Gå til innhold

Selge objektiver - hva skal man ta i % av nypris?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Av diverse grunner vurderer jeg å selge unna litt objektiver, men er usikker på hvilket prisnivå jeg skal legge meg på.

Har en helt ubrukt, klin ny linse som i butikk koster 4000. Skal jeg da ta 75% av nypris og legge meg på 3000?

Hadde den vært brukt (lite brukt) skal man da legge seg på 60% av nypris. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varierer veldig-

Noen objektiv har en markedspris på maks 30-40% av nypris (kit-objektiv). Andre, populære og attraktive objektiv, 80% + av nypris. Typisk er 70%, men det beste er nok å ta en titt på foto.no hvor det ligger nokså mye ute til enhver tid.

Og har en annonse ligget lenge ute er det en grunn til det...

3000 for et 'nytt' objektiv som koster ny 4000 er en grei pris om garanti/kvitteringer er i orden, men som sagt det kommer litt an på objektivet.

Lenke til kommentar
Det varierer veldig-

Noen objektiv har en markedspris på maks 30-40% av nypris (kit-objektiv). Andre, populære og attraktive objektiv, 80% + av nypris. Typisk er 70%, men det beste er nok å ta en titt på foto.no hvor det ligger nokså mye ute til enhver tid.

Og har en annonse ligget lenge ute er det en grunn til det...

Jepp, Canon kit-objektiv må du nesten betale folk for å ta imot, mens Nikon 50 f/1.8D er ganske vrien å få tak i og går brukt for nesten ny-pris, de ytterst få som selges brukt...

For din del Øyvind, er det vel 18-70 og 18-135 som skal selges gjetter jeg på... 18-70 kan du få 1700-2000 kr for, alt etter hvor god tid du har og hvor heldig du er. 18-135 kan du nok få 3000 kr for ubrukt, men tviler på at du får veldig mye mer. Nyprisen (på begge) ligger på 3119,- hos Preuspro.no, selv om de ikke har det på lager...

Rundt 70% av leveste ny-pris er nok et greit estimat for ikke helt spesielle objektiver (f.eks. Nikkor 50mm f/1.8D og Canon 50mm f/1.0 Mk I).

Lenke til kommentar
Linsa det gjelder er en 18-135mm linse fra Nikkor.

Ny pris hos komplett er 4k. Hvor mye kunne jeg tatt for det om jeg valgte å selge. (det er uåpnet)

Som sagt, ikke regn med mer enn 3000 (www.preuspro.no selger det til 3119,- kr, nytt). Skulle heller ikke kranglet på hvis noen tilbød meg 2700 for et sånt...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...