Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde etter bygd PC. skjermen blinker.

Anbefalte innlegg

Hei!

nettop bygd sammen en pc.

nytt Hovedkort (Abit) og ny cpu (intel celeron 2,8Ghz)

resten av hardware er.

Baracuda 80gb.

Ati Radeon 9600xt 128mb ram grafikk kort.

Abitt Vt7

Intel Pentium Celeron 2,8Ghz

Dell Strømforsyning på 280W.

alt dette har fungert før, har aldri testet HK da, for kjøpte idag (brukt)

alle viftene går og det grønne lyset på skjermen blinker noen ganger, og så blir det oransje ijenn. fortsetter sånn.

Noen som vet problemet?

Mvh Even

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men eneste jeg har byttet er Hovedkortet, og er samme socket som før, fungerte før det.

7008989[/snapback]

Ja, men du sa jo tidligere at du hadde skifta til ny cpu? Jeg regner med at den da er kraftigere enn den du hadde fra før, og da trenger den som oftest mer strøm. Dog det virker rart uansett for Celeron prosessorer skal vel være ganske energisparende...

Men, jeg hadde uansett villet prøvd ut en kraftigere strømforsyning.

Lenke til kommentar

tror faktisk ikke cpu'en er bedre. for den gamle var en intel pentium 2,8 ghz 1mb cache. Den ble defekt. derfor ble intel celeron reserve løsning.

og denne strøm forsyningen har dradd mye kraftigere datamaskiner, Inkludert denne før. men med annet hovedkort.

Lenke til kommentar

du kan sjekke en ting til, du kan sjekke om RAM brikkene står plassert i den rekkefølgen de skal (hvis du har flere enn 1). Sjekk i manualen til hovedkortet. Noen ganger er det enkelte kombinasjoner som ikke fungerer og da kan det kanskje hende at PCn ikke starter.

jeg kommer ikke på noe annet i farta desverre... jeg synes det er litt vanskelig når jeg ikke har det foran meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...