Gå til innhold

Svart/hvitt med S-video kabel .Ja,har prøvd å søke

Halvliter

Anbefalte innlegg

Har lest (nesten) alle tråder om dette problemet uten å finne nokon løysning på dette problemet.

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Pro

Fjernsyn: Sharp 32" LCD

Kabel: S-Video (Det er S-Video inngang på fjernsynet)

Første gong eg prøvde dette gjekk det heilt fint, og eg kobla frå pc'en. Hadde prøvd VGA-kabel for å sjå om eg kunne bruke fjernsynet til PC-skjerm. Då eg hadde satt opp alt og skulle sjå film var det svart kvitt igjen, men windows-skjermen under oppstarten er det farger på.

Eg har prøvd med S-Video-til-SCART-kontakt, uten hell (Prøvde å skifte frå kompositt til s-video i innstillingane ja, og ja i begge scart-kontaktane.

Eg har prøvd å skifte innstillingane i skjermkortet (Frå NTSC - M til PAL (PAL - B D G H I K L).

Prøvde å koble til mens pc'en er av, og etter den er skrudd på.

Prøvde å sette den til førsteskjerm, og å utvide skrivebordet til fjernsynet.

Er det nokon som kan hjelpe?

Endret av Halvliter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke helt hva du mener, hadde du farger med vga-kabel, og så sluttet det og virke, eller virket vga men ikke s-video? Kan det være drivere eller for høy refresh-rate på innstillinger i windows?

7026138[/snapback]

Alt fungerte med VGA.

Då eg skulle bruke S-Video virket det første dagen, og så slutta det å virke. Har prøvd nyeste drivere frå ATI og frå Omega-Drivers.

Står på 60 hz.

Endret av Halvliter
Lenke til kommentar

når jeg kobler til er det som regel på AV3 jeg gjør det.

Noen ganger er det svart/hvitt, og da må jeg trykke en gang til på av3 knappen på fjernkontrollen. Ganske enkelt, men frustrerende hvis man ikke vet om det.

Andre ganger har det vært problemer med ledningen. Kjøpte en dyr S-Video ledning, men da ble alt svart/hvitt.

Så nå bruker jeg en ledning til 29,- fra Clas Ohlson, og alt fungerer flott.

Lenke til kommentar

Har egen S-Video inngang på TV'en, og den har tilsvarande AV-kanal, trur ikkje det er problemet nei :)

Har ein heilt ok 5-6 meter lang S-Video kabel...

Poengterer igjen at eg har farger i Windows-logoen når eg starter opp PC´en, men fargene forsvinner etter "Velkommen" bildet, som ikkje vises..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...