Gå til innhold

Vannkjøling. Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe meg ny pc, rundt jul, og har bestemt meg fopr å gå for vannkjøling.

Derfor lurer jeg på hva som vil gi best ytelse (skal kjøle Northbridge, CPU og GPU + overklokking) og som samtidig vil være stille? Har også bestemt meg for å gå for dual rad radiator/to single rad på forskjellige steder i kabinettet. Lyd er også i fokus, siden ejg skal klare å sove med pcen på.

Dette er et vannkjølingssett jeg har sett på

Og her er PCen jeg skal ha (bytte til DX10 kort før kjøp)

PS: Kom gjerne med tips om vannkjøling, og hva som er lurt å gjøre, siden jeg flytter på pcen ca. annenhver uke.

Maks pris er ca. 2500 (uten blokk for GPU og chipset, det kan komme senere)

Hva er de beste 12cm viftene som er uhørbar i et kabinett, men som blåser bra?

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MIST viftene er uhørbare... Men de blåser litt dårlig. Men det er absolutt akseptabelt! Det er vanskelig å skaffe uhørbare vifter som blåser bra, da det er hvor mye vifta blåser, som bestemmer lydnivået. Ikkesant?

Men MIST anbefaler jeg! :)

7011650[/snapback]

Har to av de MIST viftene fra før, og tror jeg trenger noe som blåser litt bedre enn dem ;) De kan være så vidt hørbare, men ikke noe mye lyd

Forresten, noen som har noen erfaring med den pumpen i det settet, evt. ena nnen punpe som er STILLEGÅENDE? (Må være litt kraftig, siden settet er laget for høy vanngjennomstrømning)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hva med SilenX viftene?

7017120[/snapback]

Vennligst ikke svar på spørsmål med nye spørsmål, fordi nå må jeg seff spørre om de er gode, og om dere evt. vil linke til tester av vifter (12cm, utenom den her på HW)

7017986[/snapback]

Skjønte ikke helt hva du mente jeg... Kom bare med et forslag! Papst vifter er bra, men de er jo hørbare da... Det er en test av mange forskjellige vifter på hw.no. Skal se om jeg finner den til deg...

EDIT:

Link til vifte test: Her!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Silenx-viftene er bare bull og oppskrytt. Papst synes jeg er gode vifter, men viftestyring er selvsagt must :) . Personlig bruker jeg yate loon d12sl-12s(tror det var rett?), og det er de beste 120mm viftene, IMO. Kjører man de på 5V er det ikke mye lyd fra de.

EDIT: Yate loon viftene kostet meg 60 kr/stk helt nye fra bruktmarkedet :green:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

takker ;) tror det blir papst viftene, og uansett, er det ikke stor forskjell i støyen fra vifter av samme størelse, så lenge de har samme turtall, så tror jeg skal se om jeg kjøper en papst med ca. 1600-2000 maks rps, og med viftestyring, kan jeg få den ned i rundt 1000, der den er lydløs ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
...papst med ca. 1600-2000 maks rps , og med viftestyring, kan jeg få den ned i rundt 1000, der den er lydløs ;)

7021484[/snapback]

Rotasjon per sekund!?? Da er det heftig vifte det er snakk om.. :p

Håper det er en trykkleif.. :p:innocent:

7028293[/snapback]

Mente rpm ja :D men de er stille på rundt 1000, og skal jeg overklokke, kan jeg nok leve med ca. 1600 og oppover :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...