Reeve Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Hei Jeg skal kjøpe meg ny pc, rundt jul, og har bestemt meg fopr å gå for vannkjøling. Derfor lurer jeg på hva som vil gi best ytelse (skal kjøle Northbridge, CPU og GPU + overklokking) og som samtidig vil være stille? Har også bestemt meg for å gå for dual rad radiator/to single rad på forskjellige steder i kabinettet. Lyd er også i fokus, siden ejg skal klare å sove med pcen på. Dette er et vannkjølingssett jeg har sett på Og her er PCen jeg skal ha (bytte til DX10 kort før kjøp) PS: Kom gjerne med tips om vannkjøling, og hva som er lurt å gjøre, siden jeg flytter på pcen ca. annenhver uke. Maks pris er ca. 2500 (uten blokk for GPU og chipset, det kan komme senere) Hva er de beste 12cm viftene som er uhørbar i et kabinett, men som blåser bra? Endret 5. oktober 2006 av christopher909 1 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 MIST viftene er uhørbare... Men de blåser litt dårlig. Men det er absolutt akseptabelt! Det er vanskelig å skaffe uhørbare vifter som blåser bra, da det er hvor mye vifta blåser, som bestemmer lydnivået. Ikkesant? Men MIST anbefaler jeg! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 MIST viftene er uhørbare... Men de blåser litt dårlig. Men det er absolutt akseptabelt! Det er vanskelig å skaffe uhørbare vifter som blåser bra, da det er hvor mye vifta blåser, som bestemmer lydnivået. Ikkesant?Men MIST anbefaler jeg! 7011650[/snapback] Har to av de MIST viftene fra før, og tror jeg trenger noe som blåser litt bedre enn dem De kan være så vidt hørbare, men ikke noe mye lyd Forresten, noen som har noen erfaring med den pumpen i det settet, evt. ena nnen punpe som er STILLEGÅENDE? (Må være litt kraftig, siden settet er laget for høy vanngjennomstrømning) 1 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hva med SilenX viftene? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Hva med SilenX viftene? 7017120[/snapback] Vennligst ikke svar på spørsmål med nye spørsmål, fordi nå må jeg seff spørre om de er gode, og om dere evt. vil linke til tester av vifter (12cm, utenom den her på HW) 1 Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Papst vifter. Det er vel noe av det beste du får av vifter. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Hva med SilenX viftene? 7017120[/snapback] Vennligst ikke svar på spørsmål med nye spørsmål, fordi nå må jeg seff spørre om de er gode, og om dere evt. vil linke til tester av vifter (12cm, utenom den her på HW) 7017986[/snapback] Skjønte ikke helt hva du mente jeg... Kom bare med et forslag! Papst vifter er bra, men de er jo hørbare da... Det er en test av mange forskjellige vifter på hw.no. Skal se om jeg finner den til deg... EDIT: Link til vifte test: Her! Endret 7. oktober 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Silenx-viftene er bare bull og oppskrytt. Papst synes jeg er gode vifter, men viftestyring er selvsagt must . Personlig bruker jeg yate loon d12sl-12s(tror det var rett?), og det er de beste 120mm viftene, IMO. Kjører man de på 5V er det ikke mye lyd fra de. EDIT: Yate loon viftene kostet meg 60 kr/stk helt nye fra bruktmarkedet Endret 7. oktober 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 takker tror det blir papst viftene, og uansett, er det ikke stor forskjell i støyen fra vifter av samme størelse, så lenge de har samme turtall, så tror jeg skal se om jeg kjøper en papst med ca. 1600-2000 maks rps, og med viftestyring, kan jeg få den ned i rundt 1000, der den er lydløs 1 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 ...papst med ca. 1600-2000 maks rps , og med viftestyring, kan jeg få den ned i rundt 1000, der den er lydløs 7021484[/snapback] Rotasjon per sekund!?? Da er det heftig vifte det er snakk om.. Håper det er en trykkleif.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 ...papst med ca. 1600-2000 maks rps , og med viftestyring, kan jeg få den ned i rundt 1000, der den er lydløs 7021484[/snapback] Rotasjon per sekund!?? Da er det heftig vifte det er snakk om.. Håper det er en trykkleif.. 7028293[/snapback] Mente rpm ja men de er stille på rundt 1000, og skal jeg overklokke, kan jeg nok leve med ca. 1600 og oppover 1 Lenke til kommentar
theoddone Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Beste viftene du får kjøpt i norge er vell Nexus 120mm, de er det samme som yate loon sine men lavere rpm. Mamoz selger dem for en bra pris vis du skal ha mange. Vis du skal ha det beste er det Yate loon som eier. Petra's tech shop de er så billige der at det ikke blir problem med tollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå