Nessi Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei! nettop bygd sammen en pc. nytt Hovedkort (Abit) og ny cpu (intel celeron 2,8Ghz) resten av hardware er. Baracuda 80gb. Ati Radeon 9600xt 128mb ram grafikk kort. Abitt Vt7 Intel Pentium Celeron 2,8Ghz Dell Strømforsyning på 280W. alt dette har fungert før, har aldri testet HK da, for kjøpte idag (brukt) alle viftene går og det grønne lyset på skjermen blinker noen ganger, og så blir det oransje ijenn. fortsetter sånn. Noen som vet problemet? Mvh Even Lenke til kommentar
mbe054 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 sjekk at alt er tatt på plass og alle ledninger Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 har sjekket over en gang. har prøvd 2 skjermer. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Høres nesten ut som om skjermkortet enten ikke får strøm eller er defekt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 PSU på 280W høres jo litt slapt ut da . På slike ferdig PCer er PSUene bare dimensjonert til akkurat nok med det den er levert med. Vi hadde en HP server ML370 som vi skulle kun legge til en dvd brenner i og etter installasjonen og power on gikk strømforsyningen dundas. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Men eneste jeg har byttet er Hovedkortet, og er samme socket som før, fungerte før det. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) har du resatt bios paa hovedkortet? (hehey, inlegg nr 500! ) Endret 5. oktober 2006 av Changis Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 har prøvd å resatt hovedkort uten at noe skjedde :S Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Men eneste jeg har byttet er Hovedkortet, og er samme socket som før, fungerte før det. 7008989[/snapback] Ja, men du sa jo tidligere at du hadde skifta til ny cpu? Jeg regner med at den da er kraftigere enn den du hadde fra før, og da trenger den som oftest mer strøm. Dog det virker rart uansett for Celeron prosessorer skal vel være ganske energisparende... Men, jeg hadde uansett villet prøvd ut en kraftigere strømforsyning. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 tror faktisk ikke cpu'en er bedre. for den gamle var en intel pentium 2,8 ghz 1mb cache. Den ble defekt. derfor ble intel celeron reserve løsning. og denne strøm forsyningen har dradd mye kraftigere datamaskiner, Inkludert denne før. men med annet hovedkort. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Du vil aldri få svaret på det uten å prøve . (det er forskjell på hovedkort også) Endret 5. oktober 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 du kan sjekke en ting til, du kan sjekke om RAM brikkene står plassert i den rekkefølgen de skal (hvis du har flere enn 1). Sjekk i manualen til hovedkortet. Noen ganger er det enkelte kombinasjoner som ikke fungerer og da kan det kanskje hende at PCn ikke starter. jeg kommer ikke på noe annet i farta desverre... jeg synes det er litt vanskelig når jeg ikke har det foran meg. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du har ingen diagnose-brackets vel? Fulgte med det gamle hovedkortet mitt. Høres ut som cpuen ikke er tilkoblet skikkelig. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei og takk alle for den gode hjelpa, prøvde å ta ut en ram brikke og da startet den. satte ram brikken i en annen rute så virket det. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 RAM oppsett kan være ganske så sensitivt ja. Bra at du fikk PCn til å funke til slutt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå