan du jo gjøre installasjonen unattended.... Endret 6. oktober 2006 av SpACEmaN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå