Halvliter Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Har lest (nesten) alle tråder om dette problemet uten å finne nokon løysning på dette problemet. Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Pro Fjernsyn: Sharp 32" LCD Kabel: S-Video (Det er S-Video inngang på fjernsynet) Første gong eg prøvde dette gjekk det heilt fint, og eg kobla frå pc'en. Hadde prøvd VGA-kabel for å sjå om eg kunne bruke fjernsynet til PC-skjerm. Då eg hadde satt opp alt og skulle sjå film var det svart kvitt igjen, men windows-skjermen under oppstarten er det farger på. Eg har prøvd med S-Video-til-SCART-kontakt, uten hell (Prøvde å skifte frå kompositt til s-video i innstillingane ja, og ja i begge scart-kontaktane. Eg har prøvd å skifte innstillingane i skjermkortet (Frå NTSC - M til PAL (PAL - B D G H I K L). Prøvde å koble til mens pc'en er av, og etter den er skrudd på. Prøvde å sette den til førsteskjerm, og å utvide skrivebordet til fjernsynet. Er det nokon som kan hjelpe? Endret 5. oktober 2006 av Halvliter Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg skjønner ikke helt hva du mener, hadde du farger med vga-kabel, og så sluttet det og virke, eller virket vga men ikke s-video? Kan det være drivere eller for høy refresh-rate på innstillinger i windows? Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Jeg skjønner ikke helt hva du mener, hadde du farger med vga-kabel, og så sluttet det og virke, eller virket vga men ikke s-video? Kan det være drivere eller for høy refresh-rate på innstillinger i windows? 7026138[/snapback] Alt fungerte med VGA. Då eg skulle bruke S-Video virket det første dagen, og så slutta det å virke. Har prøvd nyeste drivere frå ATI og frå Omega-Drivers. Står på 60 hz. Endret 15. oktober 2006 av Halvliter Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 når jeg kobler til er det som regel på AV3 jeg gjør det. Noen ganger er det svart/hvitt, og da må jeg trykke en gang til på av3 knappen på fjernkontrollen. Ganske enkelt, men frustrerende hvis man ikke vet om det. Andre ganger har det vært problemer med ledningen. Kjøpte en dyr S-Video ledning, men da ble alt svart/hvitt. Så nå bruker jeg en ledning til 29,- fra Clas Ohlson, og alt fungerer flott. Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Har egen S-Video inngang på TV'en, og den har tilsvarande AV-kanal, trur ikkje det er problemet nei Har ein heilt ok 5-6 meter lang S-Video kabel... Poengterer igjen at eg har farger i Windows-logoen når eg starter opp PC´en, men fargene forsvinner etter "Velkommen" bildet, som ikkje vises.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Vet at crt-skjermer har samme problem når man bruker ntsc-format fra for eksempel playstation fordi at det er for høy hertz på dem, vanlig tv er bare 25hz. Men tør man spørre hvorfor du ikke bruker vga? Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Jada, den har bare 800x600 oppløysning på xGA, og då vert det for lite til å bruke som primærskjerm, er vant med 1280x1024 nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå