Gå til innhold

GeForce 7900GT - bare feil?

Pacmac

Anbefalte innlegg

Watteffekten til strømforsyningen pleier å stå på siden av den. Maskinen din trenger  en strømforsyning på minst 400W, og da et merke av god kvalitet.

Det kan være at delen som leverer strøm til skjermkortet er delvis defekt, eller leverer for lite strøm.

Prøv å finn ut hva slags strømforsyning du har, hvis du har mulighet :)

Er maskinen selvbygd, eller fra en leverandør?

7113868[/snapback]

Selvbygd og kabinettet har en strømforsyning med 350W.. :( Hvilket merke anbefaler du? Har dette kabinettet: Rebel R225

Endret av Pacmac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I de to siste maskinene jeg har bygd, har jeg montert Hiper 580W.

Den har det du trenger av tilkoblinger og moderne kontakter for de nyeste hovedkort.

Samme strømforsyning, bare på komplett.se, som du linker til.

7114403[/snapback]

Så du mener at dette mest sannsynlig vil løse problemene? Er det typiske feil som finnes ved for lite strøm fra forsyningen?

Har et Asus P5N32-SLI SE Deluxe.. denne passer fint for dette?

Lenke til kommentar

Ja, det skal passe til både hovedkort og kabinett :)

Jeg vet ikke om det vil løse problemet ditt, men har en sterk mistanke. Har opplevd noe

lignende, men da med et Ati 9800 pro, og en 350W strømforsyning. Da fikk jeg artifacts som du opplever. Broren min arvet omsider kortet, og der fungerte det fint med en strømforsyning på 400W.

Uansett anbefaler produsentene over 450W, hvis jeg ikke tar helt feil.

Edit: En ting til... Har du koblet til alle kabler du trenger, mellom psu og hovedkort?

Tenker da spesielt på den kontakten som er for ekstra strøm til pci-e

porten.

Endret av Normand
Lenke til kommentar
Ja, det skal passe til både hovedkort og kabinett :)

Jeg vet ikke om det vil løse problemet ditt, men har en sterk mistanke. Har opplevd noe

lignende, men da med et Ati 9800 pro, og en 350W strømforsyning. Da fikk jeg artifacts som du opplever. Broren min arvet omsider kortet, og der fungerte det fint med en strømforsyning på 400W.

Uansett anbefaler produsentene over 450W, hvis jeg ikke tar helt feil.

Edit: En ting til... Har du koblet til alle kabler du trenger, mellom psu og hovedkort?

Tenker da spesielt på den kontakten som er for ekstra strøm til pci-e 

porten.

7114618[/snapback]

Jeg vil tro at de kablene jeg må sette inn er satt inn.. Er bare typen av strømkontakter som brukes for harddisk, skjermkortet, o.l. igjen.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at de kablene jeg må sette inn er satt inn.. Er bare typen av strømkontakter som brukes for harddisk, skjermkortet, o.l. igjen.

Jeg har opplevd at de små blinkende, hvite prikkene forsvinner i en liten stund etter at jeg har skrudd av og på skjermen. Men de kommer tilbake igjen etter en stund. Hva kan dette komme av? Skjermen er det ikke noe galt med, den har jeg tross alt testet hos en kamerat over lengre tid.

Kan skjermkortet bli skadet hvis det kjører med for lite strømtilførsel?

Endret av Pacmac
Lenke til kommentar

Plages med noe av de samme symptomene. Har et Gainward 7950GT

Artifacts popper opp, i FEAR kan de komme helt plutselig og drepe spillet (svart skjerm eller 0.1 fps). Så kan jeg ta en alt-f4 og miste signalet, reset-knappen blir eneste løsningen. Eller desktopen kan stå og blinke som en gal med herpet grafikk.

Klarer heller ikke å kjøre gjennom "Deep freeze" i 3dmark06.

Jeg tror mest det har noe med ram'en (på skjermkortet) å gjøre, for gpu'en holder seg på 60 grader eller så, godt innenfor det grønne området på målern.

Jeg orker ikke å begynne med teorier i hytt og pine om hva som er problemet, jeg har en 600w Seasonic M12 psu (holder i massevis) og opplever trøbbel selv med åpen kasse.

Skal søke om RMA, men må bestille et nytt skjermkort først så jeg ikke blir sittende uten.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Plages med noe av de samme symptomene. Har et Gainward 7950GT

Artifacts popper opp, i FEAR kan de komme helt plutselig og drepe spillet (svart skjerm eller 0.1 fps). Så kan jeg ta en alt-f4 og miste signalet, reset-knappen blir eneste løsningen. Eller desktopen kan stå og blinke som en gal med herpet grafikk.

Klarer heller ikke å kjøre gjennom "Deep freeze" i 3dmark06.

Jeg tror mest det har noe med ram'en (på skjermkortet) å gjøre, for gpu'en holder seg på 60 grader eller så, godt innenfor det grønne området på målern.

Jeg orker ikke å begynne med teorier i hytt og pine om hva som er problemet, jeg har en 600w Seasonic M12 psu (holder i massevis) og opplever trøbbel selv med åpen kasse.

Skal søke om RMA, men må bestille et nytt skjermkort først så jeg ikke blir sittende uten.

7119152[/snapback]

Hm, merkelig.. Jeg har nemlig klart å kjøre gjennom 3dmark06 testene uten problem. Freeze tester har jeg gjort opp til 8 ganger etter hverandre uten problem.

Har i hvert fall bestilit ny strømforsyning nå og håper på at dette vil kutte problemene. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har nå satt inn ny strømforsyning (denne). Dette løste dessverre ikke problemet mitt.. :cry:

Men jeg gir ikke opp for det.. :thumbup:

Jeg har "byttelånt" skjerm med en kamerat. Den skjermen jeg bruker nå klarer kun en oppløsning på 1280x1024. Jeg har ennå ikke opplevd de samme prikkene som jeg gjorde tidligere.. Noen som har noen formening om dette?

Kameraten min som tester min skjerm har ennå ikke hatt noe problemer med artifacts o.l. Han kjører på 1600x1200 oppløsning, akkurat som jeg gjorde da jeg opplevde problemer.

Jeg holder fortsatt en knapp på at det er noe feil med det nye skjermkortet. Fikk tross alt akkurat samme type i retur. Jeg regner med at jeg kommer til å be om et Radeon X1900GT eller X1950GT kort tilbake.

Noen som tror noe om tingene jeg beskriver over? Dette begynner å bli et meget irriterende og merkelig problem...

Mvh

Pacmac :thumbup:

Endret av Pacmac
Lenke til kommentar
Jeg har nå satt inn ny strømforsyning (denne). Dette løste dessverre ikke problemet mitt..  :cry:

Men jeg gir ikke opp for det..  :thumbup:

Jeg har "byttelånt" skjerm med en kamerat. Den skjermen jeg bruker nå klarer kun en oppløsning på 1280x1024. Jeg har ennå ikke opplevd de samme prikkene som jeg gjorde tidligere.. Noen som har noen formening om dette?

Kameraten min som tester min skjerm har ennå ikke hatt noe problemer med artifacts o.l. Han kjører på 1600x1200 oppløsning, akkurat som jeg gjorde da jeg opplevde problemer.

Jeg holder fortsatt en knapp på at det er noe feil med det nye skjermkortet. Fikk tross alt akkurat samme type i retur. Jeg regner med at jeg kommer til å be om et Radeon X1900GT eller X1950GT kort tilbake.

Noen som tror noe om tingene jeg beskriver over? Dette begynner å bli et meget irriterende og merkelig problem...

Mvh

Pacmac  :thumbup:

7148201[/snapback]

x1900gt? ville nå bedt om xt jeg. Er ikke x1900gt ørlite dårligere enn 7900gt? Du kan jo også sende det i retur og bestille et x1900xt elns og si at du vil ha refundert kortet du sender inn, slik at du slipper å bruke angreretten på x1900xt-kortet. Funka for meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du bor på et relativt stort sted kan du kanskje lete her på forumet om det er noen som bor i nærheten, som du kan teste litt hos om nødvendig.

7148866[/snapback]

Jeg begynner å lure på om det faktisk er xp det er noe rart med her. Skal reinstallere i kveld og krysser fingre.. :w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Retuner kortet, og få nytt. Ser ut som det har samme feilen som mange andre 7900GT kort har. At voltregulatoren til minnet blir for varmt.

7020282[/snapback]

eg har samme kort, xfx 7900 gt.. og pc.en min sliter md å kjøre dei minst kraftige spel, og den skal vere god nokk til det aller meste..

7900gt

amd athlon 3700+

2gigabyte ram

abit kn8...

også videre...

trur du problemet mitt kan skjylast noko lignande som han?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har feilsøkt og feilsøkt og funnet ut at det er skjermen det er noe galt med hos meg. En Samsung SyncMaster 204B [R] S. Denne modellen er kjent for å ha en liten feil med DVI kabelen som gjør at skjermen begynner å blinke.

Lenke til kommentar

Hei har et 7900GT selv. Fikk byttet ut en 2407 skjerm fra dell på mandag og etter det så har jeg hatt litt problemer med at skjermen plutselig blir svart. Det nytter da ikke å trykke på noe og jeg må trekke ut kabelen på skjermen. Når jeg setter den i så er alt som det var. Kan dette være feil fra skjermkortet?

Lenke til kommentar

Jeg har også xfx 7900 gt.

Nettopp kjøpt.

La først inn vista, der fikk jeg artifacts i fleng, uten at jeg har klokket noe som helst, både med driverne som fulgte med vista, og de nye driverne fra nvidia.

La inn xp, bruker nvidia sine standarddrivere der, og har ingen artifacts...

Fungerer rett og slett glimrende...

Men har forstått at andre folk ikke har problemer med artifacts i vista.

Kan det være noe med kortet?

Jeg skal uansett kjøpe ny kjøler, da jeg synes den bråker noe utrolig den vifta som sitter på xfx-kortet.

Det bryter vel ingen garanti å bytte vifte? Jeg mener, kortet må jo funke i vista også, så hvis det ikke gjør det med ny vifte, burde jeg kunne kreve omlevering?

Tenkte å kjøre på en slik en: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306460

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...