Gå til innhold

Anbefaling av godt og rimelig videokamera ++

Anbefalte innlegg

Har dere noen anbefalinger når det gjelder gode og rimelige filmkameraer? Jeg har i det siste blitt nokså interissert i filming (foto har interissert meg lenge). Jeg sparer til et speilreflekskamera (Canon EOS D350) og et helt greit filmkamera :)

Jeg hadde blitt meget glad om jeg kunne fått litt hjelp av dere film og fotoentusiaser :) Jeg trenger også et redigeringsprogram til å redigere på filmene. Finnes det noen rimelige ute på markedet? Eller er det mulig å laste ned?

Takk for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kor mykje tenkte du å bruke på videokamera? Panasonic har nokre av dei beste DV-kameraa i konsumentklassen, so sjå på dei.

Når det gjeld program, so vil du sikkert ha mogelegheit for å brenne DVDar, og ingen gratisprogramma som finst kan brenne DVDar. Eit billeg alternativ som får mykje skryt er Magix Movie Edit Pro, som koster ca. 500kr. For vidare info om temaet, sjå her.

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale ett kamera fra Panasonic eller Sony. Etter det jeg har oppfattet på flere tester har Canon sin mv serie kommet dårlig ut. :hmm:

Sony har ett videokamera til 1999 på expert. Men vil du ha ett enklere system kan du velge ett videokamera som brenner filmen på innebygget harddisk eller dvd. Når det gjelder redigering, så er det inkludert program når du kjøper. (det var det til min panasonic) :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg vil også anbefale ett kamera fra Panasonic eller Sony. Etter det jeg har oppfattet på flere tester har Canon sin mv serie kommet dårlig ut.  :hmm:

Sony har ett videokamera til 1999 på expert. Men vil du ha ett enklere system kan du velge ett videokamera som brenner filmen på innebygget harddisk eller dvd. Når det gjelder redigering, så er det inkludert program når du kjøper. (det var det til min panasonic) :thumbup:

7008799[/snapback]

Er det dette du mener?

VPD361XEE_medium.jpg

http://www.expert.no/default.asp?browser=Andre

Lenke til kommentar

NV-GS180 har vunnet 2 store tester i norge (tv2 hjelper deg og forbrukerrapporten, mener jeg). Det er nok også det kvalitetskameraet som gir deg mest for pengene. Se etter det for rundt 4000 kroner.

Undertegnede har også Panasonic kameraet og er kjempefornøyd.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
NV-GS180 har vunnet 2 store tester i norge (tv2 hjelper deg og forbrukerrapporten, mener jeg). Det er nok også det kvalitetskameraet som gir deg mest for pengene. Se etter det for rundt 4000 kroner.

Dersom pris er vesentlig, bør også NV-GS37 vurderes (koster fra 3000 kr). Jeg har det selv, og er også meget godt fornøyd! Du kan lese min produkterfaring i Produktguiden. Akam har også testet dette... Største forskjellen fra NV-GS180 er 1CCD og større zoom-omfang (som ikke egentlig er noe pluss, da det som oftest gir dårligere optisk kvalitet; skjønt jeg synes den optiske kvaliteten ikke er dårlig på NV-GS37).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...