Gå til innhold

Vill ha musestille maskin

timothy

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende støykilder

Chieftec Dragon DX-01SL-D M/340W power

Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR

Actima DVD-spiller

Plextor Plexwriter PX-R820T

IBM Deskstar 60GB IDE 7200 60GXP

AMD Athlon XP1600+

Som blir kjølt av en Taisol GK760092

Jeg bruker ikke sidedørs vifta til kabinettet da den bråker som et lokomotiv.

Alle vifter er standard.

Jeg ønsker så stille som mulig maskin og skal ikke overklokke. Maskinen har nå en temperatur på 42C i følge MSI's måleprogram.

Alle forslag mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-14 10:48, timothy skrev:

Det kortet har jeg og det har vært uten kjøling i det hele tatt i 3 uker nå :smile: Har fine planer om å sette på ei taisol ribbe, men har aldri fått tid til det så det klarer seg uten. Tempen tipper jeg ligger på rundt 60 grader tipper jeg. Er knallvarmt ihvertfall, men dønn stabilt :smile:

btw jeg anbefaler ikke å fjerne all kjøling

Lenke til kommentar

Strømforsyninga er OK, brukte Taisol 760 med adapter og 19dB Papst og 2 12dB Papst kabinettvifter, toppa opp mot 60 grader, ellers rundt 40. Skifta til Alpha Pal 8045 med same vifte, fikk og 3 Enermax kabinettvifter som er helt nedjustert, nå får de 5 kab. viftene 10V fra rheostat. Topper nå rundt 47 grader etter 1 time Sisoft Sandra CPU Burn In, ellers rundt 33. Harddisken bråker mest nå (uten lesing/lagring) får Cooler Master kjøler som vil få 7V eller 5V, då flytter den opp i 5.25" plass som eg meiner er meir stabil enn harddisk "skuffa" til Chieftech. Når du får dempa viftene hører du kanskje disken: IBM GXP60, eg har GXP75 i "silent mode".

Lenke til kommentar

Når det gjelder reostat trenger jeg litt mer info. Hva er det, hva gjør den, hvor får jeg tak i den og hvordan kobles den?

timothy

Når det gjelder tempratur så lurer jeg på hva som er max anbefalt. Regner med at å bruke flere kabinett vifter skal kompensere for nedgradering av cpu fan.

Lenke til kommentar

Har sjekket på microlpex.no og har funnet ut at en rheostat egentlig bare er en regulerbar motstand.

Er forsovit ikke interesert å gå igjennom ild og vann for å få det stille. Hvis jeg kan skifte litt vifter her og der så er det freit men jeg gidder ikke lodde og bruke særlig mer en 1000 kr tilsammen på komponenter. Vannkjøling er ikke et alternativ.

timothy

Lenke til kommentar

Har hivd meg rundt og sendt en bestilling til microplex.

Bestående av følgende:

FA6080 1 stk. Fanadapter, 60-80mm, Sort

8412NGML 1 stk. Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A)

FF80 1 stk. Filter m/monteringsramme, 80mm

8412NGL 2 stk. Papst vifte, 33m³/time, 12 dB(A)

Håper dette gjør susen:-)

Takk for inspirasjonen

Lenke til kommentar

Hvis du bytter ut PC-en din med en Mac, så får du en musestille maskin

Ellers skal du ha flaks

PC-er er beste på det meste, men Mac har også sine sterke sider

Når det multimedia er Mac veldig bra

Design er de helt rå, De nyeste Macene får en vanlig pc til å se ut som Afganistan (totalt bomba)

PS:Jeg er verken Mac fan eller har Mac

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-14 12:01, Anders Leipsland skrev:

Quote:

On 2001-12-14 10:48, timothy skrev:

Det kortet har jeg og det har vært uten kjøling i det hele tatt i 3 uker nå :smile: Har fine planer om å sette på ei taisol ribbe, men har aldri fått tid til det så det klarer seg uten. Tempen tipper jeg ligger på rundt 60 grader tipper jeg. Er knallvarmt ihvertfall, men dønn stabilt :smile:

btw jeg anbefaler ikke å fjerne all kjøling

Referansekortet til nvidia kom opprinnelig uten aktiv kjøling, men at du kjører utn noe som helst er jo nesten moro. way to anders :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...